DONKEN

En Flum brud i tuppkamsförpackning. Glimt i glasögonen, och stort hjärta för familjen och alla andra. Skriver om saker som gör mig pissed, och saker som jag avgudar litegrann.

Alla bollar i luften, hjärnan på golvet och armbågen i knät.

Kategori: Pyssel


Wok, ris, köttbullar, turkisk yoghurt. Måndagens middag i stekpannan.

J
ust nu bakar jag lussekatter. Jag gör ett testprojekt med en lampskärm. Broblem med att få allt att fästa- ska lösa detta i uppfinnarverkstan.
(byta dekoration troligen)

Jag har äppeljordgubbstavlan på väggen, men den är lika o-klar som igår. Den ska jag fortsätta lite med.
Vincents klocka blir nog inte av, den är för tjock. Jag får göra en ny.. Eller några nya. Aja. Lasse kunde inte borra iallafall, hur det nu var.
Jaaa ja, jag får väl gö det själv då! Men jag kan inte ens med skruvdragarn... Men å andra sidan får jag väl för fan ta o lära mig det då.
Lasse säger alltid att mina grejer och idéer aldrig kommer funka. När jag lagar mat, bakar, ändrar om i inredning, spikar hyllor, gör tavlor.... Och ibland har han FEL. Eat that suckeeeer.

Jaja, jag älskar honom ändå, min blivande make. ;)

Jaaa, o så målar jag krukor med, och ikoner som jag ska dekorera klart. Och så vill jag veta om det finns allmogefärg på biltema.


Donken Designs God Påse!
Avslutas 1 månad före Kalle Anka
(24 nov kl 15.00)


Och så undrar jag varför jag drömde att min mamma var höggravid...


Uppdaterat tavelbloggen nu.

Målar oljetavlor och tecknar.
Tavelbloggen finns här!

Kommentarer

  • Annika - drömmen om 11 barn [tävlingar i bloggen] säger:

    Sv Jo jag hoppas verkligen att det där onda kunde ge med sig... men det kommer då och då. Det jobbiga är att jag knappt kan gå då, och än mindre andas normalt. Det strålar ut i ryggen och jag tror jag ska avlida :P



    Massage funkar sisådär... bad honom massera mina ljumskar igår, HAHA, det gick inge bra. Jag höll på o sparka honom :P

    2011-11-16 | 06:38:57
    Bloggadress: http://nilssonpettersson.blogg.se/
  • Vivi säger:

    Ja det där med huslån är spännande, jag har ju själv jobbat lite i bank (fast inte riktigt som banktjänsteman, bara kundsupport) så jag vet lite hur de tänker och vet du , de tänker väldigt olika !

    Så om det inte går med en bank brukar man kunna pröva med en annan!

    Kram !!

    2011-11-16 | 09:48:06
    Bloggadress: http://www.missvivis.se
  • Linda-Mamma till Alfred säger:

    Näää det missade jag, vart det bra?Värst här pysslas det..hm blivande make när är det giftermål...hm du har inte sagt ngt t mig =(

    2011-11-16 | 10:02:18
    Bloggadress: http://hummingbird.blogg.se/
  • Kashaya säger:

    Lussekatter måste jag med ta och baka någon dag.=)

    2011-11-16 | 11:57:10
    Bloggadress: http://kashaysblogg.blogspot.com
  • I AM BAAM - Göteborg Edition säger:

    svar: Ja det var jättekul :) Men det roligaste var ju att få prata med Niclas Wahlgren igen. :)



    Tack så mycket! Jag har fotat den byggnaden förut i typ samma vinkel och det är fascinerande hur bilderna ändå kan bli så olika. :P



    Påminnelse: Så fort du får tråkigt eller något så får du gärna börja skissa på min örn-sköld :P

    2011-11-16 | 13:01:11
    Bloggadress: http://iambaam.blogg.se/
  • Lasse- Vince & Doas Farsa säger:

    MEN... Ofta fungerar det bäst om man ritar upp idéerna först och funderar hur de ska göras istället för att bara göra dem. resulterar i mycket mindre skrot...

    2011-11-16 | 18:47:41
  • Linda aka Javamorsan säger:

    Jösses kvinna sitter du bara ner nån gång och gör inget alls?????



    2011-11-17 | 09:13:20
    Bloggadress: http://baralinda.se/wordpress

Kommentera inlägget här: