DONKEN

En Flum brud i tuppkamsförpackning. Glimt i glasögonen, och stort hjärta för familjen och alla andra. Skriver om saker som gör mig pissed, och saker som jag avgudar litegrann.

Plutten is in da houseeeee... =D

Kategori:

Pluttens efterlängtade inlägg, nu funkade det..


Tänk att jag vann!
Sinnes. För er som kanske inte märkt det så var det alltså jag som vann Donkens tävling häromdagen. Veckans blogg, och vinsten fick bli ett inlägg. Och jag vann, som den tävlingsinriktade människa jag är, så skrek jag (liiite) rätt ut av lycka. Sinnes, ja verkligen, sinnes.

En chans att få presentera mej själv, och sprida lite hopp! Mitt riktiga och fullständiga namn är Ronja Louise Holgersson. Men oftast kallas jag Plutten. Nu tänker ni säkert allihopa 'hahaha, Ronja Rövardotter!' Och ja, det är okej, jag är nämligen ett riktigt yrväder. Nästan lika mycket som henne. Vårskrik är något som även jag sysslar med, och det där med att lyda mamma och pappa har inte heller jag gillat. Man kan ju undra varför man fick heta just Ronja egentligen, dom kanske anade något. Att jag till vardags kallas Plutten är för att jag är just en Plutten. 164 centimeter över marken är inte mycket. Men jag kan åtminstone kompenserat det med en sjujäkla personlighet!

Jag föddes den 4;e september 1988 i Dalarna. Växte upp där. Mitt inne i dalaskogarna. Trivdes nog ganska bra där bland alla röda hus med vita knutar. Men! Eftersom man är en Rövardotter så packade man ryggsäcken och begav sej mot Gävle för nya äventyr. Så sedan början av 2008 har jag varit bosatt där. Trivs som fisken i vattnet.

Mycket av mitt liv har ägnats åt idrott, i form av kampsport. Traditionell boxning. Inga sparkar, bara hårda slag rätt i nyllet. Att känna ett näsben knäckas under knogarna, jag lovar er, det är en av de finaste känslor jag vet. Jag horade runt bland ganska många klubbar. Tränade hårt och mycket. Vann fem SM-guld, tre nordiska guld, och ett EU-mästerskap. Det var en hård skola. Och tyvärr lite för hård, min kropp pallade inte riktigt trycket. Och jag var tvungen att inse ett och annat. För cirka ett år sedan accepterade jag och fick hjälp för mina ätstörningar (ÄS), och började testa alla möjliga vägar att ta sej ur dom. Men att bryta en bana efter cirka 8 års självskadning var inte det enklaste. Jag kämpar än idag, men nu med en bättre hälft vid min sida.

Jag har tagit mej igenom ett par riktigt tuffa förhållanden, testat massor med droger.
Fastnade alltför mycket för tabletter och sprit. Tog tag i dessa beroenden, träffade Robin. Och hela min värld ljusnade. Vi började bygga på något mycket vackert tillsammans. Jag lärde mej vad kärlek är, och vi bestämde oss för att flytta ihopa. Numera lever vi ganska stillsamt med fyra katter och en hund en bit utanför Gävle i en liten etta. Jag jobbar, Robin pluggar och jobbar extra. Och på helgerna gillar vi sovmorgnar och promenader. Skoja bara, vi älskar att göra saker som får blodet att pumpa lite extra snabbt, crossåkning och skidåkning och allt annat som hör till extremsporterna.

Mitt liv har varit ungefär lika kantigt som min personlighet.
Robin har lärt mej att älska mej själv. Och då kan jag få ge så mycket mer än vad jag någonsin kunnat tidigare. Jag står upp för mej själv, och stöttar även andra som sitter eller har suttit i samma sits som mej. Livet är för kort för att slösas bort i en sunkig tvåa med obetalda räkningar och bakfulla främlingar. Livet ska levas, och det fullt ut.

Jag har lärt mej att fylla livet med det jag tycker om.
Reagge, vänner, älsklingen, katterna, hunden, god mat, långa sovmorgnar, oförberedda roadtrips, myskvällar med film, lösgodis, ideellt arbete med småtjejer inom extremsport, hårdrock, hårfärgningar och inredning.

Det finns en väg för oss alla, och det finns ett lock för alla grytor.
Med kärleken kan vi övervinna allt. Våga ge och våga ta.
Stå för den du är och never back down, för det kommer ingen annan göra heller!
Klä dej som du vill, inred som du vill. Skit i vad andra tycker, men våga älska dej själv.


Jag har inget direkt recept till evig lycka. Huvudsaken är att man vågar tro på sej själv, att man vågar släppa in andra i sitt liv, och att man vågar se allt det vackra vi har runt omkring oss.

Ni får gärna kika in hos mej, tillbakatillnuet.blogg.se, och fortsätt läsa Donken's blogg. Hon är grym!
Peace Out alla kärlekar! /Plutten

Kommentarer

  • Ellen Schutz säger:

    sv; nope =/

    2010-04-29 | 20:05:52
    Bloggadress: http://ellenschutz.blogg.se/
  • Plutten säger:

    Hihihihihi trevligt ^^,

    2010-04-29 | 21:09:57
    Bloggadress: http://tillbakatillnuet.blogg.se/
  • Amanda Rieem - EN MASJÄVEL säger:

    va ska du göra på Valborg??

    2010-04-29 | 23:45:48
    Bloggadress: http://mandyego.blogg.se/
  • Denise - Ännu en mammablogg säger:

    sv: Tack :D



    Ja jag håller med till fullo!! :P



    Du jag har faktiskt läst båda :D Kommenterade angående hennes inlägg på hennes blogg och de andra hann jag inte med att kommentera! Jag noppar inte mina ögonbryn, jag klipper mina haha :D o jag skulle också vilja vara hemma ela dagarna och lära min son allt jag kan :D



    kram

    2010-04-30 | 12:57:54
    Bloggadress: http://knoddenojag.blogg.se/
  • tessan :) säger:

    sv: det var ingen bloggpaus. Det var bara att jag inte hade skrivit. ;)

    2010-04-30 | 14:24:43
    Bloggadress: http://tessih.bubbleroom.se
  • cisssi säger:

    sjklart bor jag där ';) ganska härligt på sommaren :D

    2010-04-30 | 14:34:03
    Bloggadress: http://cisssij.blogg.se/
  • Frida säger:

    oj vad fint skrivet!

    2010-04-30 | 16:08:42
    Bloggadress: http://allgren.blogg.se/
  • Juliaa säger:

    hahaha...a du jag tänker också så dära haha

    2010-04-30 | 16:52:32
    Bloggadress: http://jullanbullans.blogg.se/

Kommentera inlägget här: