DONKEN

En Flum brud i tuppkamsförpackning. Glimt i glasögonen, och stort hjärta för familjen och alla andra. Skriver om saker som gör mig pissed, och saker som jag avgudar litegrann.

Tonårsnojja redan.

Kategori:

Vincent är tokig, jag blir tokig.
Ja, i början är det hur lätt som helst att vara mamma. Nu kommer prövningarna... Han är överallt, närsomhelst, jämt.
Missförstå mig rätt, jag älskar honom över allt annat, och han är lugn och snäll som ett ljus- med andra människor.
När vi är hemma kommer det lilla monstret inom honom fram, och ska klättra, bitas, skrika, leka, dra, slitai, tugga på förbjudna saker, köra in i mina hälar, dra i datastolen, leka med kattens vattenskål....
Han är överallt!

Jag ger stor cred till alla mammor och pappor som är ensamstående, det måste jag verkligen säga. Vi är två, och knappt att vi har full koll och kontroll ändå.

Så näij, alltid är det inte rosaskimrande att vara förälder. Men det är fler ljusa stunder än kaotiska.
Än så länge. Jag längtar inte till hans tonårs-pubertetshormoner...
Han kommer haaata oss.

Alla tonåringar hatar väl sina föräldrar ibland. USCH, det vill jag inte. Han ska ääälska mig!
Men men. Naivt att tro att det alltid kommer vara så.
Man får ju se till statistiiiiken.


Pöss Donken

Kommentarer

  • Mac säger:

    Haha nu vet du hur det var för din mamma när ni var små ;P

    2010-01-08 | 20:19:31

Kommentera inlägget här: