DONKEN

En Flum brud i tuppkamsförpackning. Glimt i glasögonen, och stort hjärta för familjen och alla andra. Skriver om saker som gör mig pissed, och saker som jag avgudar litegrann.

Söndag äkta idag, Julträff i Växjö.

Kategori:

Steg upp vid nio, som mumiezombie ungefär.
Halv tio var jag väl uppe, då.

Närmare tio, kanske då.

Åt torra mackor och ett glas mjölk. (åt ju nåt iaf!)
Gick runt och zombie'ade mig, typ sleepwalking. Segt som fan, jag var knappt vaken.

Borstade tänderna och sminkade mig, tog på mig kläder osv.
Tog på mig ytterkläder och plockade på mig lite ytterkläder.
Pälsade på mig ordentligt, redo att skrapa rutorna på bilen.
När jag kom ut var där bara lite pufftjuff på rutorna. Jag tog det med handskarna. Pofftjoff så var det borta.

Körde bort till MLI,  hämtade henne.
Blev astidigt, eftersom min skrapa-rutorna-marginal blev större då.
Hon var typ klar, sen körde vi mot Växjö.
Väl framme träffade vi min mammas moster utanför ingången, sen blev det toabesök, sen satt vi o lyssnade på Chifen.
Sen vart de lite lotter o grejer, jag vann en julklapp! :P
Jag köpte två lotter för en Gå-Vagn till Vince, men nån annan jävel, som också vann förra året, snöt den från mig. *lesset i ögat*

Sen hade vi ett speedat teammöte efteråt.
Fick en julklapp till! :P

Sen körde vi hem, jag o Emelie, jag körde fruktansvärt sakta.
Blev konstant omkörd, men jag föredrar att komma hem helskinnad lite senare, än att ligga på akuten, som hon sa.

Snöigt, svinhalt, kristalliserad glittrig väg. :(
Vi överlevde, och slirade inte nåt. Kände att jag tappade fäste med marken ett par gånger, men inget slir.
Skönt de. Andades ut och slappnade av när jag såg Värnamoljusen.

När jag kom hem gosade jag massa med bebis, nu sover han.
Ughhhaaa, jaaa.
That's all.


Ganska bra förståelse varför jag inte hunnit blogga varje dag denna helgen, va?

Förresten. Jag läste ut Linda Skugges sista bok inatt.
Tycker hon ska skriva mer. Hon är bra.
Kom tillbakaaaa...!

pössa.

DONKEN

Kommentarer

  • sanna säger:

    okejdå :D kuul, trevligt med sånna träffar eller? :D

    2009-12-20 | 23:00:21
    Bloggadress: http://sann4a.blogg.se/

Kommentera inlägget här: