DONKEN

En Flum brud i tuppkamsförpackning. Glimt i glasögonen, och stort hjärta för familjen och alla andra. Skriver om saker som gör mig pissed, och saker som jag avgudar litegrann.

Nytt dröm-objekt: RYBAK..

Kategori: I-Landsproblem


Bilder tagna idag. Tröjan räcker inte ens att täcka hela magen så man får lösa det på bästa sätt. En klänning.

LindaVims blir så nervös när jag inte uppdaterar nåt, så får väl slänga in ett inlägg här nu.
Har en hel hög kommentarer att svara på också, gör jag inte det så ser ni ju inte att jag har uppdaterat. Jajja.

Jag lagade mat idag, det är inte ofta jag gör ordentlig lunch längre. Blir oftast mackor eller frukt. (vi äter oftast kvällsmat så iaf ETT riktigt mål om dagen.) Jag gjorde fisk och sås och potatis. Problemet var att det luktade ju för fan stekos i hela lägenheten sen. Värdelösa skit-köksfläkt.
Trodde de verkligen att fläktens SUGförmåga, satt i filtret? Jag fick ett nytt filter, när jag skrev o anmälde om att fläkten är värdelös för den inte suger upp nåt. Väääärdelöööst.

Maten var god, fast blev lite för salt. Tänkte ösa på, eftersom jag oftast saltar för lite. Såsen blev iallafall perfekt. Hade i citronsaft och ärter, i vanlig vit bechamélsås. Vincent åt också med god aptit, han gillar inte när fisk är inbakt eller sprödbakt eller har ett lager på sig, men sån här stekt vanlig naken fisk, gillade han massa. :)
Jag har numera också börjat att skippa skala potatisen. Däri sitter ju näringen, och det går fan så mycket snabbare. om man inte vill äta det kan man ju pilla bort det sen, men annars går det ju också äta. Jamie Oliver sa det, och jag tyckte det lät som bra idé.


Tittade på Lets Dance, och jag somnade till det så klart. Drömde nåt om att jag spelade såndär golv-fiol som är gigantisk.. Vad heter de.. basfiol? A, jag spelade iallafall det inför Alexande Rybak, som tittade gillande på mig. Vad är det med fredags-underhållnings-pojkar och mina drömmar? ;)

Drömde ju om Jay Smith flera gånger och nu om Rybak. Ja, jag skäms inte för att jag tycker att de är snygga/söta. Jay, mest för att han är cool och bär smink mäkta snyggt, Rybak för att han är en såndär flickdröm.

Lasse gillar inte nån av dem. KAN ju bero på att jag sagt att jag faktiskt tycker att de båda ser bra ut? Lasse är ju såklart snyggast av dem, så det är ju ingen ko på isen för hans del. Ofta jag tänker rymma till norge med en violinist..

pöss Donken

Kommentarer

  • Linda - En Vimsig Mamma säger:

    tack för ett inlägg =) och massa fler har jag kvar att läsa =) kram

    2011-01-16 | 20:58:40
    Bloggadress: http://holen666.blogg.se/

Kommentera inlägget här: