DONKEN

En Flum brud i tuppkamsförpackning. Glimt i glasögonen, och stort hjärta för familjen och alla andra. Skriver om saker som gör mig pissed, och saker som jag avgudar litegrann.

Tvätt och Disk och Leverans.

Kategori:

Igår kväll tyckte jag att internet var tråkigt. Det är för att uhm, ja det blev tråkigt.

Jag har diskat och hängt tvätt och haft besök, hämtat ut tw-låda på posten, hämtat ut liberopaket från lindex, postat massa brev, och stressat runt i ren allmänhet.

Har drömt en massa om kladdkaka och att jag fått en dotter.
Det barnet kom bara plötsligt, utan att jag vetat jag va gravid, för jag hade ingen mage eller ingenting.
Det var en frisk tös ialllafall och allt.

Kylskåpet är trasigt och det blev det i helgen. Ingen har kommit hit och lagat det. All mat står ute på balkongen.
Fått slänga massa, för vi inte upptäckte det i tid med. Hantverkarna har inte kommit än, de tror väl inte att det är sönder på riktigt.
Jävla stolpskott. Eller så har de fullt upp. Detta är ju akut så de borde iaf ha en prioriteringslista! :/

Hade det varit sommar, hade vi inte kunnat ha mat, alls.
Fått köpa på mcd varje dag eller nåt. Nej jag tycker att detta är dålig stil av dem.

Imorgon ska jag lämna TW leveransen.

Igår var jag hos tandläkarn, och det kostade mig hela femton kronor.
Helt förvånad och skitglad blev jag! Trodde det skulle kosta 500 kr, eller 80 som hon sa i telefon, men det blev inte så. :)
Har två små hål, som inte växt nåt, så de gör ingenting åt det. Fick bort allt lim som var kvar från tandsmycket, med.

Himla trevlig tjej som var min tandläkare. Hon tyckte att jag ska äta, haha. Hon frågade ju vad jag äter osv, och sa att socker inte är nå bra, o jag sa då att det inte blir så mkt mat, typ alls.
Hon gapade stort när jag sa att jag fick barn för 6 mån sen... :D

Tycker att det är lite roligt, men jag måste ju för fan äta, det fattar ju jag med. Men det blir sååå mycket jobbigare nu när all matjävel står på balkongen och man ska hålla koll på katten varenda gång man ska ha mjölk i kaffet. :/

Man måste ju använda båda händer o öppna balkongen med, det är ett lås där.

Tänkte jag skulle måla en giganttavla sen, eller iallafall ganska stor.
Får göra en varma koppen med och sitta o klura. :)

Hade inte ätit något på hela dagen, när klockan var ca 19. då skrev jag det till macco och sa till henne att skälla på mig. Då sa hon att jag skulle äta mat om jag skulle gö kladdkaka...
Äta mat före kladdkaka alltså. Det blev två st varma koppen, och en påse micropopcorn, några polly, och lite bravojuice.
Mat som inte måste stå på balkongen, mao!
Juicen gör förstås det.


Näääe, nu blev internet lite tråkigt igen. Det är ju bara roligt när man får nån slags respons! :/
Jaaaa, man ska inte förlita sig på att folk pratar med en och kommenterra, på INTERNET, men ändå. Folk som jag känner IRL blir ju lättast att prata med, på just nätet.
Det är mamma och co som blir lite svårare att ha kontakt med på det viset.... xD

Vince ligger i sin säng nu och ska sova, men han pratar högt och säger nänänännanaana boh och döhh.
Pappa och mamma kommer nog snart där, misstänker jag.
Gav han morot som jag mixade idag, det gillade han knappt inte först, för han blev ju misstänksam. Sen slank alltihoppa ner med glädje. Matglada barn gillar vi!


Jag har hängt upp tvätten alltså. Det var en och en halv veckas tvätt, plus nya ullaredkläder.
Mycket tvätt. Mycket mycket tvätt.
Tog lång tid och jag hann knappt vara social med jennie.
Vince underhöll henne, och Shaggy med lite. :P

Aja, overr. bai.


DONKEN

Kommentarer


Kommentera inlägget här: