DONKEN

En Flum brud i tuppkamsförpackning. Glimt i glasögonen, och stort hjärta för familjen och alla andra. Skriver om saker som gör mig pissed, och saker som jag avgudar litegrann.

Smal stentrappa

Kategori: I-Landsproblem

Jag var inne hos Fnulan där hon skrev om en röntgen hon klarade av trots klaustrofobi, då kom jag på vad jag drömde i natt.. Jag ska se om jag kan tyda den också.


Jag var på ett sjukhus, jag hade fått ett rum där. Sen skulle sköterskorna byta, så jag fick ett nytt rum. Det var en vit spiralstentrappa, som om de hade byggt den på 1800talet i ett slott, o sen målat allting vitt. Det var lågt i "tak" de andra trappstegen ovanför, en slät vägg.
Och trappen var smal som fan, och jag gick ner där, och funderade att om man är tjockare än mig, kommer man ju inte ner här! Då fastnar man ju! Det var jättetight även för mig.

Jag fick ett annat rum där nere, och jag skulle kissa eller nåt. Allt var ljust och vitt och fräscht. Jag gick upp och skulle säga till sköterskorna men de var surkärringar. De sa att jag skulle ligga där inne, och ta ett nummer eller se på tv eller nåt.

Sen minns jag inte så mycket mer, men den där trappen var obehaglig! Nästa gång skulle jag ta hissen, som var större, men liten även den.


Brainstormar tydning.

En ljus nedåtgående spiral i livet, Gå ner sig, Gå in i det undermedvetna, rota i det förflutna, gå ner i källarvåningen.
Du ska gå ner i det förflutna även om det är svårt att ta dig ner dit. Där är det obehagligt, men du ska vara där för att bli bättre, tills du blir "frisk" nog att ta hissen upp.
Envishet, förvirring, beslutsamhet, två vägar upp, ena tight, den andra lätt och mekanisk och luftig. Ta den svåra vägen, att välja den smala stigen i livet..
Att kissa- göra sig av med överflödigt skräp från kroppen, sinnet.



Kommentarer


Kommentera inlägget här: