DONKEN

En Flum brud i tuppkamsförpackning. Glimt i glasögonen, och stort hjärta för familjen och alla andra. Skriver om saker som gör mig pissed, och saker som jag avgudar litegrann.

Mina Förmiddagsrutiner.

Kategori:

Idag har vi klätt granen, när AK hade åkt hem, och vi hade duschat.

Jag har ätit spaggar och k-sås, stor köttbit med potatiis och sallad och lingonsylt, en mugg yoggi, ett p piller, (haha) och en banan.
Och så några koppar kaffe, två nyknäckta nötter, en sked potatismorotspuré, och lite sånt. Nä inget mer..

Förde ju schema i två dagar, men sen slutade jag, men ska köra på schema imorn igen.
Det dumma är ju frukosten för man kommer inte igång. Vince väcker ju mig för att Han vill ha mat, inte för att jag ska äta nåt.
Så då får man ju först och främst klä på sig, trösta Vince lite, sen koka vatten, blanda pulver i flaskan, svala den, kissa (måste jag ju) sen underhålla Vince lite medan mjölken svalnar..
Sen mata honom, sen rapa, sen mata resten, sen rapa, sen byta kläder och blöja, sen komma på vad han ska göra medan jag käkar frulle.

Och när jag satt han nånstans så ska jag ju rota kylskåp, hitta nåt snabbt&lätt, sen koka lite kaffe eller ta från termosen.
Sen glömma bort kaffet nånstans medan man diskar, för DÄR behövdes det ju verkligen.
Och när man är klar blir man stolt, och passar på att torka av bordet, och hela diskbänken, och ibland spisen som brukar se förjävlig ut.

Sen hitta kaffet på nåt bord eller hylla nånstans, dricka lte av det, göra en ful min för det var för kallt, värma i micron, o då börjar Vince bli o-stimulerad där han är, så då får man leka lite med honom. Och den måste man kissa igen, ibland också duscha.

Så kommer posten och den hinner man bara kolla genom om de är nå räkningar, och det var det ju såklart.
Sen är det tre timmar sen han fick mat, så då ska man ta fram nån burk och värma det lite, förbereda bordet från allt papper (BORT) så inte Vince äter upp allt det. Sen ge honom mat, och få ryggspärr och nackskott (eller hur var det nu?).

Sen ska han vila lite när han blitt gnällig efter maten o rapen o bytet.

Och DÅ kommer jag på.. Att blev det någon frukost? Näej, och inte nå p piller heller, och Vince har ju inte fått AD-droppar, och jag har inte ens druckit upp mitt kaffe. (det står i micron fortfarande, och piper)

Så då ger jag honom sina droppar, o sen kommer Lasse hem, och då tar jag piller, sen kommer jag ju på att chokladkalendern inte är tagen för tagen.



Och folk undrar varför jag inte hinner äta...

Nä, jag gör ju inte det. Och så är minnet så fruktansvärt kort med.

Lite insikt om hur det är härhemma, varje dag.
Ja, jag glömmer bort att äta. Jag prioriterar annorlunda nu.
Har inte tid att tänka på mig själv..

Men jag håller på att bättras.

Ja, det blev långt idag. Men men...
Bild på granen, var det ja.

:)


Sen satte jag dit de två säckarna med julklappar, så nu är det jul, här i vårt hus..



och den där långa grejen är fram till 16 på eftermiddagen.
Jag glömmer.
Och jag orkar inte, när jag hinner.
Och då har jag ändå redan glömt.

Jag vill illafall ha tillbaka mina bröst..
Så nu ska jag bli tjocker.


Baii!

DONKEN

Kommentarer

  • rumptott säger:

    haha jaha jag trodde du hade någon ätstörning lr bullemi lr nått sånt =P

    men de där förklarade ju ett o annat ^^

    e ungefär likadant för mig.. men jag har komme in i den rutinen att jag äter sammtidigt frukost nu som jag ger arvid gröt =)

    osv..

    sen o andra sidan så e de la lite fusk för mig eftersom Erik jobbar hemmifrån så har ja alltids avlastning =)

    2009-12-11 | 08:04:17

Kommentera inlägget här: