DONKEN

En Flum brud i tuppkamsförpackning. Glimt i glasögonen, och stort hjärta för familjen och alla andra. Skriver om saker som gör mig pissed, och saker som jag avgudar litegrann.

Boar och nestar inför Våfflan.

Kategori: Våfflan BF feb-11


Bilden tagen i tisdags. Är nu i vecka 36, dvs 4 veckor kvar.

Har inte orkat, hunnit, velat, blogga något. Jag bara sitter i soffan och sitter. Och får en sjuhelvetes massa
sammandragningar om kvällarna o nätterna här. (I natt tillexempel, så fick jag för mig att kräkas. Två gånger. Med ungefär 15 minuters mellanrum.)
Då sparkade Våfflan så starkt och intensivt att tillochmed Lasse tyckte det verkade jobbigt. Han var rar o gullig, gav mig dricka, och banan.. Kräktes troligen av järntabletten. Som vanligt.
Min BM-vikarie sa att man ska ta de pillerna pga orken till förlossningen. Förlorar man en massa blod, så orkar man med lite mer ändå, om man tagit det pillret.
(nu, en smndrgn)

Jag har järnbrist, sa mitt blodprov iallafall. Såå.. Man får stå ut. Och se till att äta massor massor i samband med att man tar den tabletten, för gör man inte det, så händer detta. Ja nu sparkar den igen. Massa. Har halsbränna som fan, haft det sen igår natt. Inte konstigt. Tog en Link mot det, men jag spydde ju sen, så det gick väl "jämnt ut".
Är det vettigt att ha sammandragningar som inte gör så värst ont, med typ 1-2 minuters mellanrum? Bara om nätterna ju. Hm. Jag försöker ju knipöva massa, kanske är det som triggar det hela?
Vincent vs. Våfflan cirka v 36 båda magar. (mittenbilderna nyast)

Jag har BOA't idag, ikväll. I september nu i höstas, så rensade jag i förrådet som fan. Blod svett tårar och en jävligt ond rygg, samt nåra väl valda svärord, vid väl valda tillfällen där ute, eftersom lampan släcks efter 10 minuter.
(NU, sammandragning. Nej nu jävlar klockar jag dem)

Idag skulle jag gå ut i förrådet och leta Vincents gamla bebissaker, bland annat hårdliften till barnvagnen och lite annat smått o gott. Jag har inte varit i förrådet i princip sen före jul, så jag fick en smärre jävla chock när jag kom dit. Jag blev totalt fucking jävla rosenrasande. Där har jag alltså slitit med min svett och onda rygg i höstas, för att Lasse ska totalt ha raserat allting. Alla barnkläder låg fan i lådor som var söndriga på golvet innerst underst och bara helt jävla allämänt kaos. Man kunde inte ens gå ett steg IN i förrådet.

Jag blev fan skitledsen. Kränkt. Han sa förlåt, o sen hjälpte han mig in med lite grejer, så all's well ends well, men fan vad otacksamt o rensa i förrådet om det är en ordning som bara ska förstöras och raseras in till totalt kaos. :'(

Har nu då bäddat hårdliften som ska tryckas fast på vagnen (men först måste vi ju ha en tvilling/syskonvagn!!) Våfflan fick ett svartvitt mönster med en nalle på och lite vita kanter och vita band med rosetter på. Hjärtegulligt. :)
Har rensat ut kläder som ska säljas/ sparas och så vidare. Plockat fram allting som ska med till BB. Inklusive amningsnappar, såna där gummigrejer som ska skona nipplesen. Vi får väl se. Amningen denna gången- touchy subject! Får Se, hur som haver.

Kommentarer

  • Wiilow [ foto tankar känslor] säger:

    Vilken UNDERBAR mage!!

    Men aj och usch det låter inte härlig med allt det där. Det är mycket nu som händer. Ge nu han en smäll på rumpan för han rasade allt i förrådet! Ge en HÅRD smäll och skyll även på hormonerna ;)

    Det låter som du kommer föda tidigare än beräknat tror jag.

    Järntabletterna smakar skit så förstår dig ang dem med...



    Hoppas nu att det lugnar ner sig och att du får sova och må bra utan värk och spyor.



    Puzz

    2011-01-07 | 03:07:10
    Bloggadress: http://wiilow.blogg.se/
  • MEREI säger:

    - ojoj du närmar dig!

    2011-01-07 | 03:48:55
    Bloggadress: http://dajeroma.blogg.se/
  • MEREI säger:

    - haha det är lugnt, man kan inte veta allt! haha förlåt för dum fråga, men hur känns det? att vara gravid alltså?

    2011-01-07 | 03:57:38
    Bloggadress: http://dajeroma.blogg.se/
  • MEREI säger:

    - åh gud kan tänka mig! vill också ha många barn haha men vet inte om jag en vacker dag kommer våga det! haha men men .. önskar dig all lycka, det är ju trots allt bara några veckor kvar! kram :)

    2011-01-07 | 04:01:10
    Bloggadress: http://dajeroma.blogg.se/
  • Linda säger:

    Kram vännen du har det inte lätt nu :(



    Det där med förrådet känner jag igen. SÅ är det med min klädkammare. Jag städar och fixat fint och ordning! Gubben förstör :(

    2011-01-07 | 07:37:14
    Bloggadress: http://www.linda.mustica.se
  • sara - mamma till wilda säger:

    Dessa karlar!!!!



    Va fin du är. Verkligen. Magen är helt perfekt ju =)

    2011-01-07 | 07:43:46
    Bloggadress: http://saratilling.devote.se
  • Hannele - mamma till 2 underbara prinsar <3 säger:

    Svar:

    Haha jadu..det undrar jag med xD ja vet faktiskt inte :P



    Aaaah..ta det lugnt då :)

    Jag hade jättemycket sånt långt innan Albin föddes och då sa min läkare på förlossningen att jag var tvungen att ta det lugnt, jag fick inte anstränga mig så mycket för att då kunde vadsomhelst typ sätta igång mig dvs i vecka 32 åkte jag in till förlossningen med starka förvärkar och grejer och ja då hade jag så klart nästan värkar på g men fick en tablett så att allting lugntade ner sig fick även tabletter hem för att i fall allting skulle börjas igen.

    Fick göra ett vul med för att se om livmodertappern hade kortare eller ej tanken på mina sammandraningar och det men tur så hade den inte blivit det utan den hade vuxit några cm istället :S hahaa..



    Så försök vila så gott du kan :)

    2011-01-07 | 08:56:06
    Bloggadress: http://mammah.webblogg.se/
  • Linda Olsson säger:

    Hahaha! Aaa usch, blev inte många kort som vart bra iaf ;P

    2011-01-07 | 09:17:46
    Bloggadress: http://mrslindaolsson.blogg.se/
  • JD | - 30,1 kg! säger:

    låter jobbigt, vi har saknat dig!

    nu är det dags för min ligg period, fy fan!



    haha våfflan kommer inte än, den, haha den, kommer när jag sagt det ;)

    2011-01-07 | 09:28:11
    Bloggadress: http://josdil.blogg.se/
  • linaa vikken pina säger:

    Snart bebis födelse ska bli så spännande. Kul att ha följt dig o din underbara familj o kommer att forts följa er de lovar jag!

    Dock lite dålig på att kommentera, förlåt mig??:D

    Fredag redan... ojoj vad tiden går.

    2011-01-07 | 09:32:28
    Bloggadress: http://linaabjornemalm.blogg.se/
  • Jag och Mitt Livs Viktigaste Resa säger:

    Men gud vilken vacker mage du har. Så mysigt :)



    Jag hamnade i sängen och la täcket över huvudet för att inte fastna i programet som Maken min tittade på.

    Tog ett tag innan jag somnade, men jag gav inte upp i alla fall.



    Hoppas att du mår bra idag :)

    2011-01-07 | 09:44:46
    Bloggadress: http://mammasbusungar.blogg.se/
  • Veronica, mamma till Nim ♥ säger:

    Ja vi bor i hus och de förra som bodde här har satt strukturtapet i hela huset som de bara målat i olika färger. Så sjukt fult!! Så nu är mamma här och hjälper oss med sovrummet. Nims rum är det enda vi gjort innan. Slänger upp bild sen!



    Ja tänderna är ju sådär.. men de ska ju upp! Hoppas ni mår bra.

    2011-01-07 | 09:49:48
    Bloggadress: http://attblifler.blogg.se/
  • Amy-23 & snart 3 barnsmamma! säger:

    värst vad duktig du är!! Jag har inte hunnit hälften :P

    2011-01-07 | 10:00:53
    Bloggadress: http://www.olimy.blogspot.com
  • Gilla säger:

    Det är inte nådigt med kräkningar och halsbränna. Angående järnbristen kan det faktiskt hjälpa med att äta mycket persilja och spenat. Där finns det mycket järn. Du kan blogga om flera matvaror som har mycket järn i sig.



    Svar: Då får jag ju hålla tummarna dubbelt upp så att säga.



    Ha det bättre får man väl säga. Men eländet är ju övergående och då har du ju fått din belöning.



    Kram/Gilla

    2011-01-07 | 10:09:02
    Bloggadress: http://trebgilla.blogspot.com
  • feztis säger:

    oj oj nu är det inte långt kvar hörru!

    Stor mage du har fått :)



    Det blev inget att mata ankorna för det var snöstorm här igår.. men idag håller snön på att smälta bort! Skumt väder..

    2011-01-07 | 10:12:56
    Bloggadress: http://feztis.blogg.se/
  • Johanna - MyShoebox.se ♥ Gravid v 36 ♥ säger:

    Hade 35 dagar kvar igår när jag skrev det, har 34 dagar kvar idag, går in i vecka 36 idag, har samma BF som du :)

    2011-01-07 | 11:29:30
    Bloggadress: http://myshoebox.se
  • Kristiina- mamma till Lovisa säger:

    Hoppas du mår bättre nu och slipper kräkas. Kramen

    2011-01-07 | 14:32:05
    Bloggadress: http://keeya-keeya.blogspot.com

Kommentera inlägget här: