DONKEN

En Flum brud i tuppkamsförpackning. Glimt i glasögonen, och stort hjärta för familjen och alla andra. Skriver om saker som gör mig pissed, och saker som jag avgudar litegrann.

Vårdcentralen. VC eller WC?

Kategori:

Lämnade Vincent på dagis vid nio, han lugnade ner sig när vi var där. I say no more.

När jag gick hemåt, dedär flera metrarna hem, så började det ösregna. Då tänkte jag ta tillfället i akt och gå till vårdcentralen för att beställa en tid. (kolla upp hudutslagen i fejset, vet ju inte om det ens ÄR finnar.)
Visste ni, att man får inte nån tid där om man inte ringer?

Man kan alltså inte gå till vårdcentralen när man ändå är där, och varken boka, eller sätta sig o vänta.
Jag fick ett jävla telefonnummer istället, med teletid klockan förtidigt för att vakna i ottan, fram till klockan för tidigt för att hinna ringa.

I blame it all on the system. Swedish government, pfftss.

Jag sa till receptionisten att det är bara en massa KRABB (väntetider, kö, tryck ett för skitsur kärring, tryck två för annan arg dam, etc..) med att ringa.

Då frågade hon om jag hade ringt o bokat tid.
Nej svarade jag.
Då vet du ju inte om det är krångligt, eller hur? Svarade hon.

Dont mess with pregnant women...
¤(&%#¤(&/(&¤&#%!!!!

Jag snörpte lite på munnen sen gick jag ut, och hem.


Pöss Donken

Kommentarer

  • Hellie säger:

    SV; Liina är min syster som är 3 år.

    2010-08-24 | 11:06:42
    Bloggadress: http://flyinthestars.blogg.se/
  • Linnea Granström- Ungmamma & Ryttare säger:

    Åh tusentack! Jag älskar fota och finare motiv än lillgumman kan man inte hitta :)

    2010-08-24 | 11:20:40
    Bloggadress: http://linneagranstrom.blogg.se/
  • Frida säger:

    Ja jag vet. Helt sjukt. Synd att du inte var där på morgonen för då hade du kunnat ställt dig en meter från receptionen och ringt. Det hade varit roligt!! :D



    Det lutar åt nån ljudgul färg iaf..

    Tänker man att det är 30 dagar i månaden så är inte 100 så mycket. 3 månader och nån vecka. Okej, det lät ganska långt ändå haha

    2010-08-24 | 11:33:10
    Bloggadress: http://allgren.blogg.se/
  • 17 år och ung mamma säger:

    ja inte ett dugg roligt väder idag. händer idag då? :) själv ska man till bvc kl 1 sen skulle jag träffat en kompis och hennes dotter men eftersom de är pissväder så valde vi att ta det en annan dag

    2010-08-24 | 11:44:59
    Bloggadress: http://paulinagavelin.blogg.se/
  • Linda - En Vimisg Mamma säger:

    haha jag kan bara skratta =)

    fy fan!



    Nej har ingen BDB =/ kram

    2010-08-24 | 12:55:45
    Bloggadress: http://holen666.blogg.se/
  • Anonym säger:

    Jotack VC e inte att lita på har inte ett enda förtroende påfunn till dem... idoter... man kan ju undra va dem e utb till som jobbar på VC. Jag e väldigt bitter då de gäller ust läkare o sånt men d e bara för jag har vart med om så många missbedömningar av läkare genom åren.

    Hoppas du får en bra dag!

    2010-08-24 | 15:59:45
    Bloggadress: http:// linaabjornemalm.blogg.se/
  • Mac säger:

    Man behöver faktiskt inte ringa tidigt för att boka en tid, man kan ringa under hela dagen :P jag ringde vid 16,40 idag och dom ringde tillbaka 5 min senare så det funkar det med :P

    2010-08-24 | 17:27:21

Kommentera inlägget här: