DONKEN

En Flum brud i tuppkamsförpackning. Glimt i glasögonen, och stort hjärta för familjen och alla andra. Skriver om saker som gör mig pissed, och saker som jag avgudar litegrann.

Tydning till drömmen. Har uppdaterat dröm-inlägget, inkl. tydningen.

Kategori:

Explosion enl. denna bok: Vrede; dramatisk utlösning av energi när man söker självförverkligande; sociala förändringar; rädsla.
Egen tolkning på det där: tavlorna till försäljning och det, tw-jobbet och det, jag försöker och försöker, men det slutar bara med att jag blir besviken, och förbannad, på mig själv.


Se ut genom ett fönster: din "syn" på eller dina känslor beträffande vad du ser i din omgivning eller i ditt liv; att se sig om efter en utväg ur en situation.
I drömmen såg jag ju själva explosionen som var några hundra meter bort. All DRAMA som händer just nu, jag sitter "tryggt" inomhus några meter bort från det farliga, men visst fan kan tryckvågen komma ända fram till mig också. Efterskalven, där ligger man lite mer i farozonen.
Även om jag är utanför allt detdär som händer i stan med allt skitsnack, och annat päck, så är jag ändå lite indragen i ett hörn på några grejer.
Typ.

Katt: intuition.
Så hela den här grejen är då sjuk? Allt päck i stan som rör andra, allt som jag är besviken på mig själv över... allt är då sjukt. Och jag eller mamma kan göra det friskt. Bara det får vila upp sig...  :S Get outta theeere!

Att jag håller för öronen för att slippa trycket och lock i öronen..
Tror jag mest betyder ungefär att jag inte lyssnar ett skit på det som händer.
Jag bryr mig inte om elaka rykten.
Eller så betyder det mer att jag blundar för det som händer, men att jag inte lyssnar, istället.
Allltså, att jag inte hör vad som pågår.
Jag mörkar, helt enkelt.

Och fönstret splittras.

(men, hjälp!) :(

****

Brud, kvinnlig dröm: känslor inför, eller längtan till äktenskap. ditt äktenskap och vad det betyder för dig; känslor inför eller hopp om äktenskapet eller att bli gift.

Så mina känslor om att gifta mig är, att skjuta upp det till imorron...? Jag hoppas mitt undermedvetna menar ett metaforiskt "i morron"
för imorron IRL, har jag fan inte tid att gifta mig.


Brudgum: Önskan att bli gift eller att finna en partner. Kvinnlig dröm: känslor inför äktenskapet eller att gifta sig; sammansmältning av intellekt och yttre förmåga.

MEN DET VAR ETT TJAT OM ATT JAG SKULLE VILJA GIFTA MIG DÅ.. 
Ja det kanske jag vill. Men inte än, inte ens snart.
Inte ens imorron.


Däremot vill jag ju drömma att det faktiskt blir av, i natt. Utan avbrott av söner och andra grabbar i familjen :P
Keep dreamin', yes.
Men INTE bokstavligt, tyvärr.
Lite ordvits där.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: