DONKEN

En Flum brud i tuppkamsförpackning. Glimt i glasögonen, och stort hjärta för familjen och alla andra. Skriver om saker som gör mig pissed, och saker som jag avgudar litegrann.

Julrumpa, och en IRL Rumpis!

Kategori: Mammabloggare<3





Vi har bakat julgodis och kakor, och ris a la jaffa, mest hela dagen,
sen jag skrev förra inlägget. Det blev en jäkla massa, och en jäkla massa disk!

När jag satt där, och slog in kola i bakpapper, så ringde min mobil. Såklart- när man är kladdig och inte kan svara, så ringer det! Jag bad Lasse att svara, så att jag kunde tvätta händerna så länge. Han tryckte på gröna luren, och höll mobilen vid mitt öra. Dumb-feck, tänkte jag. Jag hörde iiiingenting, för jag spolade vatten och tvättade händerna. Försökte vara lite trevlig, och skrek typ "väntaaa"..

Det var Rumptott som ringde, hon sa att hon satt i bilen med hela familjen, på väg mot Värnamo. Jag fattade ingenting, trodde hon jävlades med mig. Icke, hon skulle hit, för hennes man hade bestämt det. Han skulle köpa en julklapp hos en tomte i Värnamo. ;)

De bor i Tranås, som ligger 2 timmar (mer nu med snö) från mig. Glad som fan blev jag- och nervös och lite AAAAAAAAAAAAAH kola färdigt, städa FORT ta bara det värsta, byta handdukar på toa, smiiiinka miiig, sätta ihop kolapapper färdigt, aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah springa runt o se till att här inte ser ut som... öh. som det brukar.

Jag har träffat dessa tjommar två gånger innan, resten är sånt vi diskuterat och dissekerat, på bloggarna, msn, SMS o sånt. Kul med spontanbesök, nu när inte jag kunde komma för SJ's hemsida inte ville samarbeta med mig. (Annars var jag på väg dit idag eller igår, istället.)

strax lottar jag ut vinnaren av haklappen. ;)

Pöss.

Kommentarer

  • Tigerhonan säger:

    haha men sånt är ju alltid roligt :D

    2010-12-19 | 23:42:36
    Bloggadress: http://www.tigerhonan.net
  • Rumptott säger:

    haha meh du BEHÖVDE ju inte springa runt som en skållad rotta bara för att jag skulle komma hehe =P de va inte drottningen som kom på besök.. haha fast jag skulle inte städa för att hon skulle komma inte.. haha tror inte äns jag skulle släppa in henne haha ^^ så snäll jag är..

    nu är vi hemma iaf =D haha..



    2010-12-20 | 00:02:56
    Bloggadress: http://rumptott.blogg.se/
  • Tigerhonan säger:

    har faktiskt inte gjort något julgodis :P men pyntat har jag allt gjort :)

    2010-12-20 | 00:40:16
    Bloggadress: http://www.tigerhonan.net
  • charlotte säger:

    roligt med nya vänner

    2010-12-20 | 08:40:03
    Bloggadress: http://kloppan.wordpress.com
  • Jessika säger:

    Haha, vad kul med lite besök, typiskt att man alltid tycker allt måste vara perfekt...eller iaf bättre än vad det i vanliga fall är, när någon kommer haha :p



    Åååh, ja, jag har iofs alltid velat ha blått hår, men när jag var liten sa mamma och pappa att jag inte fick...så fick snällt låta bli :/ Nu har det bara inte blivit av för jag orkar inte lägga ner tid på att färga om det hela tiden haha, blått är ju en dåligt färg så... Kanske vore det inte helt fel att bli mammaledig och skaffa rosa hår istället;) hehe :p

    2010-12-20 | 09:32:36
    Bloggadress: http://f-freak.blogspot.com
  • MammaMorran säger:

    Roligt med bloggkompisbesök!

    Allt blir ju enklare när man träffats ett par gånger på riktigt också!

    Hoppas Du får en fin måndag!

    Kram

    MammaMorran- funderar på livet & Barn med ADHD/Autism

    2010-12-20 | 11:05:22
    Bloggadress: http://mammamorran.blogg.se/

Kommentera inlägget här: