DONKEN

En Flum brud i tuppkamsförpackning. Glimt i glasögonen, och stort hjärta för familjen och alla andra. Skriver om saker som gör mig pissed, och saker som jag avgudar litegrann.

Inte shopaholic, Pratar med drömmen.

Kategori:

Nu har Lasse gått och lagt sig. Vi tittade på TAPS på fyraplus förut, spökjägare.
Allt sånt som inte är svenskt, blir så himla... tillgjort och överfilmat, och FAKE!
Det svenska och danska tycker jag verkar äkta, sen får alla andra tro vad de vill.

Mäns mäns mäns.

Min Vmo-polare Ida, har skaffat blogg nu, som jag har länkad på min.
Vince hostar lite nu igen men mindre än förut. Peppar peppar.

Ida är nog lite mer shopaholic än vad jag är, tror jag bestämt. *blink blink*
Bota oss?

Lasse tycker att man ska vara way down in debt om man ska kalla sig för shopaholic...
(djupt nere i skuld-träsket)

Så då är jag väl inte det.
Jag sparar, och slösar med det jag har kvar efter sparandet. :)

Jag har ett mål. Jag vill arbeta med att skriva blogg, så som Linda Skugge gjorde förut.
Tänk så jävla gött och skriva, som yrke? Hemifrån!
Jag vill så jävla gärna... Men vet inte hur man ska göra.
Dumt att skriva om det nu här kanske, nu är det väl nån annan dumming som snor idén.

Skitsamma. Men jag vill ändå.

Nästa år, som är detta året.. (hänger ni med?) Vill jag köpa Hus.
Jag tror faktiskt att jag vill bo i Värnamo..
Ehum, eller vill jag verkligen det?
Jag vill bo i Ljungby. Nej, Värnamo vill jag bo i.

Uhm, nej, det blev varken jag eller ni särskilt mycket klokare av.
Jag får fundera mer senare.


Drömde inatt om att Vince fått 3-4 framtänder i överkäken, och att vi missat det, för att vi bara kollar på underkäken.
Det är där de bör få tänder först, vanligen.
Å så hade han nåra tänder längst in i munnen också.
Jag blev helt:
"Men, men, nu har vi ju inte skrivit upp vilken dag han fick vilken tand, och ouuhhhh, nu har vi missat allt, massa."

Tur det bara var en dröm.
Tror den tyder på att jag är ett bloggande control-freak.


Jag måste kolla i nya boken jag fick, för nu är det visserligen fortfarande vecka 53.
(Näiij, klockan är över 00.00, lille vän, så nu är det vecka 1!)


Prata med mig själv i bloggens parenteser, vilket ess jag är.

Iallafall, det är en horoskopsbok av Heikki Vesa, vecka för vecka, hela 2010.
Har en för förra året också Men den är ju... slut.

Har bestämt med min brevkompis Sanna, att vi ska flytta vår verksamhet till cyberrymden, för det är billigare porto på Mailen.
Kostar gratis. Ju.


Pöss. Offer. Donkä?

DONKEN

Kommentarer

  • Freia - 16 år och mamma säger:

    Så klart att du ska ha dina pengar:)Jag vet inte riktigt vad jag ska gå, men jag har funderat på natur. Men det sägs att det är en plugglinje så jag vet inte hur det blir. Jag har redan glömt mer än hälften av det jag lärde mig på grundskolan. Nu när jag har barn så blir det ju extra mycket jobb, så jag får se hur jag gör.

    Vad gick du för linje?

    2010-01-04 | 00:53:58
    Bloggadress: http://denniondemanaden.blogg.se/
  • Emma säger:

    Nej jag kan inte heller gå i klackar men hoppas man vinner i så fall presentkort på tusen kr och kan välja skor själva.. Älskar blogg tävlingar hoppas man vinner nån gång...



    mvh emma

    2010-01-04 | 01:02:38
    Bloggadress: http://eddiesmammaemma.blogg.se/index.html

Kommentera inlägget här: