DONKEN

En Flum brud i tuppkamsförpackning. Glimt i glasögonen, och stort hjärta för familjen och alla andra. Skriver om saker som gör mig pissed, och saker som jag avgudar litegrann.

Säääääändy varit här idag, och BVC-besöket.

Kategori:

Idag vaknade jag OTROLIGT nog vid halv tio, ungefär. heeeelt makalöst otroligt, med tanke på att jag läste boken till halv 4 i morse..
sen låg jag och försökte somna, men misslyckades. Sen vaknade Lasse och jag började prata med honom, och då vaknade Vince med, så jag gav honom käk.
Sen sov jag då efetr det, till halv tio. Inte mycket sömn där, nej.
Så det blir nog tidigt i bingen ikväll, och då kanske man kan leva normalt i tidsrytmen, ett tag till.

Kanske.

Vi var på BVC, en stund efter Sandy kom hit vid 12-tiden.
Hon föllde med, och väl där inne var barnvagnsparkeringen full, så tog med barnvagnen in i väntrummet. Kanske inte så poppis, men jag tänker fan inte låda den stå utanför och bli stulen. Den var inge billig, och den behövs!
Så den fick följa med in till dit då, va.
Sandy satt snällt som ett ljus i väntrummet och höll stenkoll på min jacka och väska och vagnen och Vinces kläder. ;)

Det är lite "hundtricket" över BVC-väntrummet, för man pratar automatiskt med de som är där, för barnen kollar ju på varann osådär.
Normalt på sjukhus snackar man ju inte med nån, det är som att åka hiss med okända människor, man kollar ju överallt utom på de man är där med. :P
Svenskt, såå svenskt.
Men sverige finns inte i BVC's väntrum, så är det bara. Barn och hundar, de är samtalsgivande. :)
Bringing people together.

Sen gick vi tillbaka till lägenheten, Sandy och jag. Hon skulle åka hem, för karln hennes var klar med sitt jobb här i staden jag bor i. :P

Jaaaa, förresten, han väger 9,5 kilo, är 68 cm lång, och huvudomfånget är 46 cm.
Robust, stadig litten grabbing.

Trodde ärligt att han skulle vara längre, för kläderna säger lite annorlunda där... :P Trodde typ 70-71 kanske.
Det är la magen som är i vägen dårå.. xD


Ja, sen gick vi då hit in, och Sandy hjälpte mig med att få ner gardinstången i sovrummet, och sätta dit de nya.
MYCKET tack för det, det är omöjligt och göra det själv, därinne. Pinnar som sitter fast i stången på 4 ställen.




Hon hjälpte mig att byta överkast med, så nu är det svarta tillbaka igen. Jag tog dän mattorna med, magenta och rött passar ILLA tillsammans..





Som sagt, mycket tack för hjälpen! 



Shaggy "hjälpte" väl till också på sitt lilla vis, att busa och rusa runt som en galning på speed. ;)

Jag satte upp vitt glitter med på gardinstången i TVrummet.
Pratat om det rätt länge nu ju..


Så här blev det.

Over for now. :)



DONKEN

Kommentarer

  • Sandy säger:

    Tack sååå mkt för idag.:)

    Synd att han var klar så snabbt bara..

    Tycker det blev as nice i sovrummet. :)

    Pöss

    2009-11-26 | 17:02:08

Kommentera inlägget här: