DONKEN

En Flum brud i tuppkamsförpackning. Glimt i glasögonen, och stort hjärta för familjen och alla andra. Skriver om saker som gör mig pissed, och saker som jag avgudar litegrann.

Måndag tre dagar före jul.

Kategori:

Mitt 210e inlägg är detta, sen jag skaffade bloggen den 1a oktober 2009.
011009.

Lasse skulle försöka hjälpa mig att få dit lite bilder i rubriken osv, vi får se hur det går sen.
Det var meninngen att jag skulle skriva iallafall ett inlägg, idag vid tretiden.
Det blev inte så..
Jag gjorde en massa annat, bland annat diskade och plockade undan och gjorde fint här.



Ska vi börja med förmiddagen?

Jag vaknade, skulle upp och ge Vince mat. Orkade inte ens klä på mig. Gick omkring i en rosa tvådelad pyjamas från IKEA family.
Gjorde mat till honom, gick på toa medan det skulle svalna och Vince fick följa med. Haha.. Då kom katten och skrapade på toadörren. Då släppte jag in honom med.
Så där satt vi, nästan hela familjen, medan jag var på toa..

Spännande det. :P

Sen skulle jag mata Vince då, och då fick jag jävla magknipsattack, i folkmun kallad MensVärk.
Fyfaaan vad jag grämade mig. Och då kom Lasse hem, när jag just börjat mata Vince.
Om ca en kvart ska Vince äta igen förresten. Han sover nu, får se om han vaknar till dess- han brukar ju inte direkt MISSA en måltid...^^
Han är tjocker.
Men vi föräldrar (VINCENTS) är de enda som får säga det, annars blir jag aggro.

Efter Vince fått mat (Lasse gav honom andra halvan efter han rapat honom) och jag tagit 2 st ipren, så la vi oss i sängen, jag och Vince. Lasse skulle tillbaka till jobbet.

Jag läste posten och kollade på julkorten vi fått idag :)

Vince ville äta tidningarna jag tittade i.
Vince får inte äta ÖB-tidningen som jag tittar i.

Vince får leka med täcket och äta sin napp.
Vince får vara snäll fin och lugn när jag läser reklam.

Vince får vara medveten om att mamma tycker OM att kolla i reklam.
Vince mamma gör det, hon är tokig.

Vince's mamma är tokig.
Martins mamma inte tokig.

Efter en stund gick värken över, och då kittlade jag Vincent.
Han storskrattade.
Sådär roligt, smittande, som bara små barn skrattar.
Jag tror han tycker det är roligt att bli kittlad. :P

Sen frågade jag honom om han vill bada.
Uh, sa han.
Jag tog det som ett ja.

Vi badade och vi plaskade ner halva badrummet.
Sen var det matdags igen.
Jag la Vince på TV-rumsgolvet. Han sprang hit o dit och mest dit.
Jag fixade hans mat vid diskbänken i köket.
Sen såg jag honom i dörröppningen, genom köket, då var han på väg genom hallen, in till köket.

Ögon i nacken, önskar jag mig i julklapp.
Har ju säkrat det mesta som känns farligast just nu- eluttag, bordskanter.
Man kan inte skydda dem mot allt, men man kan vara förutseende och hålla jävligt bra koll.
Jag springer som attan.

Sen fick han käk, ångkokt fisk med grönsaker o potäter.
De (plast)burkarna kan man frysa in, jag vågar inte det i glasburkarna..
När man gör egen mat alltså.
I burkarna man köpt.

Sen, när han druckit upp mjölken med, bytte jag kläder på honom, för han spiller jämt.
Jag spiller och han spiller, och om detta är genetiskt, så kommer han aldrig nånsin att sluta spilla.
Vita tröjor och kaffe, är det jag spiller mest.
Såklart.
Bara för att jävlas med mig, ey? *tittar surt uppåt*

Sen la jag honom i sin säng för att vila.
Nu ska han äta. Han sover.
Måste göra käk till honom.
Får bli mellis- Yoggi.

Det är nog nåt man inte kan göra själv, hur fasen gör man yoggi till småbarn?
De får väl inte äta "vuxenyoggi" heller.

Aja, skriver mer sen efter mellisen- ska byta kläder, blöja och rapa också.

bebisbais.

DONKEN

Kommentarer


Kommentera inlägget här: