DONKEN

En Flum brud i tuppkamsförpackning. Glimt i glasögonen, och stort hjärta för familjen och alla andra. Skriver om saker som gör mig pissed, och saker som jag avgudar litegrann.

Introvert explosion, och småbebismys!

Kategori: Småbarnslivet


Mitt inre har varit i uppror minst sagt idag.
Barnen har varit snälla och rätt lugna, så det har inte vart nåt sånt. Är väl mest.. vardagsproblem antar jag. Som får bägarn o tippa över.
Allt runtomkring klaffar ju inte. Och kommunikation kan vara ett hinder i vissa situationer. Jobbigt när hjärnan går på information overload-mode.

Men sen på eftermiddagen gick det över, för ett tag iallafall. Åkte iväg en sväng, och åkte inom ny bebis på hemvägen. Såå liten o söt! :D
Jag som tycker i mitt huvud, att Isadora är lika liten som när hon föddes. Fastän jag ser alla siffror på BVC, så tycker jag det. Det är väl bara så det är att vara förälder, man ser dem varje dag, och inte växer de då, inte.

Det är väl först när man blickar tillvbaka på BB-bilderna, som man inser att OJ shit, hon har växt till en stor dam nu. Med tre tänder i underkäken, ett smajl som kan smälta en istid (Isa-Töa?) och greppar saker som är inom räckhåll. Sitter nästan, går omkring i gåstolen med reg nr plåt "VINCENT" och allt såntdär, som nyfödda inte gör än.

Det sägs ju att tiden går fort.. Eller. JAG säger att tiden går fort. Jag tycker minsann att det kan gå lika fort de där 9 månader före underverket har kommit ut..^^ (vara gravid är inte min grej) Men många många mååånga barn vill jag ändå ha. Tokas Donkas, dendär. Jag vet.



Åter till ämnet- det var trevigt och roligt att få se den lilla! Hon fick en klänning från me&i som jag hade dubletter av. Aldrig använd, så hon kan ha den om nåt halvår eller så. De blev glada för den, och så fick de ett kort med såklart. ;)

Pöss

Kommentarer

  • I AM BAAM - Göteborg Edition säger:

    svar: hahha japp! Inte så mycket för att jag var trött. Men jag ville så gärna lägga mig under ett varmt täcke i en mjuk och skön säng :))



    Men det varade inte så länge... vaknade, för någon timme sen, ur en skitäcklig mardröm och jag badade nästan i svett och jag kallsvettades och hyperventilerade. Jävla ormar och förstöra för mig. >.< USCH! Nu kan jag inte somna om.

    2011-08-24 | 04:59:04
    Bloggadress: http://iambaam.blogg.se/
  • feztis säger:

    Nja, tidig kväll vet jag inte. La mig vid 23 men visst är det tidigare än andra kvällar :p



    Haha jag lyckades hålla mig vaken hela lektionen även om det var tungt :p Hade bara en lektion mellan 13-15 men hade massa information mellan 10-11.30 så huvudet var ju inte på topp efter det ;)



    Handen värker men gör inte ont på samma sätt som innan så jag hoppas det går åt rätt håll nu. Vissa rörelser gör ont, men det är när man inte tänker på det och man tror att man kan använda handen som vanligt :p

    2011-08-24 | 07:10:49
    Bloggadress: http://feztis.blogg.se/
  • Linda aka Javamorsan säger:

    Det där håller i sig. Jag tycker inte alltid mina töser är så stora. Men så ser jag bilder på dom från bebisåldern och får mig en stor chock. Inser att om 4 månader har jag vart morsa i 9 år!!!!!!!!!! HERREGUD säger jag bara!

    2011-08-24 | 07:46:02
    Bloggadress: http://baralinda.se/wordpress
  • Hannele - mamma till 2 prinsar säger:

    Svar:

    Yep han går på babysim också ^^

    2011-08-24 | 08:00:09
    Bloggadress: http://mammah.webblogg.se/
  • Frida - mamma till Elsa säger:

    Det är hemskt hur fort det går!

    2011-08-24 | 09:05:09
    Bloggadress: http://allgren.blogg.se/
  • Helena säger:

    brukar läsa din blogg men är dålig på att kommentera så ville mest bara säga Hej.

    2011-08-24 | 10:09:49
    Bloggadress: http://helenaskvarter.blogg.se/
  • Sandra, Colins mamma säger:

    Vad mysigt med nyfödda bebisar, inatt födde jag tvillingar. Tror minsann att jag blivit besatt av bebisar. Dock vill jag inte ha fler ännu.

    2011-08-24 | 10:34:53
    Bloggadress: http://sandrahupdate.blogg.se/
  • Josefin säger:

    Ja!! :D jag vill faktiskt åka hem till er o kolla läget.. träffa er igen plus shaggy förstås! ;)

    2011-08-24 | 11:34:19
    Bloggadress: http://melonmint.blogg.se/
  • feztis säger:

    Hehe tack så mycket :)



    Vad har han för storlek? Alvar är tydligen ganska liten om man nu ska jämföra med andra barn vilket man inte ska! :p Jag tycker dock han är rätt lång haha.



    Klänningar i stl 74 är det nog värre med, kanske har något ska kolla :)



    Haha klart barnen växer, men de kommer alltid vara ens små pluttisar. Jag klarar knappt av att kolla på alla pyttesmå kläder/bilder från när de var bebisar utan att få en tår i ögat. Tiden går ju sååå fort liksom!

    2011-08-24 | 12:11:01
    Bloggadress: http://feztis.blogg.se/

Kommentera inlägget här: