DONKEN

En Flum brud i tuppkamsförpackning. Glimt i glasögonen, och stort hjärta för familjen och alla andra. Skriver om saker som gör mig pissed, och saker som jag avgudar litegrann.

Anorectic ass Vs Tjockisfett.

Kategori: I-Landsproblem


Bild 1- December 2009. 7 månader efter förlossningen. Vikt- för lite. (52kg)
Bild 2- December 2010. Vecka 31 med syskonet. Vikt- För jävla mycket för fogarna.(69-70kg)


Så här är det. Folk som inte känner mig sen innan, som aldrig sett mig som o-gravid, de säger att jag är så himla liten, i magen och i mig själv. Det tar, och det sårar mig som fan. Jag blir ledsen av det. Det var ännu värre förra gången, för då VAR jag ganska liten i magen. Han (Vincent) låg väl inåt tarmarna mer, och han hade ju ganska gott om plats mellan bäcken och revben, då jag är rätt lång. (170 cm över marken är jag) 
Fick hela jävla tiden höra hur liten jag var, och det kändes mest som att jag blev misstrodd. Typ att jag hittat på att jag är med barn, bara för att jag ville det.
Eller som att alla påpekade att min mage inte var normal, och i princip anklagade mig, med att barnet inte var friskt.
Det sa de aldrig, men det var så det kändes.

Samma nu, alla som inte träffat mig förut säger att OJ vad liten mage du har!! Jag tar illa upp, men folk fattar inte det. Nej, jag uppskattar verkligen inte "tjockis" heller. Man behöver väl inte påpeka storleken på magen, med nåt negativt alltid, heller!

Tjockis tar jag ju åt mig på ett annat sätt. Visst jag har aldrig varit överviktig SÅ, men vafan. När jag är väl medveten om min egna o-sexighet med valkar där jag inte ens visste kunde finnas valkar.. (JAG känner mig o-snygg. Graviditet är fint, men i mig själv skriker kroppen att den inte är särskilt attraktiv just nu. Inget att göra åt mer än att vänta till BB. Alla andra känner sig som mest vackra när de är gravida.. Det är de också. De andra.)

Och att låren inte kommer ner i knappt leggings längre. DÅ är jag inte så jälva glad i att få höra TJOCKIS från massa håll.
Min pappa sa det och jag sa att det INTE är okej, då var han så jävla schysst att säga att han skiter i det.

Såna grejer alltså.... ge bara faaan i å säga sånt. Att bete sig på det viset.



Kommentarer

  • Bella säger:

    Jag tror ingen menar något illa (förhoppningsvis) Du har en FIN mage och den ska du vara stolt över :)

    2010-12-07 | 14:39:51
    Bloggadress: http://isabellalindroos.blogg.se/
  • I AM BAAM - Göteborg Edition säger:

    svar: Jippi, jag hann på knappen för att bli nummer 51!



    Japp, de har ringt och lilla jag gick vidare till nästa steg och de var jätteimponerade utav mig :))

    2010-12-07 | 14:44:59
    Bloggadress: http://iambaam.blogg.se/
  • Rumptott säger:

    sicken tur att jag inte säger nått då..

    =) stolt hehe..



    kramar i massa t min underbara go gumma =D <3

    2010-12-07 | 15:26:25
    Bloggadress: http://rumptott.blogg.se/
  • Gilla säger:

    Bry dej inte om vad dom säger om din mage att den är liten. När jag fick barn så var jag också liten i omfänget. Minns speciellt när jag fick min yngste (går inte att säga minste). Det syntes nästan inte på mej att jag var med barn. Men jag gick 14 dagar över tiden och han vägde 4,5 kilo ungefär. Jag var inte tjock om magen för det. Det beror nog på att vi har breda bäcken och det är ju jättebra.



    Svar: Stackars dej om du menar att han snarkar. Det är inte kul :(. Jag kunde inte låta bli att lägga ut den där killen hos mej. Han är ju läcker tycker till och med jag i min ålder.



    Kram/Gilla

    2010-12-07 | 15:37:13
    Bloggadress: http://trebgilla.blogspot.com
  • Linda - en vimsig mamma säger:

    haha ja de blev lute poetist där men de var inte med meningen =) haha

    ja de är väl bäst så, men jag tror att jag gått upp igen =/ jaja får väl se =/



    de är enormt fint med träd och snö =) kram

    2010-12-07 | 16:07:47
    Bloggadress: http://holen666.blogg.se/
  • Linda säger:

    Har aldrig förstått varför man måste säga något alls??



    Dock känner jag igen mig i det du skriver. När jag väntade Julia blev jag sjuk och gick ner massor ja jag menar verkligen massor. Tänker inte säga hur mkt för då tror folk jag ljuger eller måste vart sveriges fetaste människa innan. Men i alla fall. Jag rasade massor och magen var pytteliten. Samma dag hon var beräknad mötte jag en kompis jag inte mött på länge. Hon frågade när det var dags. jag sa då att ja det är idag det :) Nähä varför ljuger du svarade hon!! Du lär ju ha minst 2 månader kvar.

    Öh nä jag skall ha idag. Och en vecka senare kom min dotter!



    Så trist att folk måste tycka och säga massa jämt bara för att man är gravid!

    2010-12-07 | 16:18:05
    Bloggadress: http://www.linda.mustica.se/
  • Zandra - mamma till thindra ♥ säger:

    Jo, hon har en bitring men hon tycker inte om den.. :/ Har haft den i frysen och kylen men hon tar den inte.. Men hon biter på allting annat men inte en bitring! ;) Haha



    Hon har inte haft feber ännu bara dregel här ;) Haha och skrikigt och sånt har hon inte heller gjort! :)

    2010-12-07 | 17:17:00
    Bloggadress: http://mammaijuni.blogg.se/
  • I AM BAAM - Göteborg Edition säger:

    svar: Tack som tuselidusan!!! :D



    Det är ett sälj/marknadsföringsjobb :) Det är bara detta steg som jag gick vidare till kvar och sen får man reda på ifall man fick jobbet eller inte. Jag har ingen aning om hur många det var som sökte eller hur många som gick vidare. :P Men jag vet att jag gick vidare WIIIIIIIIIIIIIIIIE

    2010-12-07 | 17:25:50
    Bloggadress: http://iambaam.blogg.se/
  • JD | - 27 kg! säger:

    du är jämt så fin, smal, tjock, fet, hemsk, äcklig, haha du är alltid du :D

    2010-12-07 | 20:12:04
    Bloggadress: http://josdil.blogg.se/
  • Barnens Hjältar säger:

    Jag fattar inte de som känner sig som vackrast när de är gravida, jag verkligen avskyr min kropp i de lägena. Känner mig ful och klumpig och fet och osexig. Men men, alla är vi olika och tur är väl det :-)

    2010-12-07 | 20:13:11
    Bloggadress: http://barnenshjaltar.blogg.se/
  • Johanna säger:

    Hörru fru donk, du är lika fin både när du är gravid och inte är gravid!



    Och allas magar är olika, för alla är olika, att folk tror att dom känner alla bara för att man är gravid... Mjaa... Jag tänker knappt uttrycka mig om den biten...

    2010-12-07 | 21:08:28
    Bloggadress: http://frokenklumpeduns.blogg.se/
  • Amy-23 & snart 3 barnsmamma! säger:

    hehe jag får också alltid höra oj vad liten mage du har :P Men men dom får la tycka det då.. .Jag har liten mage och det har jag haft med alla tre.

    2010-12-07 | 22:39:16
    Bloggadress: http://www.olimy.blogspot.com
  • Plutten säger:

    Jävla idioter det finns alltså Donken:( Jag kan säga att jag vet hur det känns, även fast jag inte harvarit gravid (ÄN) så vet jag hur du menar o hur man tar åt sej. Jag har gått ner nu snart 15 kilo på drygt ett år och ALLA kommenterar det. Att jag börjar bli för liten, trots att jag har underhudsfett o mår jättebra. Men går jag upp igen får man väl höra vilka stor lår man fått osv osv osv...



    Du ska veta att jag tycker iaf att du är kanonfin precis som du är! Och jag tycker att din mage ser alldeles himlans perfekt ut! Jag tror nog att Våfflan kommer vara lika vacker som erat andra bustroll, och allt kommer vara underbart:)



    Massa kraaamar<3

    2010-12-07 | 23:32:09
    Bloggadress: http://tillbakatillnuet.blogg.se/
  • Sandrah mamma till Devin & Vilde säger:

    Jag skulle mer vara sjukt avis på dig som håller dig sådär liten.. jag var smalare än du var på första bilden där innan jag fick barn men jag gick upp 35+++ och det sitter än.. HATAR DET!

    2010-12-09 | 19:19:28
    Bloggadress: http://sandrah.blogg.se/

Kommentera inlägget här: