DONKEN

En Flum brud i tuppkamsförpackning. Glimt i glasögonen, och stort hjärta för familjen och alla andra. Skriver om saker som gör mig pissed, och saker som jag avgudar litegrann.

Freda' på tisda' och kycklingar kan flyga.

Kategori: Småbarnslivet



Jag kollade igenom mina egna blogginlägg från i morse.
Det är som att skriva argt på fyllan, jag är så arg ibland att när jag skriver, så vet jag vad jag gör, men när jag lugnat ner mig igen så hade jag glömt att det står så.
Är som att jag skriver i sömnen, liksom. Fast surt. Eller.. Ja.

Dagen blev SNÄLL och fin, och på måndag ska jag ringa till BVC för att kolla vad det är för konstigt med sonens mage. Kan ju vara nån allergi, tänkte jag. Det Ska Inte Göra Ont Att Kakka.
Blir ledsen när han är ledsen. Och jag vill verkligen inte att han ska vara ledsen, alls. Utan att curla.

Linda Tok skrev och upplyste mig om att det var fredag, vid lunchtid idag. (Jag läste då tror jag) Det fattade jag inte riktigt.

Vaddå fredag. Man kan ju inte sätta fredag på en sketen tisdag.


Men jo, det var visst fredag. Wiiho.
Blev lite gladare av den tanken faktiskt. Bara för att "fredag" betyder "längtat till" på Donkiska.

***
Har målat Vincents Jeans idag på tavlan.
Lagt upp bilderna på't också. Nu ska jag måla mer. Vincents skorta. Bakgrundsfärgen och skuggor åtminstone.  TILL TAVELBLOGGEEEEEN!

Tjohej!

Kommentarer

  • linda - en vimsig mamma säger:

    japp jag låser alltid mina skaer för här tas de saker hela tiden! kram

    2011-09-02 | 22:48:10
    Bloggadress: http://holen666.blogg.se/
  • Linda aka Javamorsan säger:

    Inte lätt när man tar miste dagar.



    Hoppas du får ordning på sonens mage snart. Jobbigt när det knasar så där. Ha en skön lördag nu Kram ( du missade inte att det vart lördag idag va?!)

    2011-09-03 | 10:23:49
    Bloggadress: http://baralinda.se/wordpress
  • Linda-Mamma till Alfred säger:

    Målartalanger ser jag inte illa!Har missat det är alldeles för insnöad på iiii-tajp;)

    Nu är det lite frågestund i min blogg;)

    2011-09-03 | 12:02:42
    Bloggadress: http://hummingbird.blogg.se/
  • Karin säger:

    Kan gissa att det är så när man målar, man vil lmåla när man har tid samt när lusten till det finns. =)



    Känns extra skönt med helg när man vet att man har jobbat iallafall en dag.. =) kram

    2011-09-03 | 12:16:00
    Bloggadress: http://fjarilkarin.blogg.se/
  • Sandra, Colins mamma säger:

    Ja men precis, vi har inte haft så mycket saker eftersom vi bodde på 18 kvm innan. Därför har vi köpt en ny möbel i månaden och snart, snart är vi äntligen klara. Det ekar liksom fortfarande här hemma. Hoppas ni får en trevlig helg. KRAM

    2011-09-03 | 15:58:23
    Bloggadress: http://sandrahupdate.blogg.se/
  • Johanna säger:

    Haha precis. Då så rättar personen inte till eftersom de marscherar så det ser bara ut som den rättar till, bra och fånga det dock :)

    2011-09-03 | 18:03:33
    Bloggadress: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här: