DONKEN

En Flum brud i tuppkamsförpackning. Glimt i glasögonen, och stort hjärta för familjen och alla andra. Skriver om saker som gör mig pissed, och saker som jag avgudar litegrann.

Spådomar och frukostmacka.

Kategori: I-Landsproblem

Min nya splitternya väckarklocka jag köpte för hela NIO kronor igår, funkade inte i morse! Först trodde jag att det var Vincents fel, att den gick sönder när han kastade den i golvet igår. (han älskar klockor, varför kasta den i golvet..?) Men sen såg jag att det stod ON och OFF på en knapp bak på den. Jag hade den på "off" såklart. Jajja, jag vaknade NÅN gång iallafall, och inget dagis idag så det är ju lungan. Vincent vart väl lite smått förbannad dock, han satt i sin säng och bankade på aktivitetstavlan som hänger utanpå.



Vi käkade frulle, och numera sitter Vincent på våra vanliga köksstolar. Inget annat är gott nog, fastän han blir lite väl liten där nere. Han vill ha en flaska välling, sen ser han ju att mamma minsann äter acka, så då ska han också ha acka.
Och helst k-ka till det i mugg med sked. Vad det är? Acka är ju macka, fattar väl alla. Och k-ka är ju kaffe.

Posten har inte kommit idag än, får väl se om det kommer nåra fler paket. Har ju några kvar att få.. Ska packa in Rumpis A-tavla också, och skicka på ica idag. Ska också börja på att måla Lindas AA-aa-tavla. (2 barn, 1 tavla) . Wiiih!



Halv två kommer en vän till mig som jag inte sett på flera år. Hon är ganska hyschpyschig, hon kan mycket mer om allt sånt woodoo än mig. Min drömfångare i sovrummet, har jag fått av henne. Hon kan läsa i tarotkort, och tyda drömmar.
Hon bor bara nåra mil från mig nu, och hon skulle på jobbmöte här i stan så hon skulle hit efter det. Här ser ut som fan, men hon är iallafall medveten om att jag är en virrig småbarmnsmamma.. Då har man väl ganska låga förväntningar?


(jag fattar inte de som lyckas hålla rent hemma när de har barn, har de hemliga städerskor som springer fram så fort de länmnar ett rum? Eller svärmödrar som gömmer sig i städskrubben och kommer fram när alla sover?)

Kom ihåg dunkentävlingen!
HÄR är denna lööövley tävling med mig och DUNKEN.se

pöss.

Kommentarer

  • elin säger:

    haha ja svärmor gömmer sig i gaderoben :P hahahahahahahaha XD nä jag vet inte men hur mår bebis nu då ??

    2010-10-25 | 13:04:33
    Bloggadress: http://mammapez.blogg.se/
  • Linda - En Vimsig Mamma säger:

    haha japp en tavla hit!! Anonyma Alkolister =) haha kram

    2010-10-25 | 13:22:28
    Bloggadress: http://holen666.blogg.se/
  • M i z c a säger:

    Äsch, strunt i din kusin.. Perelli är ju ingenting.

    Du har ju fått hålla Martin i handen .... Jag har inte ens träffat honom, trots att hans farmor bodde på samma väg som mig som liten, typ!

    Dock hade han lämnat en singel o ett kort med autograf på.. Till Marika från Martin stod det på .. (stavade med k då)



    Gillade aldrig Dilba heller.. men inte för att hon var gift med Martin, utan allmänt.. den nya får man ju aldrig se.. Men jag har sett fotografi på Martin, den nya och hans son (minns inte om han har fler, såg iallafall den äldsta då) hos hans farmor.. som är min gammelfaster ;)

    2010-10-25 | 14:21:50
    Bloggadress: http://www.mizca.se
  • M i z c a säger:

    Näääääe... nu ljög jag för dig. Sorry!

    Hans farmor är min mammas faster.. vad blir fastern till mig då? Jag har alltid sagt Faster NN till henne, men det är ju mammas faster, not mine.

    2010-10-25 | 14:22:47
    Bloggadress: http://www.mizca.se
  • Therese - Sockenvägens Söta säger:

    Du borde starta en tavelblogg vid sidan av vet ja!



    Och ha en tävling för att visa vad du gör å få fler beställningar :-)



    Ha en toppen date nu med din gamla vän!



    Kram

    2010-10-25 | 14:41:04
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Millan säger:

    Vad är aktivitetstavlan? :)

    2010-10-25 | 15:48:42
    Bloggadress: http://mammami.se

Kommentera inlägget här: