DONKEN

En Flum brud i tuppkamsförpackning. Glimt i glasögonen, och stort hjärta för familjen och alla andra. Skriver om saker som gör mig pissed, och saker som jag avgudar litegrann.

Sover, Leker, Jobbar.

Kategori:

Min mobil plingar hela tiden nu om att det är fullt i inkorgen, och den ligger i laddaren, och jag är inte den som är den som är o-lat, så där ligger den och ligger och gnäller.
Dumma telefon. Håll käften..!


Min gose-sjuka-godis-snutt-griiis sover i soffan just nu.
Det är nog lite bloggrekord på den meningen också, minus snuttgurke-grejen.
Han-den-där som är äldst i vår stam här i infödingarnas by, i Småland.

Ja, Lasse. Misstänker att ni hade svårt att lista ut vem det var, med mina små kryptiska avfarter.
AV FART! Engelskspråkiga människor tycker att det är totalt Hillarious med svenska vägskyltar med AVFART eller UTFART.
Fart! =fis.

Jag har jobbat nu idag, både administrativt arbete (pappersjobb) och e-arbete (bloggjobb).

Nu är klockan halv ett, och således bör Annelie skutt-i-bingen och nana gott hela natten lång, fram till morgonen. Den morgonen som ÄR allmänt accepterad som morgon alltså.
Inte Min morgon, för den kallas förmiddag, middag eller eftermiddag. Ibland natt.

Oj, vad hönsen blir upprörda nu, men beeejbisen då, du måste ju ta hand om beeeejbisen.
Men icke när han också sover, så lugna neer er, kära får. (Jag vet att jag sa höns först.)

Han och jag har lekt och busat och stollat runt en massa idag. Jag kittlar honom, och han skrattar. Jag leker flygplan med honom, och han skrattar.
Jag försöker få honom att trycka på knapparna med siffror så att olika djur ploppar upp, på en sån leksak han har, men se nä DEN gubben går inte. Han vill leka med egenhittade saker.
Man får helt enkelt lägga lite leksaker nånstans, och när deras rolighetstid är över, så får man ta fram plastmuggar av olika sorter och färger.
(Tacka fan för att jag jobbar med plast.)
De gillar han.
Han blir en fin trogen konsulent när han blir 18.



Nu plingar mobilen igen, jag tror inte att den fattat piken riktigt än.

Jag har jagat ut honom från farliga lekar i köket, och puttat honom i gå-stolen in till TV-rummet. Jag försökte få honom att somna spontant i min famn, men det gick inte lika bra denna gången, som för ca 7 månader sen.
Han har krupit och undersökt kattmatskålen, och försökte sno åt sig en äckel-kattmat-torrfoder-bit, men det fick han då inte för dumma mamman sin.

Lasse hade skrivit blogg igår, om att han är så sjuuuuk, så himla sjuuuuk.
Karlar blir ju inte sjuka, de blir sjuuuuuuka. Och man ska tycka så synd om dem.
Jag är inte elak med flit nu, jag gör bara narr litegrann. Jag lever ju inte som jag skriver, för jag är jääääättesnäll och gullig mot honom. Han börjar bli frisk, han låter 10 ggr bättre nu.

"Bättre" heter det nog, för det finns inget sexigare än lagom-förkyld-rösten. När man säger D istället för N, slutar det att vara sexigt. Då flyr man som från pesten.

Nu har jag väl ändå skrivit tillräckligt för denna gången, jag vet att det blir en hel del ibland, men jag måste ju få uuuut allt. Ska ju skriva ut allt detta sen. Måstemåste. <3

Kärlek o fred, o sånt.

DONKEN

ps. Nu är Pizzan helt slut, så nu får det gå nåra månader innan nästa pizzaköp. Tack för det. Hej.

Kommentarer

  • Caroline - Mamma till Freija & Loke. säger:

    Hörrö vart har ditt bloggarkiv tagit vägen? Gick ju bara att skåda igenom första sidan på bloggen ; ) Du verkar vara en riktigt härlig prick som vågar sticka ut, det är de verkligen inte alla som gör.

    2010-01-15 | 11:10:30
    Bloggadress: http://freijasmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här: