DONKEN

En Flum brud i tuppkamsförpackning. Glimt i glasögonen, och stort hjärta för familjen och alla andra. Skriver om saker som gör mig pissed, och saker som jag avgudar litegrann.

Londonresan, del 1

Kategori:


TORSDAG 22 JULI 2010

En jättesuperpigg Annelie. Tåg mellan Värnamo och Alvesta.
Även Londonresor börjar med ett litet steg.
Mamma och jag satt och löste korsord.

Heter hon Nour El Rafai, eller stavas det Refai?



Mamma, på Öresundsbron.
Snarare Under den.
Tåget mellan Malmö och Köbenhavns Lufthavn
(=flygplats för er som inte kan danska), Kastrup.
Öresund, vatten, utanför.
Tjusigt
.

Lite piggare, lite mättare.
Också här Öresund utanför fönstret.
Tåget stanade pga kommunikationsproblem med basen, och jag blev livrädd, pissa-på-mig-orolig att vi skulle missa flyget.
Redan nu här, då.
Vi kom med. Vi hann.


Framme på Hotell Park Inn i Thurrock, 50 minuter från London.
Den levande teve-tablån mamma!
Hon hittade snabbt sin plats på hotellet.
Aldrig flygit passagerarplan i den stora varianten som vi nu flög, och hon tyckte att det var skitballt att starta, upp i luften. Fastän hon är höjdrädd.

Mamma blev givetvis tafsad på av tullpersonalen som skulle känna efter vad det var som pep för henne när hon gick genom dendär grejen.
Roligt som FAN, aldrig flygit förr, och blir såklart visiterad.
Jag slapp, ha ha ha ha... :)

Väl framme i London ösregnade det. En kort stund.


Jaja, skyll inte på MIG att taxfreegodis är billigt, och kommer i stora förpackningar.
Och skyll inte på mig att toblerone är gott.
Jag ligger bara där och skyddar mitt guld..

Nu är vi trötta och ska sova efter en jävligt lång resdag.
Klockan blev en timme mindre där borta, men jag var trött ändå.


********************************************************


FREDAG 23 JULI 2010

Godmorron gomorron, här är soligt, och vet ni vad?
Jag tog med mitt paraply helt och hållet i onödan.
Senare fick vi höra att det hade regnat alla dagar i sverige i stället.
Vi reste nog till rätt destination, på rätt dagar.

Mot hotellfrukost, lyx, flärd och sen in mot Londooon!



Mobilbild.
Frukostsalen. Mamma. Söt!<3
Koffein i deras kaffe är ca 3 koppar där, på en svensk kopp.
Minst.
muttermummel, te-drickare, mummel...


En ekorre! :D
När vi väntade på taxin som skulle ta oss till tågstationen.



Där står jag och står.
Framför hotellet och väntar på taxi.
Fan vad bortskämd man blir.
Men inte fan skulle jag vilja hyra en bil, i ett land där de kör som tokar, och dessutom på fel sida, och dessutom sitter allt i bilen på fel håll också!
Så taxi är nog bästa alternativet när det inte går bussar..




Man ser mamma i spegelbilden på hotell-entrén där.
Min tröja är läskig.
Det är ju en katt på bild.
Men kattens haka och där, det bildar vad som ser ut som ett monster-bebishuvud.
Fyfan vad läskigt det var när jag såg dessa bilderna när jag kom hem.
Ser ni det?

..hur läskigt som helst.
Mer delar av Londonresan kommer senare :)

pöss!

DONKEN

Kommentarer

  • M A L I N :) säger:

    fina bilder :D ska snart nana jag med :D

    2010-07-28 | 03:08:53
    Bloggadress: http://outlives.blogg.se/
  • Sophie mamma till Nellie säger:

    Jag måste med till London!! :D

    Få ta med mig Nescafe som en räddning bara :P

    Ooh ja jag var stol som en galning över hennes fina tavla. Jag hade rollat den svart innan. sen sprayat coola färger på som rann neråt ganska coolt. men jag tröttnade snabbt och ville göra om det. så jag målade över det coola fläckarna och lät mini göra den ist :D

    pöss

    2010-07-28 | 08:29:35
    Bloggadress: http://beylejd.blogg.se/
  • scribbler säger:

    sv: ushush :(

    2010-07-28 | 09:18:30
    Bloggadress: http://scribbler.blogg.se/
  • PHOTOS BY NATALIA. säger:

    Godmorgon :D Sovit gott?

    2010-07-28 | 10:37:24
    Bloggadress: http://nataliasoder.blogg.se/
  • Bella säger:

    Har du haft det kul då? :D

    Gött att ni hade tur med vädret!; )

    2010-07-28 | 13:13:06
    Bloggadress: http://isabellalindroos.blogg.se/
  • Olivia säger:

    sv: Kul! :D

    Ser ut som om ni hade det bra! :)

    2010-07-28 | 14:01:44
    Bloggadress: http://letthedreambegin.blogg.se/
  • feztis säger:

    Åh, härligt med resa.. hoppas ni hade det bra! Och ja, det såg lite läskigt ut på tröjan faktiskt haha..

    2010-07-28 | 14:23:11
    Bloggadress: http://feztis.blogg.se/
  • Bella säger:

    Mjo han tycker väl det men tycker så synd om pepsi :(

    Han är skit snabb och rycker bort munnen när vi trycker ut medicinen, så han får över hela sig eller kväljer upp det :/ Vet inte hur detta ska gå faktitiskt....



    Okej då ska jag hålla utkik :)

    Pöss pöss

    2010-07-28 | 14:52:58
    Bloggadress: http://isabellalindroos.blogg.se/
  • M A L I N :) säger:

    Klart jag gjorde :D

    2010-07-28 | 15:38:26
    Bloggadress: http://outlives.blogg.se/
  • Amanda Rieem - EN MASJÄVEL säger:

    aaw vill med till london! :D



    hittar du på nu då?

    2010-07-29 | 20:59:23
    Bloggadress: http://mandyego.blogg.se/

Kommentera inlägget här: