DONKEN

En Flum brud i tuppkamsförpackning. Glimt i glasögonen, och stort hjärta för familjen och alla andra. Skriver om saker som gör mig pissed, och saker som jag avgudar litegrann.

Dag 5 Rensa i Själen

Kategori: Rensa I Själen


http://DONKENStavlor.blogg.se Närbild på min "Känslotavla", en liten del av den.

Hej hej hallå folkeeet!


Igårkväll, när jag borstade tänderna, kom jag på att! Dag 4 skulle man ju förbereda för nåt som man egentligen inte vågar. Funderade hela dagen, och kom inte på nåt som jag finner skräckinjagande, men som egentligen inte är farligt. Har varken höjdskräck eller ormfobi.

Men jag kom på det sen! :D Jag ska ge mig på att måla, i olja, en stoooor tavla, på familjeporträttet. Och det ska ta lång tid, och jag ska göra alla detaljer med precision.
Det är nåt jag inte vågar, för jag är fan livrädd att det ska bli bajs av alltihopa. Eller att jag ska ge upp mitt i. Eller att det ska ta för lång tid. Mennnn... Jag ska göra det. Jag vill, jag Vågar, Jag Kan. Nu jävlarr.

Dag 5 är att lära sig nåt nytt, inom teknikens under. Jag får skämmas att skriva detta, men jag kan inte vår nya bil. Vet inte ens hur man öppnar huven på den. Känns ju tryggt, om jag ska köra själv nångång och nåt tar slut som fylls på under huven...^^

Jag kunde min gamla skruttibangbang.. Den var MIN och bara jag som körde den.
Vår nya är ju cyber Hitech och jag fattar ingenting. Den har lampor och varningstexter för allting. Min gamla hade inte ens centrallås.
Så- idag ska jag lära mig att öppna huven, fylla på olja, kylarvätska och spolarvätska, i vår bil. Borde ju vara basic knowledge..

Kommentarer


Kommentera inlägget här: