DONKEN

En Flum brud i tuppkamsförpackning. Glimt i glasögonen, och stort hjärta för familjen och alla andra. Skriver om saker som gör mig pissed, och saker som jag avgudar litegrann.

Flummiga morgontankar.

Kategori: Våfflan BF feb-11



It's an emotional rollercoaster, I'm telling ya. Nu läcker det barnmat ur kroppen på mig igen.
Hopplöst. Amningsinlägg har jag inte fått hem nåra än. Glömde det sist på CityG.
Sov mellan 5 och 8 i natt. Vincent vaknade ju, och då steg jag upp, för jag vaknade av det. Hade jag inte vart gravid hade jag nog inte vaknat av barnskrik, för Vincent skriker inte när han vaknar, han sitter bara och pratar eller sjunger lite. Jäjäjäjjä toote, k-cka bmmmah, ba-pe-tiiiiii! osv.
(Jäjä= Jäjä. Toote- tutte. K-cka- klocka. Bmmah- blomma. Ba-pe-tiiii = apelsin.)
Men det är ju kroppen som reagerar och förbereder sig på att ha en liten, som inte sover så långa pass, och därför vaknar jag lättare. Sover lättare.

Nä, angående mitt förra inlägg så tror jag väl kanske inte att allt det där kommer hända... Men man ska ju vara förberedd på det mesta. ;)
Värst skulle nog faktiskt vara om jag BÅDE går över tiden, och blir tillsagd att HEYY nu blir det OP, du ska få ett glorious KS! Näääääeeeeeeeeeeejjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj, det vill jag absolut inte. Har redan ärr där, har redan gjort en liknande operation, jag VILL INTE ha ont i magen i flera månader efter att jag fått fler barn. VILL INTE!

pöss. Donken



Är du med och tävlar om mjölkskummaren som tål micro, och allt det där?
Den finns i en länk till vänster här i min blogg. Högst upp!

Kommentarer

  • Linda - En Vimsig Mamma säger:

    oki =) ja de stämmer det!

    Japp dom är på dagiset, fast ingen bloggning här inte, jag är på väg på ett möte som börjar 11.00 =)

    Gör du då?kram

    2011-01-17 | 10:28:33
    Bloggadress: http://holen666.blogg.se/
  • Frida - Mamma till Elsa säger:

    tänk så här. Det är bara max en vecka det gör ont och det värsta var ju inte att amma. Det var ju att föda Annelie. Så det behöver du inte vara nervös för :)

    Kommer gå så bra!

    2011-01-17 | 10:48:40
    Bloggadress: http://allgren.blogg.se/
  • Adara Magazine - din bloggtidning på nätet! säger:

    Du är alltid lika fin Donken!! Även om du försöker göra dig till. ;)

    2011-01-17 | 11:18:31
    Bloggadress: http://adaras.se
  • Linda - En Vimsig Mamma säger:

    hha ser man på, läckande bröst. Maten är väl förbered nu då =)Nej de var ett möte om min grupp på oriflame och resan till Dubai! =) kram

    2011-01-17 | 12:28:53
    Bloggadress: http://holen666.blogg.se/
  • Frida - Mamma till Elsa säger:

    hehe så kan det ju vara. Men när Elsa suger rätt så känns det knappt i vårtan.

    Haha ja, lite roligt. Tävlade med henne när jag var ung. Lite lustigt är det allt :) Men det måste ju vara för att Frida och Elsa är så fina namn skratt

    2011-01-17 | 13:10:27
    Bloggadress: http://allgren.blogg.se/
  • Amelie säger:

    Tack. :D Den är köpt på Cubus faktiskt. :P

    Jo det är ju så.. :D Men orka. Jag har skrivit upp en lista på allt jag ska komma ihåg att packa ner när stunden väl kommer. Listan hänger på kylskåpet så jag vet vart den är. ^^

    Haha. Jag gillar verkligen dina målande beskrivningar av förlossningarna. Även om jag presonligen tror att det blir något mellanting ;)

    2011-01-17 | 13:16:54
    Bloggadress: http://elefteria.blogg.se/
  • Linda aka Tokmorsan säger:

    Nej nu skall jag skälla på dig. Fröken negativ. Nu gaskar du upp dig. Detta kommer gå alldeles strålande och du kommer bara vara lycklig. Med eller utan ammningsinlägg!



    Så nu lyssnar du på Tokmorsan och lägger ner alla negotankar genast. Är det uppfattat! Kram

    2011-01-17 | 18:09:35
    Bloggadress: http://tokmorsangbg.devote.se/
  • Kristiina- mamma till Lovisa säger:

    Så du är sådan dam som har barnmat långt innan bf :D Säkert jobbigt när det läcker men underbart att det funkar. Gjorde ju inte för mig, men ungen ville ju inte ens ha min tutte. Slog bara på den. Äkta finne, tog till flaskan på en gång ;) Puss

    2011-01-17 | 20:58:10
    Bloggadress: http://keeya-keeya.blogspot.com

Kommentera inlägget här: