DONKEN

En Flum brud i tuppkamsförpackning. Glimt i glasögonen, och stort hjärta för familjen och alla andra. Skriver om saker som gör mig pissed, och saker som jag avgudar litegrann.

Aj seeeee de laaajt!

Kategori:

Jo, kanske finns det en ljusning på det hela.
Jag blir så väldigt glad av alla er som blev så engagerade i detta!
Fick två sms idag, om att "hej, läste på din blogg, dagis, pappadagar, tips..."
Bara det!
Jag blir så himla glad.
Caring people me likeylike a lot.
Rumptott skrev att i hennes kommun är kommunen TVUNGEN att ordna barnomsorg, om föräldrarna har jobb.
Vilket då betyder i praktiken att jag kan ringa o begära tidigare inskolning för Lillpajken.

Jag blev så glad av detta ljus i tunneln, ska ni veta! THERE IS HOPE!

Sen skrev Jennie, att Lasse kanske har pappadagar att ta ut. Några fler av er skrev också om det.
Jo, han har dagar, MEN om han tar ledigt så kan han bara ta kanske en eller två dagar i taget.
I veckan. (de har MYCKET att göra, och få människor som kan göra det.)

Och han har semester nu, han kan ju inte säga till när han börjar den den 9 aug, att IDAG och tre veckor framåt måste jag vara ledig.
Ja, jag är sur över att det är så, men jag förstår såklart att man kan inte ta ledigt, på så kort varsel.

Det dumma här nu då, är ju att alla har semester.
Idag när jag letade telefonnummer till nån att ringa o fråga om detta, så började det åska, så datorn fick stängas av.
Sen blev klockan efter 16.
Jag ska se till att ringa imorron, och fråga om man måste ha anställningsavtal o skicka in, o leka sekreterare med allt pappersjobb, som det såklart ALLTID är i såna här sammanhang med myndigheter och skit.
(Jag säger- låt oss kids sköta det på nätet. För fäääsen!) Posten is for snails.

Ja, otålig är jag också. Men jag vill inte sitta där uppe i London Eye, och tänka på att jag inte hinner leva för jag måste ha dagis och oroa mig för allt o inget med pengar o skit. 
Nåt får hända NU så imorron ringer jag.
 



Eders Donkers.




ps..
Dunken.se
Snygga balla kläder. Jag vill ha it all.

Kommentarer

  • Johanna säger:

    men att inte lasse pratar med sitt jobb tidigare då? för pappa dagar har han ju rätt att ta ut om han har några kvar... ( nu är jag kanske inte tokinsatt i förälder) men jag tror allt kommer lösa sig till slut, så länge du inte ger upp=)

    2010-07-14 | 06:21:28
  • Jennifer säger:

    Hur mår du då ?:)

    2010-07-14 | 06:22:29
    Bloggadress: http://jenniferjarlestal.blogg.se/
  • Peterpilot säger:

    Hejsan hoppsan i lingonskogen där borta...

    Ha det bara så bäst me jobb barnvakt osv det löser sig alltid på nått vis...

    Lycka till me allt...

    Kramis din far...

    2010-07-14 | 07:46:45
  • feztis säger:

    Låter inte kul det där med jobbet och dagis, kan du inte prata med dagis och försöka få skola in honom innan du börjar jobba? Det borde väl inte vara heeelt omöjligt...eller? :/ Hoppas det löser sig i alla fall :)



    På fredag kommer jag berätta vad det är OM allt är klart då. Men det borde det vara :) Såren har läkt fint och jag har kunnat bada en massa i värmen som varit. Idag är det dock inte lika varmt och inte så soligt, men det gör inte mig något. Det är bara skönt :p

    2010-07-14 | 08:42:01
    Bloggadress: http://feztis.blogg.se/
  • kaffehörnan säger:

    Gomorron

    Tänk vad en blogg kan ge, härligt

    Jo de är en inredningsbutik väldigt mysig

    Så erbjuder ägaren 10% om man uppger Kaffehörnan i kassan

    Ha en bra dag

    kram

    2010-07-14 | 08:42:44
    Bloggadress: http://www.kaffehornan.se
  • Frida säger:

    Ja, men då kanske ni får skola in tidigare :D Håller tummarna.



    Jag bor i sundsvall. då ska jag inte köpa hängselbyxorna där men det kan hända att du fick ett måndagsexemplar :)



    2010-07-14 | 08:44:02
    Bloggadress: http://allgren.blogg.se/
  • Anna säger:

    ja det blir grymt skönt med paus.

    kan förstå det men det gör det säker bara man anstränger sig så går det mesta :) pöss

    2010-07-14 | 10:41:46
    Bloggadress: http://annaaliiljaa.blogg.se/
  • Sophie mamma till Nellie säger:

    Haha TUTTE :D

    HAHA! så sött!

    Nellie pekar iband på min tutte och säger navel haha.

    men oftast tutte. Sen när hon är arg säger hon "dumma dig", eller "dumma mamma!" samtidigt som hon försöker göra så stor skada på en som det bara går :P nu ska vi ut och badaa :D pöss!

    2010-07-14 | 10:46:19
    Bloggadress: http://beylejd.blogg.se/
  • I D A :) säger:

    sv. jhihi okej ;D

    2010-07-14 | 10:48:06
    Bloggadress: http://idaelfs.blogg.se/
  • Nåååånna!! :D säger:

    jo jag vet att det är långa dagar :)

    2010-07-14 | 12:30:01
    Bloggadress: http://jonna-aka-cookiemonster.blogspot.com/

Kommentera inlägget här: