DONKEN

En Flum brud i tuppkamsförpackning. Glimt i glasögonen, och stort hjärta för familjen och alla andra. Skriver om saker som gör mig pissed, och saker som jag avgudar litegrann.

"Debatt" med Jonnas Blogspot.

Kategori:

Jag tycker att du har helt rätt.
Jag hoppas inte att du kommer drömma om 7-åringar som röker, men om 10 år är det kanske "värsta innegrejen".
Förstår inte varför det säljs chokladcigaretter, du vet såna godis-saker.

Barn ska få vara barn, så länge som möjligt.
Vuxna, dvs folk över 20 år, ska däremot inte bete sig som barn.
Nu menar jag folk utan något handikapp som hindrar detta.

Okej, det är kanske inte en "debatt" just, för jag håller ju med totalt.
Det är svårt just i den åldern, när man letar passande pappa till sina blivande barn, och väntar man för länge kanske det inte ens blir några.
De tankarna skrämde skiten ur mig för lite över ett år sen.

Min 21-årsfest, 2008

Nu har jag ju mitt på det torra med den biten, och givetvis vill jag ha många många fler barn. Där krockar det i mitt huvud med jobb, pengar, lån, hus och annat.
Det krockar med mina politiska åsikter en hel del också.

Jag vill inte vara nån jävla hemmafru som lever på sin gubbe. Jag vill jobba, tjäna pengar, OCH vara världens bästa goaste mysmamma som bakar och lagar godaste maten barnen vet.

Det är väl klart att jag vill det, men hur FAN ska man göra det, då?
Jag vill ju ha barnen tätt också, så där krockar det ännu mer.
Nej, det går inte ihop någonstans.

Jag får ta några dagar i taget helt enkelt, och se var jag hamnar. Just nu är jag mest inriktad på att skaffa dagisplats, och ett jobb. Mest inriktad på att se till att bo i ett hus nånstans med.
Och tjäna jävla kosing på mina hobbies. :D
Förhoppningar, drömmar och några bananskal, det är vad jag lever på. Och lite föräldrapenning vid sidan om.

Baii bais..

DONKEN

Kommentarer


Kommentera inlägget här: