DONKEN

En Flum brud i tuppkamsförpackning. Glimt i glasögonen, och stort hjärta för familjen och alla andra. Skriver om saker som gör mig pissed, och saker som jag avgudar litegrann.

Post-kvinnan made my day! <3

Kategori: Happyfejs! xD

Plingeling på dörren, jag öppnar, där står en glad posttjej, och ger mig en bunte reklam, en bunte brev, en grön postpåse, och en hemtexpåse som är ihoptejpad. "Här var det många paket idag!" sa hon. Jag svarade: "TRADERA!" med ett flin, och hon skrattade gott. Hehe!

Fick klädpaket idag, två stycken. JULAFTON!
Ni som läst inlägget under, vet att det inte är bara bra saker som hänt idag, men för att liva upp stämningen kan man ju fokusera på det positiva. Eller hur?  Fick ett paket av Feztis och ett av Hannele- Nybliven 2 barnsmamma.

Kläder till mina barn, födda och ofödda, som de ska ha. Vincent hade ju stort behov av byxor ett tag. Typ idag är det 1 par rena kvar, igen. Antingen får man tvätta oftare o tära på miljon, eller så kan man köpa så han har fler, så man kan tvätta LIKA ofta och han ändå har så han klarar sig.


NY, Vince fick av sin farfar igår. Våfflans kläder av Hannele som hennes pojkar haft.


Av Feztis, byxor i strl 86. Tröjor /munkjacka i strl 86 av Feztis. Byxor i strl 92 av Feztis.


Våfflan ska ju ha nya kläder, baraföratt. För att det är en del av att vara gravid- den roligaste delen förutom mys-kickarna man får. Att köpa dedär småtting kläderna, som man innerst inne VET om att de bara kan ha max 1-2 månader, men ÄNDÅ måste man köpa på sig några plagg. Bara för att det är så sött.
Ska nog köpa en overall till, till Våfflan också. H*n kan ju inte ha en, som är strl 56, hela vintern och för-våren.

Tradera är en annan femma, där har jag också klickat hem en jäkla massa. Men det är en annan historia.

Jag fick också hem Dagisfotona idag, från fotograferingen Vincent gjorde på dagis
för nåra veckor sen. Massa fina blev de! Iallafall hans ensamfoto. Gruppbilden ser han sur och bitter ut på, men det får man väl helt enkelt leva med. Han skrattar inte på beställning. Han skrattar när man är rolig. Därmed bastu. ;)

Kommentarer

  • becca säger:

    sv: haha nu är jag färdig klippt och super nöjd ;) bilder ligger på bloggen :D haha!!

    Fan va roligt med klädpaket.. :b hur går det för dina auktioner förresten? =)

    2010-10-18 | 15:19:55
    Bloggadress: http://myranstankar.blogg.se/
  • Johanna säger:

    ja det är alltid lika spännande och dra en vinnare :) Extra kul är dte när någon som följer min blogg vinner.... då känns det ännu skojjigare!



    vi vill ju se dagisfotot!!! :)

    2010-10-18 | 16:01:57
    Bloggadress: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
  • Liw säger:

    Japp det är en hund :-) han har dock fått flytta till min far för det funkade inte till 100% med Mait :-(

    Hur gammal är Vincent?



    Ser att inte ni heller tar reda på kön, bra! Tycker det är själva grejen, överraskningen :-)

    2010-10-18 | 16:38:19
    Bloggadress: http://liwetochvardagen.se
  • Linda säger:

    Vad kul när det kommer paket så där :)



    sv: ja nu förstår jag ditt dilemma bättre ang jobbet och akassan. Usch vad jobbigt!!!

    2010-10-18 | 18:21:14
    Bloggadress: http://www.linda.mustica.se/
  • Johanna Friman säger:

    Jag tror jag har en hel del byxor (och andra kläder också för den delen) i 86 och 92 som du kan få mot fraktkostnad typ. Leo är uppe i 98 nu så jag har ingen användning för det i alla fall. Kan knäppa lite kort och lägga upp i bloggen sen om du vill?

    2010-10-18 | 18:23:07
    Bloggadress: http://tvabarnsmorsan.blogspot.com
  • Linda - En Vimsig Mamma säger:

    oj vad kläder och paket, vill vara i dina skor nu!! =)

    Inte har jag blivit bombad idag inte =) haha

    Va ska jag fota soffan??Och mig?? =) kram

    2010-10-18 | 20:51:30
    Bloggadress: http://holen666.blogg.se/

Kommentera inlägget här: