DONKEN

En Flum brud i tuppkamsförpackning. Glimt i glasögonen, och stort hjärta för familjen och alla andra. Skriver om saker som gör mig pissed, och saker som jag avgudar litegrann.

--------------------Fredaaag-------------------

Kategori:

Hej Hopp. Idag är det fredag.
Jag är fortfarande sjuk, men det börjar bli bättre. Jag ringde faktiskt vårdcentralen idag och hon tippade på att det bara är en vanlig förkylning jag har, och att Vincent om han hostar, ska få i sig mycket vätska.
Så jag har kokt vatten, hällt det i nya pipmuggen (med piplock i silikon) och ställt in i kylen så det kan svalna av.

Varför heter det pipmugg? hällpip.. aah. det var inget, jag kom på det!
(tänkte, vafan, den låter väl inget när man dricker ur den hellerrrr...)

Jag ska proppa i mig ipren sa hon, typ tre om dagen iallafall. Njäh tycker jag väl inte, kroppen ska väl kunna läka själv lite med.. Tycker jag. Bäst för magen.

En st ipren om dagen har jag tagit. Två st i förrgår. Ingen idag.
Uh, nja inte en om dagen då. ^^


Igår kom Tessan hem från Finlandia-landet.
Jag vill också dit på riktigt nån gång! Jag vill se gården, som heter Honkamäki. jag VILLLL!!!! (jag låter som en treåring.)

Nyss för nån timme sen eller så, så skrev jag på billdagboken hur kär jag är, och givetvis då så kom de ett litet bråk som brev på posten.
Men det är ingen stor grej, vi får dock prata om det när han kommer hem.




Blir alltid så när man är helt inställd på hur bra man har det, så händer nåt jävligt. Murphys lagar...
Lagen om alltings jävlighet.

Förut idag så tog Vincent tag i min limegröna kaffemugg och skulle sutta på kanten, det såg förjävla roligt ut!
Misstänker att han börjar känna igen färgen limegrönt, för han vrålstirrade på min mugg först, innan han ville ha den prompt.
Jag har ett foto på det i mobilen som jag satte som bakgrundsbild.. Så satans sötig.
Han brukar vrålstirra på sin klädgrej vi har bredvid skötbordet med, det är en såndär cylinderformad nät-tyghylla grej med hål i som man kan hänga nånstans, o ha småprylar i. Hans kläder är i den. Limegrön och kommer från IKEA.
Jag har knytit fast den för annars ramlar den ner för kardborret släpper. Tunga, många, kläder....^^

Aja, det var att han vrålstirrar på den, som jag skulle komma fram till.

Nu ska jag skriva ett annat inlägg, som handlar om pirater och jultomten... :)
out.

rosa håret.

Donken

Kommentarer

  • rumptott säger:

    eeh va?



    vem börja bråka för du hade skrive vad?? =/

    2009-10-02 | 16:11:22
  • elin säger:

    varför kokar du vattnet innan?:)

    2009-10-04 | 01:16:00

Kommentera inlägget här: