DONKEN

En Flum brud i tuppkamsförpackning. Glimt i glasögonen, och stort hjärta för familjen och alla andra. Skriver om saker som gör mig pissed, och saker som jag avgudar litegrann.

Macco

Kategori:

2009-10-03, Lördag

Idag skulle Macco komma hit egentligen, min bästa kompis.
Deras bil gick sönder, för det var nåt tickande ljud i den, så jag körde dit istället, i regnet, med Vince.

Vi satt och drack kaffe, åt exklusiv gourmétmat och softade gött.
Tjoffade runt lite med blommor och höll på lite o sådär och tjötade arslena av oss.
SKÖNT.se!

 
Hahahah..

Tja, det lät ju lite fel kanske.

Sås? ja, sås. Så. ss..

Lasse satt härhemma under tiden, och spelade dator och hade egentid.
Sånt som jag får om nätterna, när min lille familj sover.
Typ.. nu.

Det går inget bra på TV nu, så jag satte mig här istället.
Tja, hur ser ni på världsekonomin i dagens läge..?
Jag tycker den är skit. :/
Eller snarare privatekonomin.

Men den håller på å växa, och mitt shoppingproblem har "försvunnit".
Kollar i reklambladen, men jag känner inget direkt sug att köpa nåt. Än. Denna månaden.

Jag tycker att jag är väldigt duktig, men vi får se om det håller i sig. Det enda jag ser framför mig är det vackra huset som vi ska köpa eller bygga...
Och då liksom försvinner shoppingsuget automatiskt.

Jag Ska Ha Hus.



läckerbiten.

VI ska ha hus.
Jag och min familj. Som förhoppningsvis växer inom ramen av ett par år.

De sa på nyheterna att de ska införa en skrotningspremie på 5000:- vid bilar som är äldre än -89..
Min saab är ju en -83a.
Mamma köpte den av mig för en tusenlapp.

Jag hoppas förslaget går igenom, så vi kan dela på fem tusen pengeee!! :)

Jag har haft mycket trevligt hos tant Macco idag, och jag hoppas det inte dröjer så länge innan vi ses igen, hon och jag.

När jag körde hem så var jag livrädd för att vattenplana, för jag kom på en bit vatten som gjorde att jag tappade kontroll över bilen.
Det är kontroll som man egentligen aldrig någonsin har.
Jag såg inte nåt blankt på vägen, för jag kunde inte ha hellyse på.

Skönt att det inte regnade just när jag körde, för när jag klev ur bilen härhemma på parkeringen så öppnade himlen sig lite lite i taget... När jag gick in genom porten härnere så började det ÖSA ner.
Vagnen blev helt blöt.
Vi tittade på körslaget och åt spagetti o köttfärssås.

Nu har Shaggy fått syn på något på väggen här, han sitter på soffkanten och stirrar uppåt.

Nooooes, nu spelar de sorglig musik på TV. :(

Det får alltid mig att tänka på jobbiga stunder.. Inte denna gången dock, det är bara själva känslan som kommer nu.
Jag skulle vilja ha yrket "medium"!
Men då måste man ju ha DET från början och det är ju ingen riktig kurs man kan gå, även om jag gjort det, en gång. Det är inget jag kan, eller som de flesta medium att de haft den gåvan sen de föddes. Jag har inte det.
Jag tror på allt sånt, och jag har försökt spå ibland, men vet väl inte hur exakt duktig jag är. Men det är kul att iallafall försöka, för att se hur nära sanningen man var.


nu slutar jag för denna gången.
Out.


DONKEN




Kommentarer


Kommentera inlägget här: