DONKEN

En Flum brud i tuppkamsförpackning. Glimt i glasögonen, och stort hjärta för familjen och alla andra. Skriver om saker som gör mig pissed, och saker som jag avgudar litegrann.

ARBETSFORMEDLINGEN.SE

Kategori:

Ja nu har jag kollat upp lite vad det finns för jobb att söka här i trakten, och jag har kommit fram till att jag väntar med sånt tills efter vi kollat upp olika dagisplatser för Vincent. Känns inte OK att ev gå på anställningsintervju om man inte har allt ordnat för sig.

Men jag vill vara hemma!
Jag vill inte vara nån jävla hemmafru, jag vill jobba. Men jag vill jobba samtidigt som jag är med mitt barn.

Tänk om man kunde leva på tex målnigarna... TÄNK om...!
Då blir jag ju helt plötsligen egenföretagare, eller vad nu Konstnärinna rubriceras under.

Då måste man måla, varje dag, även utan inpiration. Fan vilka verk jag skulle kunna åstadkomma, va!

Jag vill titta på hus. Jag vill bo i hus. Hur lång tid kommer det ta att spara ihop tillräckligt med tusenlappar till handpenningen till banklån? Tja inte jättelänge om vi sparar i samma takt som vi gör nu..

Jag tycker det går framåt, men nu idag när jag betalt räkningar och sånt så har jag ju inte direkt mycket att leva för resten av månaden, men jag har ju gett mig fan på att inte nalla längre, från sparkontot, och det löftet har jag hållt hittintills.

3 månader, utan att nalla, det är jävligt duktigt.

Eller om man skulle börja plugga, men då vet jag ju ändå inte till vad. Nåt med inredning vill jag göra, men jag vet inte hur det fungerra med föräldrapenning och plugga. Hur gör man? Vem kan man fråga? Jag ska maila försäkringskassan med en gång. Jag vill veta.

Donken

Kommentarer


Kommentera inlägget här: