DONKEN

En Flum brud i tuppkamsförpackning. Glimt i glasögonen, och stort hjärta för familjen och alla andra. Skriver om saker som gör mig pissed, och saker som jag avgudar litegrann.

Fler mammabloggare till er tjänst!

Kategori: Mammabloggare<3

Hannele - Snart 2barnsmamma
Mamma & Gravid igen. Kevin är 1 år och bebisen i magen är snart 38 veckor gammal (37). Bebisen är beräknad att komma till världen den 19 sept. Själv så är jag 21 år och min kära man är 26 år.
Vi bor i Falun (men jag kommer från första början från Köping) i en lägenhet.
Jonas jobbar inom papperbruk och jag är mammaledig tills vidare och Kevin går på dagis på vardagarna.
Som person är jag en bestämd, envis, tuff, är inte rädd att säga vad jag tkr och tänker men ändå rätt så snäll när jag känner för det. Jag har ett jävlans humör i vissa tillfällen men det behövs ibland när idioter drygar sig men jag skyller på att jag är finne :D haha..


Donken säger: Hannele är fucking awesome och hon kommer att bli bevakad i minsta detalj av mig sen när lillbrorsan till Kevin är född- jag har ju samma öde som väntar! :D
Har haft långa roliga skumma pratstunder med denna brud, och min karl tycker att hon verkar vara mitt onda alter ego- hennes för- och efetrnamn låter nästan som mitt. Hon är väldigt lik mig i stilen på alla andra sätt också- döskallar! Need I say more, ey?



Mamma till Melwin

Skriver om hur det är och lite allt möjligt. :)
Så det kan dyka upp vad som helst i bloggen! :D

Donken says: Melwin är 8 månader gammal, och älskar Gummibears-låten. Haha! Har just börjat läsa denna bloggen, så vet ännu inte så mycket. En väldigt trevlig tjej iallafall, med en skojjig liten pajk!


Emelie, Mamma till David
Hej! Jag heter Emelie och är mamma till min son David som föddes den 11 december 2008. I min blogg skriver jag om allt mellan himmel och jord och hoppas att det är intressant för mina läsare. ;)

Donken says: Denna bruden har jag snackat med ett ganska bra tag. I början fastnade jag mest för att hon var en mamma, och hennes blogg var till stor del limegrön! <3
Sen har där kommit bra och tänkvärda inlägg efter varandra, och man får följa Emelie i skolan, hemma, som mamma, och allmänna funderingar hon har. Hennes ena syster är väldigt lik min mor som 20-åring, dessutom.
Snäll rar och gör fan inte en fluga förnär. (möjligen mygg, för de är jobbiga.) What's not to like?

Frida - blivande mamma
Jag skriver om livet som blivande mamma. Om tankar och funderingar. Hur det går med huset och allmänt bara sånt som jag känner för att skriva ;)

Donken says: Hon är helt gaaaalen, Frida! Normalt galen då förstås. Hon har massor av positiva sidor, som de flesta vill ha- händig, humor, snäll och rar, söt och en himskanes finer mage som bara växer och frodas. Hon har fått mig att skratta många gånger. Jobbar med skor, vilket man skulle kanske kunna kill for.
Hon är smart nog att måla barnrummet i varmt ljusgult. Deras eget sovrum har de tapetserat SKITFINT och jag är inte ALLS avundsjuk på att hon har hus och får inreda hur fan hon vill, från golv till tak. Inte aaallllssss....



pöss das donk

Kommentarer

  • Hannele - Snart 2barnsmamma säger:

    Svar:

    Tackar :D haha..jag är inte rätt lite bebissjuk heller ;) hahahahaha..

    Javisst jag vill läsa eran kärlekhistoria också :D



    Ang om ditt inlägg så försvinner texten vid hörnet o.O

    2010-08-30 | 12:19:09
    Bloggadress: http://mammah.webblogg.se/
  • Linda - En Vimsig Mamma säger:

    Skit bra ide det där med att skriva ut mamma bloggar!! =)



    Jag har varit konsulent för Of ett bra tag och nu kliver jag stax upp och blir gruppchef också =)

    Förhoppnings vis så kommer jag iväg till stockholm på en utbildning inom det =)!!



    Jag bor i Borlänge/Dalarna =) är du också konsulent eller är du intresserad av att beställa ?! kram

    2010-08-30 | 12:41:28
    Bloggadress: http://holen666.blogg.se/
  • charoline säger:

    kul med massa bloggar ^^

    2010-08-30 | 12:53:02
    Bloggadress: http://charolicious.blogg.se/
  • Mamma till Melwin säger:

    Aw va fint och bra skrivet :)

    Hoppas din lilla prick mår bra och lillen i magen :D

    2010-08-30 | 13:20:09
    Bloggadress: http://hannafors.blogg.se/
  • Hannele - Snart 2barnsmamma säger:

    Svar:

    Såja nu ser man vad det står! :D haha..

    Tack hjärtat! ^^,

    Ska fixa iordning en sån där mammatipsblogg sen jag med ;D inte för att jag läser så många mammabloggar men ja ;D haha..



    Puss!

    2010-08-30 | 13:22:05
    Bloggadress: http://mammah.webblogg.se/
  • Sara - Mamma till Nova säger:

    hehe, Måste besöka dom. :D



    ja visst är hon duktig. Men ajaj, de får man ju inte göra. :P Och hundarnas vattenskål är fruktansvärt kuul. :P Haha. ;)



    2010-08-30 | 14:03:42
    Bloggadress: http://frokenkalmar.blogg.se/
  • 17 år och ung mamma säger:

    :DD hade du en bra dag/kväll igår?:)

    2010-08-30 | 14:47:12
    Bloggadress: http://paulinagavelin.blogg.se/
  • Johanna - mamma till Leia säger:

    sv: Ja, det känns rätt okej för att vara i en hyreslägenhet. Skulle vilja ha meer blommor, men som sagt. De drar dom väl ner :P

    2010-08-30 | 14:55:22
    Bloggadress: http://johannaostblom.blogg.se/
  • Frida - blivande mamma säger:

    hahaha vad söt du är!

    Men händig? det var nog att ta i. Fast det vet ju ingen så jag skulle kanske inte skrivit det där. Hmpf! Jaja, man är int mer än människa!

    2010-08-30 | 18:17:04
    Bloggadress: http://allgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här: