DONKEN

En Flum brud i tuppkamsförpackning. Glimt i glasögonen, och stort hjärta för familjen och alla andra. Skriver om saker som gör mig pissed, och saker som jag avgudar litegrann.

Full rulle idag, Donken är poppis! :)

Kategori:

Storbloggarn själv.. undrar om här kommer bli uppdaterat ofta?   kommer väl mest skriva när nåt fdåligt händer kanske, för det är inte så många som kommer läsa detta.


Idag har vi stigit upp, rusat runt och städat som fan, sen kom Tommy hit.
Vi fick wienerbröd och toscatårta, och Vincent fick en röd tröja där det står: "It's all about me!"
Tackar vi för, mycket välkommet. Vi fick också en nonstop-marabou chokladkaka av honom, naaaajs dääää! :D
Vi drack kaffe och Tommy och Vincent tjötade skit och lekte och hade sig.

Vincent har börjat att lära sig hur man förflyttar sig... Han sprattlar som bara den, och vips så har han hamnat några cm eller dm från där han var från början.
O så sprattlar han massa till och hamnar ännu längre bort.

Det är nog inte jättelångt kvar till det han kryper nu. Sen gå.
Han kan redan gå lite, med hjälp av mamma och pappa. :)
Lite skrytigt, men vad gör man inte när man är stolt som fasiken? :D

Sen efter några timmar åkte han hem igen, han stannade inte så länge.
Jag la mig då i soffan med Vincent på magen, för vi var båda massa trötta.
Efter några minuter där slumrandes så ringde min pappa och frågade om han och hans fjälla kunde komma och hälsa på.

Det gick så bra så, sa jag. De ringde på dörren efter ca en kvart, och de fick leka lite med Vincent, som var trött som as.
De fick kaffe, och jag visade runt lite, mina tavlor och lite så.
Gav dem 2 st TW kataloger med, så snart dyker det väl upp en liten beställning! :D

Hon tyckte speciellt om mina två bruna tavlor som är lite moderna, som jag målat.
Hon sa att hennes kompis har en inredningsbutik i Jönköping, och att hon kan fråga henne om hon vill hänga upp dem där så att folk kan titta, och kanske köpa, dem.
Det säger man ju definitivt inte nej till!
Jag tyckte att det var en suverän idé.
Fick tillochmed tillbaka målarlusten, så har klurat på vad jag ska måla härnäst, ända sen de åkte.





När de då åkte, så gick jag ut i köket för att gö nåt, vad det nu var, jooo hälla upp fafst. (="saft" på mitt eget lille språk) Då ringde mobilen igen, och där var Macco som hade tråk.
Hon hade skaffat en blogg med sa hon, gillagilla.
Hon gjorde intressetest på ams.se, men vet inte riktigt om hon fann det hon sökte i livet ;)

Sen var jag tvungen att lägga på för jag skulle ringa tw teamet för telefonkonferens.
Får hoppas att det går bra med samåkning, så att jag slipper köra den hemska Växjövägen i mörker när man ska hem sen.. :(
Den är ju inte upplyst NÅNSTANS!
Skitäckligt att köra den.
Och man hittar knappt.
Vet inte var man är.
Sånt gör att jag får panik.
Panikslagna förare är inge bra förare....!!
Jaja, jag hoppas nån har plats i bilen för mig och Jonna iaffalall. (också mitt ord, men tror att det är snott från nån annan.)

Sen åt jag och Lasse mat, samtidigt som jag hängde upp tvätt. Eller, jag slutade hänga när jag åt, då.
Nu är hela Vincents rum täckt av blöta kläder på tork. Inte lika kul o hänga kläder denna gången, bara en enda ny tröja.. ;)
Jaja, jag får väl hålla mig. Hus, hus hus....

Varför ska swedbank helt plötsligt ta ut en massa avgifter för att man har bankkort? Läste det på sidan för nåra dagar sen, att mitt kort kommer kosta 199 kr om året, och att ta ut pengar kommer kosta 35 kr per gång, och varje internetöverföring (räkningar och andra vanliga) kommer kosta 10 kr per gång, från och med början av oktober. Alltså nu..
Dålig stil som FAN, Lasse och jag kommer byta bank. Vi byter åt Vince med förstås.. ^^

Skrev till Macco och frågade om jag skulle ringa nu men det gick sig ikke för hon skulle ringa mig snart istället. :P


aåout.

rosa håret.


DONKEN

Kommentarer

  • sanna säger:

    lååångt inlägg! hahahhah :DD:D gött med marabou och kläder till vincent! :D

    2009-10-05 | 00:15:48
    Bloggadress: http://http:/sann4a.blogg.se
  • jonna säger:

    byt till nordea :D det har jag.. mkt bättre :)

    2009-10-05 | 14:29:55

Kommentera inlägget här: