DONKEN

En Flum brud i tuppkamsförpackning. Glimt i glasögonen, och stort hjärta för familjen och alla andra. Skriver om saker som gör mig pissed, och saker som jag avgudar litegrann.

Londonresan del 5

Kategori:


LÖRDAGEN 24 JULI 2010
Morgon.
Hotellfrukost.
Har på mig klänningen som Bella tipsade om..
TYVÄRR var det inte bara jag i min bekantskapskrets som fann den oemotståndlig. Men men, whatta do.
(Mina kläder jag köpte over-seas, är det väl ändå ingen som har likadant.)
Jag dricker blaske-kaffe utan nämnbar mängd koffein, äter fruktsallad, ägg, bacon, svamp, yoggi, osv..


Tåg in till STAN..
På skylten står:
<- Ditåt
och
->Häråt.


Vi skulle minsann åka båt.
Köpte en ny dagsbiljett på The Original Tour, på tågstationen.
När vi kom frm hade jag tappat min. (Lägg icke biljetter i ficka där mobilen ligger.) 
240 spänn åt helvete. 
Jag köpte en ny där, och vi stack ner till båtarna.
En för varm och sur och otursförföljd mamma, tillsammans med en svettig sur, PMS'ig dotter som även hon har otursgenen.

Kamerabatterit lyckades vi inte ladda, fastän receptionisten hjälpte oss med en annan adapter.
Kvällen före, fredagen, satt vi på en indisk restaurang.
Jag fick bra mat, inte för stark. (avskyr stark mat)
Mamma, som älskar stark mat men inte kan äta det pga magen, sa till att det inte skulle vara hett.
Mamma fick eld ur örona, och nästan andnöd när hon åt sin mat, så hon fick in en ny. Som smakade koppar och metall, sa hon.
Hon var KNALLRÖD i fejset men försökte hålla god min, i sann svensk anda.
Helvetti att kameran hade dött. ^^





Mami och jag på en båttur på Themsen.
Mooooot London Eye!

Soligt är det fortfarande.
Vår "båtguide" var ingen guide, han var en "member of the crew" som berättade allt han visste om byggnaderna och omgivningen vi åkte förbi.
Han sa:
"Everyone that understands me, raise your hands"

och jag och mamma viftade, tillsammans med kanske.. 5 andra. Resten bara satt o glodde. Jävvla turister. Haha!

"Turn to your right, and you might see someone naked, if you're lucky."
Han berättade om ett spa som låg där, med one-way-glass. Alltså glasrutor man bara kan se genom ett håll i.
De hade varit smarta, att satt glasade väggar ut mot Themsen, för där ser ju ingen dem. De hade inte tänkt på båtturerna där.
Och, de hade satt glasen på fel håll.
= Vi kunde se in, men de där inne kan inte se oss. Turligt nog..





Mamma på Themsen.



Det tog flera dagar innan jag fick se Big Ben!
Man måste ju se Big Ben om man är i London! :P
Här fick jag se denna klocka.
Big ben är faktiskt klockan inuti tornet, så här syns alltså ändå inte själva Big Ben.
 
Vår båt"guide" sa att det namnet kommer av en kille som hette Benjamin.
Han sa också, att han inte riktigt förstår varför de inte namngav klockan efter Benjamins bror Richard..
(smeknamn för Richard i England är Dick. =Big Dick?)

Vår guide var riktigt skojjig. För oss som förstod engelska.
Mamma och jag satt och skrattade mest hela tiden, de andra pensionärerna njöt väl bara av vattnet.



Big Dick's bror igen.
Eller hur var det nu..



London Eye!
Världens högsta Pariserhjul. Eller Londonhjul dåva.
135 meter rätt upp i luften, och där har man panoramautsikt över heeela London. Säger de i reklamen.

I verkligheten, blir man (efter 1 timme och 20 min i kö i värme med ryggont) inskuffad med 20 andra personer, i en liten glaskupa, får stå där i värmen, trängas och knuffas, och där ALLA ANDRA får fota panoramabilder över hela London.
Man kan säga att jag är ganska besviken ja.

Lång kö, för att få några snygga bilder. Med en mobilkamera som ändå håller på att få batteriorska.
När man siktat in sig på en perfa bild, kommer det en gubbjävel och går förbi, JUST när man trycker på avtryckaren. På en mobilkamera som snart urladdas.

Smått Bitter. Nej nåt London Eye eller Madame Tussauds blir det INTE nästa gång.
Forget it.



Ögat, sett från den långsamma kön.



Ögat, sett nedanför, i den långa svett-kön.


(Inne i glaskupan)
Fint väder hade vi ju iallafall.
Här är en bild, tagen direkt efter bilden med gubbjävelns ben ivägen..^^
Big Ben där nere, och solglittrig Themsen.




Nice view ändå.



Skuggorna från ögat, och småfolket nere i parken.
Så små människor..



Utsikten från ögat, höööögt upp i luften.


Stora Ben, och en båt.



Senare på kvällen, efter några bussturer, shopping, vilsegång, letande, kissnödighet, shoppande, shoppande och lite mer shoppande, så hamnade vi här för kvällsmat.

PRET heter ställdet, och det finns massa såna överallt. Lite som starbucks, fast med hälsosam mat..
Köpte fruktsallad, kycklingsandwich, kaffe och smoothies.
Mamma lyckades ÄNNU en gång köpa nåt hon inte gillade, hon hatar kokos.
Kaffekopparna är clipart-bilder från mobilen, då denna bild var för stor att föra över annars.

Här hade de kaffelock som på McDonalds, men dessa här kunde man inte öppna. IQtest-Fail.
Vi skrattade så vi kiknade nästan, men det gick rätt bra ändå.


Jag öppnade min fruktsallad, och bara stirrade på den och sa "Huh?" Och mamma fattade ingenting.
Jag kunde ju inte äta med fingrarna, där fanns ingen sked..
Ja den som säger att man inte kan flumma och stolla utan alkohol, den har aldrig umgåtts med min mamma....!

Detta är alla bilder jag har från Londonresan, men det kommer fler sen när vi framkallat från engångskamerorna.
Over for now.

DONKEN

Kommentarer

  • who the fuck is säger:

    SV: yes de är de! Haha ne de e sant, men iaf, vill ju inte se ut som en kabel fabrik i skallen hahah

    2010-07-30 | 12:35:19
    Bloggadress: http://whothefuckis.blogg.se/
  • Rebecka säger:

    Sv:

    Haha,gör det :)



    Åh, det ser jättehärligt ut!



    Kramar Rebecka

    2010-07-30 | 12:43:04
    Bloggadress: http://alltomrebecka.blogg.se/
  • Anonym säger:

    Härliga bilder lyckdes ni ju med iaf även om lite verkat gå snett ;)

    2010-07-30 | 12:54:44
  • ELLINOR säger:

    nej , det är meningen att det ska va ett modell kort :)

    2010-07-30 | 13:42:09
    Bloggadress: http://ellinorjustmeandmyself.blogg.se/
  • JD säger:

    härligt! :D jag vill också åka london eye!



    nä var ej på liseberg där, det är göteborgshjulet. som london eye fast mindre ;) 60 meter är det :D hihi

    2010-07-30 | 14:14:38
    Bloggadress: http://josdil.blogg.se/
  • Wiilow [ foto tankar & känslor ] säger:

    Hej!



    Tack de där mattipsen måste jag pröva.

    Samma här med sallad jag gör inte det alls mycket.



    Å vilka underbara bilder! Fasiken vad skoj!



    Du är sötan=)

    2010-07-30 | 14:39:24
    Bloggadress: http://wiilow.blogg.se/
  • Bella säger:

    Snyggaste klänningen ;)

    2010-07-30 | 15:29:37
    Bloggadress: http://isabellalindroos.blogg.se/
  • feztis säger:

    Härligt :) Ni har haft en bra resa med andra ord :)



    Ja, visst låter det härligt? Är riktigt avis haha



    hahaha nja får hoppas hon inte vill färga håret än på några år :p

    2010-07-30 | 15:33:39
    Bloggadress: http://feztis.blogg.se/
  • Bella säger:

    Jag har sökt lite allt möjligt :D Var på intervju idag för ett säljar jobb :) Gick bra faktiskt :D



    aeo är fett nice ;)

    2010-07-30 | 15:33:55
    Bloggadress: http://isabellalindroos.blogg.se/
  • M A L I N :) säger:

    ja du det var så himla gott :D<3

    2010-07-30 | 16:11:49
    Bloggadress: http://outlives.blogg.se/
  • Linnea säger:

    Bääbisen är beräknad i november =) den tolfte, så jag VILL verkligen att bebben kommer då för då blir det ett roligt datum, 2010-11-12 =) lätt att komma ihåg, hehe.. kraaamis

    2010-07-30 | 16:13:29
    Bloggadress: http://pojjsan.blogg.se/
  • SANDRA säger:

    Halloj! Läste din kommentar i min systers blogg (afjk.blogg.se) och undrar hur du gör när du tyder drömmar?



    Sandra

    2010-07-30 | 17:01:18
    Bloggadress: http://basiil.se
  • Anna säger:

    Det hade jag verkligen :D och jag åkte det mesta på liseberg och sen vann jag en 2000 g choklad ask :)

    2010-07-30 | 20:23:36
    Bloggadress: http://annaaliiljaa.blogg.se/
  • Sandra säger:

    sv: ja jag tycker också att Ikea har bra saker... har tänkt dra med honom dit och kolla lite... jag väljer han betalar ;). haha nä men vi kommer ju dela på allting =).

    har ni bott ihop länge? =)

    2010-07-30 | 21:14:24
    Bloggadress: http://sandravanilj.blogg.se/
  • julia säger:

    Londom verkar grymt mysigt!

    2010-07-30 | 21:15:50
    Bloggadress: http://juliaknuts.blogg.se/
  • Pippi säger:

    åhhå, det där pariserhjulet fick jag svindel av att bara titta på bilden!! Jösses hade aldrig vågat mig upp där, hade flippat ut totalt. Hundar och höga höjder är inget för mig...

    2010-07-31 | 04:35:39
    Bloggadress: http://pippibears.se
  • Frida säger:

    Vecka 23. heelt sjukt vad fort tiden gått. Tyckte det var nyss som jag berättade för Johan(sambon). Det var vecka 5 :P



    Jag hoppas att bäbisen kommer i november. Så i slutet. Vet dock inte vilket datum jag tror :)



    Gick du över?

    2010-07-31 | 15:57:54
    Bloggadress: http://allgren.blogg.se/
  • Caroline säger:

    Oh, jag vill också till London någon gång i mitt liv. (:

    2010-08-01 | 00:57:17
    Bloggadress: http://luggsliten.se

Kommentera inlägget här: