DONKEN

En Flum brud i tuppkamsförpackning. Glimt i glasögonen, och stort hjärta för familjen och alla andra. Skriver om saker som gör mig pissed, och saker som jag avgudar litegrann.

Spray Jobb

Kategori: Annons

Som mammaledig och med en gubbe som har semester, kan man ju tänka sig att utgifterna överstiger inkomsterna, när man febrilt letar hus. Troligen ännu mer utgifter när man väl lyckats, och faktiskt äger ett hus. Jag har fått tipset om att titta efter extrajobb på Spray Jobb. Jag gick in där och såg att det även fanns kortare jobb, dvs två dagar i stöten.

Det kändes som att det mycket väl kan vara en möjlighet- man får en riktig LÖN och man gör samhället en tjänst. Och sparar in föräldradagar, framför allt! Har man då vänner och bekanta som är lediga, vore det ju perfa, om inte gubben är ledig, för att ta hand om barnen.
Man skriver bara in var man vill jobba, och sen letar sökmotorn upp alla arbeten i den regionen. Man får då en beskrivning av jobbet, och allt som hör till. Smidigt!

Man kan också skriva in sitt CV till deras databas, så att man själv inte ens behöver leta upp rätt jobb- företagen gör det åt dig! Då sparas CV't i deras databas och företagen kan lätt hitta rätt person för rätt arbetsplats.

När jag hade utbildning på Arbetsförmedlingen i Växjö, fick vi registrera oss på alla bemanningsföretag vi bara möjligen kunde komma på. Jag får fortfarande mail från dem, vilket känns skönt. Jag skulle nog behöva uppdatera mitt CV, bara. Rekryteringsföretag inom spray hittar Dig istället för att du letar upp Dem.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: