DONKEN

En Flum brud i tuppkamsförpackning. Glimt i glasögonen, och stort hjärta för familjen och alla andra. Skriver om saker som gör mig pissed, och saker som jag avgudar litegrann.

Dag tre- Använd Din Kreativitet.

Kategori: Rensa I Själen

<- Jag målade ju efter känslorna förra veckan så..

Dag tre idag med mentala utrensningen av negativiteter.

(Har gjort en kategori för detta 30dagarsprogrammet, det var nåra av er som ville hänga på- kör hårt! Vi peppar varann. Kategorin heter "Rensa i själen".)

Idag, dag 3, ska man måla en KÄNSLOTAVLA. Använda vad man vill för pennor/färg, och bara måla sina känslor just nu. Om man är trött kanske man målar zätan, eller stressad ett stort virrvarr. Rött är ju både kärlek och ilska, gult är värme, sol dag.. grönt är tillväxt, vårigt, kärlek, lugnt.. etc. Tänk på hur barn målar- de målar ärligt och rättframt.
Denna uppgiften är nåt jag ser fram emot att göra!  Blir nog att måla en riktig tavla i olja för min del.. men det stod i boken att det inte är nåt exeptionellt konstverk man ska göra. Men jag Vill. Och man ska ju göra det man vill. 

Det var två uppgifter denna gången, man skulle även skriva en DIKT om hur man känner sig. Det ska inte vara nåt fancy schmanzy det heller, ingen poetisk cassanovadikt. Bara ord, som kanske rimmar eller ej, och bara några rader. Om hur man känner sig. Trött hängig kär stressad slutkörd klok bäst upplivad omtyckt. Vad man känner.

Och jag kör på med leendet, fetesmajl till allt som förtjänar det. Kassörskor och annat trött folk som man kan le stort mot o göra deras dag kuligare.

Och minst 20 minuters egentid varje dag. Idag ska jag göra ett födelsedagskort till gubbens mormor.

1. Måla känslotavla alltså, och skriva en kort dikt.
2. Le åt allt som förtjäönar ett leende. (Lasse fick ett stort smajl i bilen idag, för jag kom på att jag skulle le. Han trodde jag hade gjort nåt elakt.. Då skrattade jag ännu mer.)
3. Avsätt minst 20 minuter varje dag åt att göra nåt för dig själv. Städa väskan, skriv ett brev, gör fotbad. För Dig Själv.

Kommentarer

  • feztis säger:

    Coolt med blinkande tröja ju! Kan kolla om det finns några i hans storlek nästa gång jag är inne på h&m :)



    Ja, klibbigt värre har det varit, men ändå skönt att slippa regn och rusk :)



    Nuuu är jag huuungrig har varit på språng hela dagen, ont i fötterna har jag också :p Ska kräva fotmassage av min man sen ;)

    2011-08-27 | 18:22:09
    Bloggadress: http://feztis.blogg.se/
  • Adara Magazine - din bloggtidning på nätet! säger:

    Vilken fin känslotavla!! :)



    - Tråkigt att du blev besviken på din manikyr! Jag hoppas inte jag blir det! :(

    2011-08-27 | 18:26:59
    Bloggadress: http://adaras.se
  • Hannele - mamma till 2 prinsar säger:

    Svar:

    Tkr jag med ^^ Storlek 22/23, beror helt på skon vad det är för modell osv ^^

    2011-08-27 | 18:34:43
    Bloggadress: http://mammah.webblogg.se/
  • feztis säger:

    Yes, morsan hjälpte till med håret, duktig som jag är ibland haha :p



    Neeej, har inte fått fotmassage än :( Men ska allt se till att få mig en väldigt snart hehe



    Mat är gott! Vad blev det för gott hos er idag? Vi åt burgundisk gryta och potatis...såklart haha.

    2011-08-27 | 20:50:22
    Bloggadress: http://feztis.blogg.se/
  • MyzaaN säger:

    oh herrregud ska jag måla...hur fan ska detta gå.. aja du ska få se mitt verk sen ;)



    fa nva du kan ..helt rätt köpte den för 2 år sen tror jag blev kär i randigt och hitta den .... är lite förälskad i den igen ;) kram

    2011-08-27 | 20:56:07
    Bloggadress: http://myzaan.spotlife.se
  • Josse! säger:

    Låter faktiskt som en riktigt bra idé, de där med Rensa i själen... berätta mer om de på fredag! :D

    2011-08-28 | 02:16:47
    Bloggadress: http://melonmint.blogg.se/
  • linaa vikken pina säger:

    Fan vad fint!!

    Vill oxå ha massa coola tavlor hemma.

    2011-08-29 | 12:07:31
    Bloggadress: http://linaabjornemalm.blogg.se/

Kommentera inlägget här: