DONKEN

En Flum brud i tuppkamsförpackning. Glimt i glasögonen, och stort hjärta för familjen och alla andra. Skriver om saker som gör mig pissed, och saker som jag avgudar litegrann.

Unga vuxna, Praktikplats.

Kategori: Happyfejs! xD


Donken goes Crazy i nya mössan från me&I med en T-Rex på.

Jag pratade med Elin,
densamme som omnämns i inlägget härunder, i telefon idag. Bra med hemtelefon på det viset. Kostar knappt nåt. (hennes karl, min bror, gillar icke mobilsamtal från hemmet..)

Jo, men iallafall, hon pratade om alla ställen hon skulle ringa till om praoplats, pluggerier, och grejer. Då kom jag ju på såklart, att jag måste ringa det där "Unga vuxna" de har här i Värnamo.

Det är i stort sett, praktikplatsförmedling för oss arbetslösa under 25, och det kan man få DIREKT när man är inskriven på AF.
Jag gillar Värnamo på det viset...!
AF har ju annars det så, att man måste gå omkring o drälla i tre månader, före man kan ens börja fundera på att praktisera nånstans. Va fan är det för sätt, Allliansen, va?!
Insatser ditrekt istället för att bara gå omkring arbetslös och sysslolös i 3 månader. Det är en lång tid, om man inte har något att göra om dagarna. Och ingen inkomst.
(nog om politik för fasen...)

Iallafall, jag ringde Annette på Unga Vuxna, och hon och jag bokade möte nästa tisdag, på hennes kontor. Då ska vi prata om var jag vill jobba, så att jag får praoa på ställen där jga vill och kan arbeta i framtiden sen. Meningen är ju att jag ska få jobb, efter praktiken. Såklart.

Kommentarer

  • carrå - 19 år och mamma säger:

    Det har faktiskt slutat här nu, tack och lov :).

    Haha nice!. Hon har en partyprisses sovtider, hur ska det gå när hon blir äldre XD

    2010-09-21 | 11:10:56
    Bloggadress: http://ettnyttsteg.blogg.se/
  • Linda - En Vimsig Mamma säger:

    jo men visst är det så =) Alexander ska ta kort den 29 =)



    Nej jag hittade den på sidan där du hade en annan tävling =) kram

    2010-09-21 | 11:11:00
    Bloggadress: http://holen666.blogg.se/
  • Carro - Mamma till Adam & Alisha säger:

    haha ja han har sina egna ideér :) Han säger jätte ofta "ajabaja mamma" om han inte vill att jag ska göra det jag håller på med haha..

    2010-09-21 | 11:17:56
    Bloggadress: http://mammaadamochalisha.blogg.se/
  • Amanda säger:

    Haha...ja, frågar man inget får man ingenting veta. jag ställde säkert alla dom här frågorna själv då vi skulle lära oss knappen och hur den fungerade.



    Om man tar bort knappen är där ju ett öppet hål, alltså inget sår men ändå ett öppet hål.

    Kanterna runt hålet har ju liksom läkt ihop så det gör nog inte så ont. Men byta knapp känns nog så därför får han alltid bedövningssalva på området innan och jag brukar också ge alvedon en stund innan.

    Den dagen knappen inte behövs mer kan man bara ta bort den och tejpa igen hålet. Det läker igen väldigt fort. Om knappen till exempel går sönder och åker ut måste man vara jättesnabb att sätta tillbaka den. Högst en timme (dom brukar säga 30 minuter) har man på sig innan hålet alla redan dragit ihop sig och då är det ny operation som gäller.

    2010-09-21 | 11:23:49
    Bloggadress: http://creyla.blogg.se/
  • Frida - blivande mamma säger:

    Näe ingen foglossning. Brukar får kliva upp 1-2 ggr per natt och pinka men annars så :)



    Det där med att vara arbetslös i 90 dagar var det sjukaste jag hört!

    2010-09-21 | 11:23:58
    Bloggadress: http://allgren.blogg.se/
  • Anonym säger:

    Jag önskar att det kunde bli omval. <3 Förstår att du tycker det, men Reinfeldt tycker väl att man kan anställa en barnflicka, för det har väl alla råd med? Idioti!

    2010-09-21 | 11:44:17
    Bloggadress: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här: