DONKEN

En Flum brud i tuppkamsförpackning. Glimt i glasögonen, och stort hjärta för familjen och alla andra. Skriver om saker som gör mig pissed, och saker som jag avgudar litegrann.

Storstädat idag, Varit Nyttig. Är Gladare Nu...

Kategori:

Jag har handlat frukostmat och vi har städat hela lägenheten.
Idag är jag snällare.
Har varit lite halvsur när jag städade, men det blir man ju, när man inte är ensam och kan ha skithög musik och dansa med kvasten, ha ha ha... :P



Tvättat toan, tvättstället och badkaret. Svabbat alla golven.
Diskat allt, nåra gånger, för det blir ju nytt HELA tiden, speciellt när man gjort mat.
Lasse gjorde nån köttgrejs med champinjoner och bea-zåz, och klyftpotäter.
Gott var det, men tog lång tid att få ner hela portionen.



Jag satt och tittade på Vince istället när jag åt, för han gjorde så roliga miner när han tuggade på mjukprassel-boken som sitter fast på hans stol.



Allvarligt talat är det ju inget roligt på teve på lördagar, varför är det så?
I natt ställer vi tillbaka klockan, varför är det ingen som sagt det? Läste det i almanackan, att sommartid slutar.

Jag måste bära ut köksbordet hit till teverummet, för imorron är det teammöte med jobbet.
9 pers kommer hit vid 9.30.

Måste torka av teverumsbordet med.. Kladd och skit på det.

Jahaa, och när ska man börja hänga upp julgardinerna då? Läser ju Linda Skugges bok, och hon tipsade där om att man kan ställa upp adventsljusstakarna men inte tända dem än. Så slipper man stressa med precis allt, på en och samma gång. Jag tycker det verkar vettigt.
Förra året satte vi upp och pyntade granen, när vi satte upp allt annat, den första advent ungefär.

Annars bruuukar vi göra det dagen innan julafton, men ja. Då har man ju massa annat att tänka på ju.



Så- smart, Linda!

Det har regnat idag och grannarna har kört kareoke på högsta möjliga jävla volym. Vanligtvis har de iallafall lägre ljudnivå.
Sen kom en av dem upp till oss, och Lasse öppnade, och hon frågade om det är OK om de har det igång en stund till. Han sa ja, men att de skulle sänka.
De sänkte inte märkbart iallafall.

Jag undrar i mitt stilla sinne om hon fattade vad han sa ens.

Vincent får numera stavmixad majs blandat med mjölkersättning, en gång om dagen, till lunch. Eller middag.
Han älskar det!
Han får dock så små portioner att han får vanlig mjölkersättning efteråt också. Äter med hela ansiktet, som sig bör, för det har jag sett på film, och hört.
Hihi!

jag och lasse

Igår var vi ju i Växjö på bio, och Vincent var hos sin farmor.
Tittade på Zombieland, och jag rekommenderar den VARMT!
Om ni ska se den, titta på den på bio.
Ljudet och skräcken, och skratten... Jisses. Jag blev skrämd flera gånger men jag skrattade desto mer. Tillochmed Lasse tyckte att den var skitbra, och han är oftast väldigt kritisk till det mesta. :)

Jaaa, på onsdag blir min lilebror 19 år gammal. Han som alltid kommer vara 14.. Eller 3.
Lille broren. De växer så fort! *snyft*

Imorn blir det kanske att leka postbil med, om man ska dela ut gästbreven. Demo'n är på måndag så om jag skickar dem per post kommer de ju fram på tisdag... Lite väl senaste laget kanske.
Eller så kör Lasse och Vincent den postrundan medan jag har möte här.

åver.



DONKEN

Kommentarer


Kommentera inlägget här: