DONKEN

En Flum brud i tuppkamsförpackning. Glimt i glasögonen, och stort hjärta för familjen och alla andra. Skriver om saker som gör mig pissed, och saker som jag avgudar litegrann.

21 Månader idag. ORDNA UPP.

Kategori:

Har läst alla era svar och taknar kring detta nu om babyvakt, o sova i eget rum.

Kom nog fram till att vi får köpa en sån, ska rådfråga med Lasse såklart först med.
Vi får ha den långt från sängen, så han inte blir hjälstrålad..

Dags att möblera om därinne tror jag,
och UT med det äckliga fula rangliga vitrinskåpet. (från host JYSK...!host)

Vincents rum före han föddes. Där ska väl sängen stå när vi baxar in den dit igen.

Vi ska till IKEA snart sen, när ekonomin tillåter att vi får slösa massa.
*Då ska vi kasta ut detta skrivbordet, köpa nytt MIKAEL skrivbord med plats för skrivare, CDskivor, osv osv.
Tror inte att det var ett hörnskrivbord, men det skiter jag i.
Det verkar bra och man får plats med all skit.
Rensa ut detta med och slänga typ allt i lådorna.
Fullklottrade kollegieblock från skolan, är det nåt att spara, det?

*Ut med vitrinskåpet, få tre stycken av mamma, de är tre separata som ser ungefär likadana ut.
Skitbra eftersom man då kan ha 1 eller 2 om det blir platsbrist.  Snygga är de med, bruna.
(gratis är gott, jag o mamma byter helt sonika vitrinskåp)

Titta på vitrinskåpet i bakgrunden, det är detta jag vill få väck.

*Ut med Lasses bokhylla som står i Vincents rum. Den passar inte in nånstans, varför har vi den?
Skaffa en höööög Billybokhylla istället, så man får plats med alla böcker vi har nu, och alla dvdfilmer och Cd-spel och sånt. Sätta fast den i väggen, på nåt vänster, så att den är barnsäkrad. Såna snören får man väl med i bokhyllan? Har jag för mig.

*Ut med hans klädbyrå som vi gjorde förra sommarn. Var ska vi ha den? Hallen kanske... Mmmmmh, fyfan vad smart jag är. DET fixar jag på en gång idag sen.
Jo, det ska jag. Det ska inte bli nåt "imorn" på det.
Ett problemo nu då dock... Nej jag kom på en lösning på det, de vaaa inget.
(var jag ska ha kläderna som är i den nu: i den röda lådan längst ner i den andra klädhyllan, och där är leksaker just nu och dem kan jag samla i en stor ikeapåse, den vi hade julklapparna i.)


Byrån jag och Lasse målade, och Lasse satte dit nya knoppar. De ser ut som dassiga snoppar på detta hållet, alltså uppochner, och jag tyckte det var så roligt, så vi köpte dem och satte dit dem där.

*Köpa handfatsskåp. Nej, fråga Finnvedbostäder om man kan installera nåt om de har såna.
Barnsäkra det.
Ge badrumsvagnen till Emelie.

*Fixa spisskydd av densamme hyresvärd.

*Sälja hyllan där mina TW grejer är. En hundring, nån?
Köpa en EXPEDIT hylla, med tillhörande snygga plastlådor. En med två hyllor på bredden, och ganska många på höjden. Sån som emelie har fast med 2 hyllor i bredd. Fattar ni?

*Ställa in Vinces säng i sitt rum.
*Ordna böcker osv, i nya bokhyllan.
*Införskaffa en snygg matta. En stor matta. Rusta?


ja nu halleda vilka planer jag har, men jag sa jag skulle fixa byrån, ställa den i hallen, och ge tillbaka den lilla som står där nu, till mamma att ha i lekstugan i huset. :)


ps. ringde min förre arbetsgivare och bad om jobb efetr 16.00 ibland då å då, helst rätt ofta.
Han sa att det nog kan bli svårt, men att han skulle höra av sig om där kommer nåt kul. :D
Jag blev helt ivrig, men jag skulle inte ha för höga förväntningar... Så jag håller dem låga.

Mwähää hää häää... :) not.

puss!

Donken


pps. Det blir dyrt, nästa IKEAbesök.
ppps. 21 månader sen jag och Lasse träffades, första gången. Idag.

Kommentarer

  • Kadri säger:

    jag har inte haft babyvakt till mina barn, men många säger att de kan inte tänka sig o leva utan det. fin barnvagn har ni

    2010-01-05 | 16:41:29
    Bloggadress: http://livetivillavillekulla.blogg.se/

Kommentera inlägget här: