DONKEN

En Flum brud i tuppkamsförpackning. Glimt i glasögonen, och stort hjärta för familjen och alla andra. Skriver om saker som gör mig pissed, och saker som jag avgudar litegrann.

Morgon en Måndag, Kallt här inne.

Kategori:

Godmorgon kära läsare, fastän klockan är lunch för arbetande människor.

Lasse är en av dem så nu skriver vi sms till varann.
Jag har gjort mat till Vince för han vaknade, sen somnade han om och nu sover han. Han får sova tills han vill ha käk.. :P

I natt läste jag en bok som heter linda skugges blogg, eller nåt sånt. Det är utdrag av hennes blogg 2005-2007.
Bortsett att vissa åsikter hon har, så är det riktigt bra, ;P

Tycker inte alltid lika, men ganska ofta sätter hon huvet på spiken.
Läser om att hon får hundratals mail från unga tjejer som bär på ständig ångest och skadar sig själva, och sånt gör ont att läsa.

Så jag undrar liksom henne, i mitt stilla sinne, varför ÄR det egentligen så jävla långa köer till BUP, varför får inte alla hjälp direkt, och varför i helvete ska de behöva gå så långt som till självmordsförsök, innan de får någon hjälp över huvud taget?
Det är sjukt, och det är så otroligt många, som faktiskt behöver hjälp. RIKTIG hjälp.

Ja..

Nu sitter katten på skrivbordet och ändrar skärminställningarna, och nyser lite på sitt fransk-skånska vis.

Fick mina bläckpatroner  och fotopapper idag, och Lasse beställde det igår på inkclub! IGÅR! det var ju söndag igår. Hur faaasen kan de vara så snabba? De måste jobba dygnet runt där.
Jag micrade lite kaffe förut och hällde i både mjölk och socker, jag har kommit på att det är en bra frukost. Man blir pigg.
Och jag ska göra en macka snart.
Nu nös jag.

Ciao bellas.

jag och lasse

Annelie

Kommentarer


Kommentera inlägget här: