DONKEN

En Flum brud i tuppkamsförpackning. Glimt i glasögonen, och stort hjärta för familjen och alla andra. Skriver om saker som gör mig pissed, och saker som jag avgudar litegrann.

Målat tavlor, Rivit tapeter, Gömt datorstolen.

Kategori:

Oj ja, nu blev det en hektisk helg och inget hunnit bloggas om.
(Bra svenskat där, Annelie..)

Daniella skrev nåt om att det var snyggt där uppe, på bilden med mina nya klädsingar, kan han menat linnena tro? Eller lampan bakom mig änna?

Har rivit tapeter hela helgen, jag är praktik(t)anten hos svärfar. Lasse frågade om jag kan få vara lite lärling hos honom nu när jag ska bli inredare och allting, så nu ska jag lära mig att tapetsera. Kan vara en fördel att faktiskt kunna det, om man nu ska bli inredare, visst?
Har aldrig tapetserat i mitt liv, inte hjälpt till, inte nåt. Jag har sett mamma. Knappt det.

Målat en tavla till AK för hon fyllde 25 den 30e mars nu. Turkos, brons, och med två svarta gubbar, som föreställer henne, och hennes sambo.

Idag målat 4 tavlor TILL, för Vincent ska få en stjärnhimmel. Jag hittar dock inte stjärnorna, såna där självlysande.
Istället (jag är kvinna, skyller på det nu..) skulle jag "leta" efter stjärnorna och rensade och sorterade in räkningar och annat, i pärmar.

Hittade såklart inte stjärnorna.

Och givetvis sover Vince nu, så man kan ju inte gå in där o fota tavlorna heller, för bloggens skull. Vet att ni vill se, men blir annan gång.. Morrn kanske?

Präkto-duktig-morsa har jag vart idag också, gjort burkmat till lillpajken. 5 burkar med ris-och-köttfärsmojs-och-grönsaksröra-gojs.
Frysen för fattigare tillfällen. Och framtidens orkeslösa dagar då man varken orkar handla helfabrikat (ugha stackarn, fått nästan enbart sånt dyrt skit) eller laga ny mat för det tex bara finns bacon och uhm... pommes?

Nu blir jag virrig nästan för mig själv också.
Aaa ja, bilder kommer som sagt sen. Nu ska jag hit the binge där min söte karl nanar gottigt. Blir att väcka honom med nåt vrålape-ljud, och sen skratta gott åt det i en halvtimme. Tror ni om det?

Pöss!

Donk på fjoll-mood.

ps. Förut satte Lasseman igång datorn, satte i sladden till internet, osv, och då tyckte jag att jag skulle jävlas.
Jag tog helt sonika datorstolen framför ögonen på förvånad Lasse, rullade in stolen i sovrummet och stängde dörren in dit.
Sen drog jag ut internetsladden igen, och Lasse frågade mig myyycket förvånat, va FAN GÖÖÖÖR du...?!

Jag skrattade och gick därifrån. :)

pöss på er fjolltotts.

Kommentarer

  • Daniella säger:

    häpp menade faktiskt översta delen av bloggen i sig inte just inlägget. den med en bild på dig, en lastbil med text och Donken :P

    2010-04-08 | 17:43:33

Kommentera inlägget här: