DONKEN

En Flum brud i tuppkamsförpackning. Glimt i glasögonen, och stort hjärta för familjen och alla andra. Skriver om saker som gör mig pissed, och saker som jag avgudar litegrann.

Bank med barnen, går visst det också.

Kategori: Småbarnslivet


<- Bild från google.

(I'm thinking Sune Andersson och familjen som jag hade som kasettbandberättelse..)

Byta bank o jäkelskaper nu. Fixar man inte en barnvakt kl 15, så får man minsan ta med sig dem
. Var gaaanska orolig att Vince skulle smita, riva stället, sno pennor o måla på väggar, springa runt, jävlas, gnällas....
MEN han var kolugn. Blyg, och glad, och fick en hel låda nya leksaker o kolla på och leka med. Så det gjorde han.

Isadora däremot... Ja halleda. Inte ett rätt, tyckte hon. Nä, här var det gnälligt och surt, och nappen dög inte alls. Tror hon var övertrött, väckte henne när vi skulle in från när vi hade vart hos en kompis, sen väckte jag henne igen för då skulle vi ju till banken.
Så, vårt fel.

Men, allt det där är ju rena rama grekiskan för mig. Ska på möte igen nästa vecka. Tills dess hinner vi förhoppnings skaffa barnvakt. De verkade inte så besvärade av gulle Vincent, snarare glada att där var pyttefolk att roa dem på sin arbetsdag. ;)

Men den blicken när vi hälsade, lite smått besvärad att vi tagit med hela familjen, vagn, skötväska och barn.. Det hade de inte räknat med, direkt. Kan jag tro.

Nu vill jag måla, lite datortid var ju tyyyydligen för mkt begärt av gubben som undrar var dittenochdatten ligger i för kommun, vem numret tillhör som har ringt hit, jag ska kolla upp allt.
Neijjj, jag Bloggar.

Färdig.


Kommentarer

  • feztis säger:

    Jo, det är superskönt att bli av med gipset, men lite läskigt ändå. Under bara två veckor hinner man vänja sig vid det och nu känns det läskigt att kunna använda handen igen.. ja inte helt som innan då det fortfarande gör ont vid vissa rörelser, men du förstår grejen :p



    Såg ditt mail, så i morgon skickar jag iväg paketet. Klart jag ska skriva vincents namn för det är ju som sagt till honom, men förhoppningsvis så har ni ju samma adress ;) Hm.. ogillar att ta betalt, men en hundring kan vi säga. Blir det bra? Säg till om du inte har mitt kontonr.

    2011-09-01 | 17:51:11
    Bloggadress: http://feztis.blogg.se/
  • feztis säger:

    Åh, köttfärslimpa.. det var lääänge sen vi åt det här hemma. Måste jag göra någon dag :)



    Billigt är bra. Nej, men jag ser hellre att de kommer till användning än att kasta dom liksom :)

    2011-09-01 | 17:56:54
    Bloggadress: http://feztis.blogg.se/
  • feztis säger:

    Damn vilken snygg header du fixat, har glömt säga det fast jag tänkt på det varje gång jag kommenterat här nu haha



    Skadeglädjen är den bästa glädjen haha



    Goood, paketet borde komma i början av nästa vecka dårå :)

    2011-09-01 | 18:15:31
    Bloggadress: http://feztis.blogg.se/
  • Josefin säger:

    Va med i tävlingen nu då! ;D

    2011-09-01 | 18:31:46
    Bloggadress: http://melonmint.blogg.se/
  • Emelie, Mamma till David säger:

    Jag hittade faktiskt en kappa där :) En brun som jag än inte är helt hundra på! Får se ifall den stannar eller inte. Jag har också bara köpt polokragar till David hittills :) Är så svårt med vanliga! Själv använder man tubhalsdukar för även jag tycker det är jobbigt med andra :P hehe

    Kram

    2011-09-01 | 19:23:23
    Bloggadress: http://enmammaskarlek.blogg.se/
  • Linda aka Javamorsan säger:

    Så där är det ju bara. Har man barn måste man ta med dom ibland. Omöjligt att fixa barnvakt i alla lägen!

    Jag försöker att låta bli att ha med barn i möjligaste mån. Min är äldre och aningen mer krävande i vissa situationer. Går helst inte ens och handlar med dom längre. Nog för att jag ändå gör. Dom måste lära sig. Men helst går jag ensam :)

    2011-09-02 | 07:52:21
    Bloggadress: http://baralinda.se/wordpress

Kommentera inlägget här: