DONKEN

En Flum brud i tuppkamsförpackning. Glimt i glasögonen, och stort hjärta för familjen och alla andra. Skriver om saker som gör mig pissed, och saker som jag avgudar litegrann.

VAB och FK, etc..

Kategori:

Ja nu vart diskussionen igång igen...
Snackade lite med herr svärfar om VABbning, och sen snackade jag med Lasse om samma sak.
Jag tycker minsann INTE att den med lägst inkomst, alltid ska vara hemma när barnen är sjuka.

Särskilt inte då jag nu vill ha en sisådär dussinstor kull. ^^ (haha, kattmetaforer in my <3)

Jag tycker att det är fruktansvärt orättvist. Både mot mamman (eftersom det är standard att jag lär tjäna minsre eftersom jag är fast i en fecking kvinnofälla med vab dagar, arbetslöshet, mammaledighet, och inte är högskoleutbildad) och barnen framför allt.
Båda föräldrar ska vara lika värda. HUMPF.

Det bestämmer vi helt själva i vår familj anser jag, och då delar vi lika, för vi lever inte i 50-talets sverige. 

Ja där tände jag till rätt ordentligt. Man kan inte ha som policy på ett FÖRETAG att ingen som jobbar där, får VABba.

Rätta mig om jga har fel, men är det lagligt, nånstans ens?



//
DONKEN
i diskuterar-tagen.

Kommentarer

  • Lucifer säger:

    hej igen.



    Som svar på frågan vad jag heter, så lyder svaret: Lucifer

    Ja jag heter de, lite ensam om de men men, ingen har sagt att jag e som andra. :)



    ha de gött

    2010-09-08 | 18:27:34
  • Myran säger:

    Det låter som diskriminering! Finns det något företag som har det så?



    Den blomman är en sådan som gilar mycket sol och vatten, vilket är bra för antingen ger jag blommorna för mycket vatten eller för lite!

    2010-09-09 | 10:16:22
    Bloggadress: http://zebramyran.blogg.se/

Kommentera inlägget här: