DONKEN

En Flum brud i tuppkamsförpackning. Glimt i glasögonen, och stort hjärta för familjen och alla andra. Skriver om saker som gör mig pissed, och saker som jag avgudar litegrann.

Ögonfel-tankar.

Kategori: Annons



J
ag har haft glasögon sen jag var 2 år gammal. Det är alltså i 22 år nu.. Man har ju plöjt sig förbi en hel del lösningar, operationer, glasögon, kostnader, försäkringar, undersökningar, åka till Växjö för kontroller..
Jag har ju haft en tanke på ögonlaseroperation. Men.. Det känns för riskabelt. Smakar det så kostar det, och OM det skulle gå fel någonstans, vad som helst, så går det ju aldrig någonsin att få bättre syn. Jag hoppades ju LÄNGE, och hoppas fortfarande, att en vacker dag ska jag se bättre (ut? haha) än vad jag gör och har gjort.

När jag senast var på en synkontroll för linser, så frågade jag om min syn kommer bli bättre ju äldre jag blir. Han sa i princip att det är fullständigt omöjligt. Synen blir sämre ju äldre man blir, oavsett om man är närsynt eller långsynt..

Men jag är ju jätte-närsynt! Borde ju bli bra nångång då, eftersom äldre människor håller böcker och tidningar en eller två meter från ögonen. Om min syn blir "sämre" på det hållet.. så borde det ju bli bra nånstans där på mitten?

Kommentarer

  • Sandy säger:

    Min fysiklärare lärde oss att synen blir bättre med åren om man är närsynt.. Men kanske inte då? Sicken gåta!! :)

    2011-04-04 | 19:57:38
  • Johanna säger:

    har med funderat på göra ögonlaser, men vågar inte för riskerna ... tänk om något går fel... :(

    2011-04-04 | 20:22:02
    Bloggadress: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
  • i min lilla lilla värld säger:

    Så du har kvar ditt hår? Kliar det inte längre?

    2011-04-08 | 22:00:28
    Bloggadress: http://saratilling.se

Kommentera inlägget här: