DONKEN

En Flum brud i tuppkamsförpackning. Glimt i glasögonen, och stort hjärta för familjen och alla andra. Skriver om saker som gör mig pissed, och saker som jag avgudar litegrann.

Sanningens tal.

Kategori: Aggro-Donken

Ska man skriva hur man verkligen verkligen mår, och lägga ut det på bloggen?

Blir folk paffa då, och undrar va fan som hände?
Eller skyller de på preggos-hormonerna, som jag själv delvis gör?
Eller, Skiter de totalt i vilket, även om det är personer som känner mig irl?
Jag undrar det faktiskt.

Det är ju uppenbarligen för många IRLfolk, som inte läser min blogg. (huur kan de missa den!)
Så de skiter nog inte i det, de har bara inte sett, inte fattat, inte läst.



Fysiskt nu så har jag ju jävligt ont i mitt bäcken. Började häromdagen. Jag haltar runt här i lägenheten som nån jävla gammal sugga. Psykiskt så är jag totalt jävla black, som de säger.

Blackout, in i väggen, slutkörd, så jävla förbannad, running on fuses, explosion, dunka huvet i betongväggen, skriva av mig all hjärnbajs jag tänker på.
I snälla ord skrivet, alltså. Ja, still with the dramaqueen.

Jag blir ledsen och gråtig av saker och ting som berör. Folk också.
Jag blir förbannad och arg och besviken, på folk, som en gång HAR berört.

Tårarna forsar fram när jag inser hur lite vissa faktiskt brytt sig, och hur jävla många gånger som JAG faktiskt varit för feg för att säga ifrån.
Inre bilder före jag somnar, från skolgården, från äldre släktingar, från andras äldre släktingar.. Där jag bara tog emot skit, utan att så mycket som ens kissa lite tillbaka på dem.
Mobbar-personligheterna, som ser den svaga punkten hos människor som varit med om sånt förr. Och som hugger till.

Jag blir ledsen av tanken på att det inte tar slut där, vid mina tankar.
Om nån ens så mycket som tänker tanken på att knuffa Vincent, eller att såra honom nånsin med ord.. Ja nu sitter jag här och blir Arg-Tårig igen. Vissa personer är bara ödesbestämda att bli dedär hackbarnen. De som aldrig riktigt får vara tuffa. Hur mycket de än färgar håret och piercar sig.

Fuck folk som fan inte fattar ett jävla skit.


Detta är tillräckligt kryptiskt för att folk inte ska fatta vilka de är. De ska fan inte få veta att they Got Me.





Annelie.

Kommentarer

  • Frida - blivande mamma säger:

    Usch. Mörka tänkar mitt i natten. Vad gjorde du vaken så sent?



    Systerdottern är redan storasyster. Det skiljer 1 år och 3 månader på dom :)



    Näe, inga cravings. Eller jag är ofta sötsugen men karln har inte behövt åka och handla :P

    2010-09-13 | 08:16:14
    Bloggadress: http://allgren.blogg.se/
  • Babydjungeln - Tävling pågår säger:

    bra att säga hur man känner sig hoppas du må bra idag och får en skön vecka!

    2010-09-13 | 09:02:22
    Bloggadress: http://babydjungeln.se
  • Hannele - Snart 2barnsmamma säger:

    Finns här hjärtat <3

    2010-09-13 | 09:42:36
    Bloggadress: http://mammah.webblogg.se/
  • feztis säger:

    Inte roligt när allt är upp och ner hela tiden, som den kurvigaste berg och dalbanan som finns! Jag tror dock inte man ska skriva ut alltför mycket på en blogg.. skriv av dig för hand på vanligt papper, så brukar jag göra när allt känns pissigt och man bara vill skrika ut sin frustration!



    2010-09-13 | 10:13:35
    Bloggadress: http://feztis.blogg.se/
  • Sofie (Ung blivande mamma) säger:

    sv: Hihi! Lycka till på RUL, det var så mysigt kommer jag ihåg, att få det bekräftat att något fanns i magen.. Var så orolig att det inte skulle ligga något där. Phju.



    Kan du inte berätta lite om din förlossning? Det kanske blir långt och jobbigt att skriva, men i korta drag. Eller har du en berättelse här på bloggen? Jag hittar inte... Men vill gärna läsa =) älskar sånt! Puss

    2010-09-13 | 11:16:10
    Bloggadress: http://sufsie.webblogg.se/
  • Nååååååååååånna säger:

    dumma människor.. hoppas inte att det är mig du skriver om.. jag vill inte såra dig, du är min vän :) min wünderbara annääääliii ^^ hoppas du bidde lite gladare och hoppas att dumma värken går över.. mamma hade samma problem med meja så hon fick ett bälte att ha runt höfterna när hon gick :P

    2010-09-13 | 12:18:25
    Bloggadress: http://jonna-aka-cookiemonster.blogspot.com
  • Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Bella Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ säger:

    Usch jobbigt och ha ont och vara ledsen och arg :( Hoppas du mår bättre snart!

    2010-09-13 | 14:56:35
    Bloggadress: http://isabellalindroos.blogg.se/
  • Fröken M säger:

    Klart man får skriva hur man verkligen mår !! Vi är många ute på nätet som förstår och vi finns här för att peppa s¨ånna dagar !! hade du bott lite närmare hade jag bjudit dig på middag :)

    Kram

    2010-09-13 | 15:23:54
    Bloggadress: http://frokenmela.blogg.se/
  • jessika anderson säger:

    hej vännen. Svåra tankar det där. Ingen bryr sig tillräckligt när man är deprimerad. Ska själv försöka skriva av mig ikväll. Om beroende och massa. Hoppas allt blir bra. Kramar om

    2010-09-13 | 15:38:21
    Bloggadress: http://boklilljessi.blogg.se/
  • rumptott säger:

    men lilla gumman.. <3

    uscha du vet att jag finns här.. dock e jag tok trött pga akutmottagningbesök inatt osv. men jag finns här alltids för dig.

    tycker det är inte så mkt o bry sig om sånna där tröga nötter t människor som är enbart avundsjuk på ditt liv som håller på så där..

    puss <3

    2010-09-13 | 16:22:31
    Bloggadress: http://imissmymom.blogg.se/
  • Katrin säger:

    Stor KRAM gumman!!

    Antagligen alla dina hormoner mm som lever sitt egna lilla liv i din kropp.. och det är klart du får skriva ur dig här! Kolla bara hos mig, min blog g är ju min terapi ;)



    Angående mammabloggar jag följer, kika på de jag skrev som fick awarden, de följer jag varje dag, sen gör jag som du, ser jag någon intressant kommentar från ngn så klickar jag mig in där ;) Sen har du ju min länklista också, fats jag tror i princip det är samma där som i awaren? Har inte kikat på den på ett tag.. ?



    Ta hand om dig nu och se till att SOVA på natten! KRAM

    2010-09-13 | 16:46:43
    Bloggadress: http://vardagenvar.blogg.se/
  • Lindah säger:

    Jag läser din blogg så ofta jag hinner, jag vet att jag är jättedålig på att kommentera, men det är bara så det är. Hoppas att det där med bäckenet löser sig så att du inte blir sängliggande.

    Tänker på dig en massa.



    Lindah

    2010-09-13 | 17:08:53
  • patricia säger:

    Verkligen jätte söt bebis mage =) hoppas du får en fortsatt bra dag!=)

    2010-09-14 | 10:55:15
    Bloggadress: http://nattstad.se/patriciamutas

Kommentera inlägget här: