DONKEN

En Flum brud i tuppkamsförpackning. Glimt i glasögonen, och stort hjärta för familjen och alla andra. Skriver om saker som gör mig pissed, och saker som jag avgudar litegrann.

Dopet och amning

Kategori: Småbarnslivet

Inte i samma kategori då förstås. Men dopet kommer att bli nu i maj, och veckan efter det fyller Vincent 2 år. I kyrkan som dopet kommer hållas i, ska jag gå på onsdag. Det är nån slags kyrkans barntimma eller öppna förskolan, eller vad det kallas, där. Har aldrig varit på nåt sånt med barnen förr, och har inte varit inne i den kyrkan än ens, så det ska bli intressant att gå dit själv med båda barnen... ;) Vincents BB-kompis och hans mamma ska förstås också dit, det var hon som frågade om vi ville med.

Amningen går bra fortfarande, idag har jag ammat tre gånger. Brukar amma en eller två gånger om dagen åtminstone. Jag pumpar resten. Ersättning får hon fortfarande då och då.
Det är skönt att man kan få en annan syn på amning nu. Innan var den synen ganska mörk, jobbig, smärtsam, jobbig (sa jag det?) och helt hemsk bara.
Nu är det en positivare bild jag har av det. Mysigt, trevligt, smidigt, man behöver inte diska efteråt.. ^^

<- klicka på bilderna för större.

Vi fick låna min storebrors babysitter, som de hade till sin son när han var liten. Han är ju lika gammal som Vincent. Vincent hoppade ju sönder den vi hade, när den låg bakom soffan på högkant.
Vi var på 27-årskalas hos dem igår, och jag gjorde ett kort åt mamma, till honom. (blev det för komplicerat?)
Han är datanörd min bror, så mamma beställde då ett kretskort. (Ha ha ha ha! Ordvits!)

Kommentarer

  • Virrpannan♡ säger:

    Härligt att det funkar att amma för dig, Funkar kanon för mig denna gång med, men jag lyckades få till det med amningsnapp också, utan den vet i fan.



    Mysigt med dop, vi kör nog ett till sommaren ute hos mamma och pappa vid vattnet=)



    Hoppas allt är bra med dig?

    kramar

    2011-03-07 | 19:45:42
    Bloggadress: http://www.virrpanna.com
  • Mrs D säger:

    fiint kort! ^^,



    härligt att du fått en annan syn då, att de inte e så hemskt.jobbigt att de vart krångel innan...

    WILLIAM VÄGRAR FLASKA! och jag som lite smidigt tänkte börja med kvällsvälling,.,,,



    kul med sånna där barnenstimma grejer, faktiskt. dock går vi på en öppen förskola - ej kyrklig. var på nån kyrkgrej med benjamin men jag orkade inte med böne- stunden innan sång å lek. de va inte för mig. fast de va rogivande på någe vis.



    internet is back!! wohooooo. de hade bara glömt ge oss IP :S knasiga bredbandsbolaget. de började undersöka massa varför de inte funkade så var de ett ej fungernade ip de gett oss. hur de nu går till ??? jaja gör om gör rätt lixom,



    pöööööösss

    2011-03-07 | 20:24:26
    Bloggadress: http://trustmedarling.blogg.se/
  • Johanna Friman - Tvåbarnsmorsan säger:

    Som vanligt är dina kort supersnygga! Du ska nog se att det går super på Öppna, barnen brukar tycka att det är roligt i alla fall!

    2011-03-07 | 21:02:11
    Bloggadress: http://tvabarnsmorsan.blogspot.com
  • Annelie säger:

    Du är så himla duktig!!



    Längesen jag var in hit och kikade nu... Så hade en hel del att läsa kan jag upplysa om!! Hehehe... Underbart ;)



    Pözz & Kramz

    2011-03-07 | 21:17:26
    Bloggadress: http://redtulip.blogg.se/
  • Wiilow [Foto Tankar Känslor] säger:

    Jag önskar att jag kunde komma på dopet. Vore så fantastiskt kul att träffa er alla.



    Ang öppna förskolan och det...det är jätte roligt för barnen och föräldrarna och ja, ni kommer ha det riktigt kul tror jag.



    Amningen - du får en stor eloge- du kämpar och har inte gett upp och nu ser du det positivare. Det går ju faktiskt riktigt bra tycker jag.



    2011-03-08 | 02:02:56
    Bloggadress: http://wiilow.blogg.se/
  • Linda aka Tokmorsan säger:

    Vad underbart att ammningen inte är jobbig för dig. Jag har bara mörka tankar kring ammning tyvärr!!



    Hoppas du och barnen får en härlig dag Pözz

    2011-03-08 | 08:13:05
    Bloggadress: http://tokmorsangbg.blogspot.com
  • MIZCA säger:

    Min tävling är avslutad, kika in o se vad du vann!

    2011-03-08 | 18:38:12
    Bloggadress: http://WWW.MIZCA.SE
  • linaa vikken pina säger:

    Tittar in o säger hej:D

    2011-03-08 | 18:54:52
    Bloggadress: http://linaabjornemalm.blogg.se/

Kommentera inlägget här: