DONKEN

En Flum brud i tuppkamsförpackning. Glimt i glasögonen, och stort hjärta för familjen och alla andra. Skriver om saker som gör mig pissed, och saker som jag avgudar litegrann.

Stressigt men Roligt. Snart är det Jul!

Kategori:

Idag steg jag upp rätt tidigt för att vara mig, vet knappt varför. Men upp steg jag och gav Vince käk o så ringde svärfar.
Han sa att han skulle ringt klockan nio, men han gjorde inte det. Det var ju iaf snällt :P
Han säger han ska väcka mig med snöbollar nu i julhelgen... Vi ska ju sova där och jag stiger ju oftast inte upp förrän 10-11 nångång.
Halv elva steg jag upp idag iallafall, och så vidare.

Vince låg och lekte och försökte sätta sig upp. Magen är nog ivägen, haha.
Han behöver två saker att hålla i så han kan häva sig upp.
Får väl se hur lång tid det tar innan han lyckas helt och hållet själv.

Jag klädde på mig, pratade då lite med svärfar, och sen började jag ränna runt som en idiot och packa massa kläder, smink, skötväskan, necessärerna, sockar, osv.
Medan Vince kravlar runt och ränner på golvet.
Han tar sig dit han vill nu tamigfan, och det ääär lite oroväckande.
Man får kolla till honom typ en gång i minuten o se till att han inte slår sig på allt han ska undersöka. TVrumsbordet tex.
Det är ju en skiva under själva bordet, som är som en hylla. Den brukar han kika på. Där ligger ju en jäklans massa bös som han tycker är roligt att ta tag i. Ibland får han då en bok eller nåt annat i huvet.
Inga tunga böcker, men ändå. Han blir ju ledsen och förvånad.

Så, ja man får ha koll.
Fattar inte hur Tessan klarar av det, faktiskt... :)

TVÅ styckna.




Har nu då packat det mesta, det som är kvar är: kameran, nycklar, piller, bindor, mobil,  alla julklappar.
Vincents aktivitetstavla är det nog bäst att vi tar med, också. Så han kan sysselsätta sig med något bekant.

Å så katten, ett koppel(!) haha.. bara till bilfärden, lugna er.
Katter ska inte ha koppel. Det är min allmänna uppfattning.
Ser ju dumt ut med tanter som går omkring och "rastar" sina katter som vore de hundar.

Men ja. Bilfärden måste han ha koppel.
Hans käk, skålar (nee de behövs ej. svärfar har skålar till honom)
Lite leksaker även till honom.
Kattlådan, sanden.


Uggha, ja ni fattar ju varför vi fått låna svärmors kombi ey?
Ikväll ska vi spela bingo (uppesittarkväll med Lotta Engberg på 4an) och vinna en helkombi. Det har Lasse sagt. Han har rätt då å då. Vi hoppas detta är en av de gångerna.

Lasse kom hem vid tolvtiden, och jag skällde lite mysigt på honom, sådär som man ska när man är hemmamamma och gubben kommer hem. ;)
Näh, ok inte skällde.
Det lät mer dramatiskt, bara. (dun dan daaaaammm!)

Men ja han hade tagit fram en TILL diskborste, och jag undrade varför.
Då skällde han tillbaka och sa att jag ju gömmer den UNDER hela diskberget.
Han hade diskat i morse innan jobbet.
Lite av disken iaf.
Dutti karl jag har. :)
Men men, vi har nu 2 diskborstar framme, DRAMA i huset nu vettni.

Vi fyllde våra necessärer också, med tandborstar, parfymer, deo'sar, tandkräm, raklödder, smink osv osv.
Jag köpte ju en ny lila necessär på IKEA för ett tag sen som jag nu invigde.
Funkar bra den. Lagom stor. :P

Trökade ner dem i väskan.
Sen bar Lasse ner väskan i bilen och slängde en massa sopor, när han gick neråt mot jobbet.
Jag frågade om han hann det, och det gjorde han, sa han.
(mycket "Hann" och "Han" i den meningen minsann. Haha, rimmade ju!)




Så ja, ikväll ska vi vinna en kombi.
Klippte klorna på Vince förut, alla 20.
Han är rivig människa annars. :( Ingen gilla. :/
Shaggy fick manikyr av Lasse för ett par dar sen så han är också snäll (kisse) nu. :P

Nej nu ska jag slå in de sista paketen, sen ska jag väl få mig nåt i magen också...
UH!
Palla göra mat, palla äta. Ja ni vet ju.

pössa.

DONKEN

Kommentarer

  • Terese säger:

    hahahahaha stressmaja ahahahaha man klarar det att ha koll på barnen =)jag vill ju skaffa en tredje typ nu=) men vet inte om lille henriponken e så sugen ännu..jag hoppas vi åker redan på söndag den 3/1 då jag har lite att göra den veckan..och henris bror kommer att åka med oss=)hoppas allt går bra med vincent=) Tindra går snart=)dröjer inte länge nu=) Och hon klättrar upp i svärfars soffa hehe så nu måste man verkligen ha ögonen i nacken..snart ska vi åka till svärmor och låna duschen då svärfar inte vet hur mkt vatten det finns i brunnen..och jag har inga pengar kvar på mobben=( ska fylla på den sen..ha det så gott stumpis=)

    gott nytt år //kram tessan=)

    2009-12-29 | 14:54:05
    Bloggadress: http://tessanjohannisson.blogg.se/

Kommentera inlägget här: