DONKEN

En Flum brud i tuppkamsförpackning. Glimt i glasögonen, och stort hjärta för familjen och alla andra. Skriver om saker som gör mig pissed, och saker som jag avgudar litegrann.

Frågor om rensa i själen-programmet.

Kategori: Rensa I Själen

<- Nyår med Miss Våffla i mage

Jag läser då en ny bok nu som jag fick av en medial kompis jag har.
Den heter "Rensa i själen" och är ett 30-dagarsprogram om hur jag blir optimist, och positiv. Får bättre självkänsla, och blir lättare att umgås med. (ingen gillar väl energitjuvar, och folk som inte gör annat än o klaga o muttra över allt.)
Jag har ju gått o blitt lite mindre positiv de senaste månaderna, lättirriterad och smått tjurskallig. Ja okej, väldigt tjurskallig.

Så nu är ett skitbra tillfälle för mig att läsa denna boken, och göra detta programmet. I inledningen utlovade författaren ett lättare sinne, hög livsglädje, och bra självförtroende.

Dag ett skulle man LE med hela hjärtat. Jag kan utvärdera mig nu, och det har inte varit så lätt som jag trodde. Jag försöker, till och från. Ler nog mest på låtsas men det blir ju äkta när man låtsats 1 sekund. :P

(Skrattar åt nya comhem-reklamen NU tex..med bebisarna: Dädääädäädädäädädäd dadaadada.)

Det stod i boken att ett barn ler i snitt 400 gånger per dag. En vuxen ler i snitt 15 gånger per dag. Läskig skillnad som jag tycker att borde vara högre för vuxna.

Kommentarer

  • linda - en vimsig mamma säger:

    oj jädrans, tycker du om att läsa du eller? kram

    2011-08-25 | 22:32:24
    Bloggadress: http://holen666.blogg.se/
  • linda - en vimsig mamma säger:

    oki jag HATAR att läsa och har alltid gjort det =/ tänk om jag bara kunde gilla det!! vilken tid vaknar han på morgon då? och är isa en sjusovare eller pigg på morgonen hon med ? kram

    2011-08-25 | 22:41:49
    Bloggadress: http://holen666.blogg.se/
  • Trixie säger:

    Haha, det där låter som en bok för mig. Jag borde sluta vara sån bitterfitta.

    2011-08-26 | 08:40:28
    Bloggadress: http://trixity.blogg.se/

Kommentera inlägget här: