DONKEN

En Flum brud i tuppkamsförpackning. Glimt i glasögonen, och stort hjärta för familjen och alla andra. Skriver om saker som gör mig pissed, och saker som jag avgudar litegrann.

Julafton igår.

Kategori:

Hej hej hallå alla. Det är väl typ Emelie och Frugan som läser nu, om ens de två gör det.
Det är ju massa med släkter hit och dit nu, ikväll ska vi på julbord igen hos Lasses faster och hela den sidan släkten.

Julen 2009's Pinsamma:
Jag och min svägerska Elin (min storebrors tjej och mamman till storebrors son), skulle kramas hejdå ute hos mamma, för vi skulle åka in till stan igen.
Igår alltså.
Vi kramades, och sen fick båda en såndär puss-reflex, typ som en kram och sen en puss på munnen.
Det blev lite sådär ryckigt i båda två, och sen skrattade vi och jag sa: awkward...
Sen gav jag henne en kram till iställe.

Hade ju kunnat pussa henne, men vetefasen om det hade vart så populärt hos varken brorsan eller Lasse. :)
Ja, det var pinsamt. Men roligt!

Juleln 2009's Roligaste:
Min lillebror och jag satt varsin sida om vår mamma.
Han snodde en trillingnöt från hennes assiett.
Hon märkte inget för hon snackade med någon.
Då började jag fnissa, sen snodde jag en av hennes pepparkakor där från hennes talllrik. Jag stoppade in hela i munnen så hon inte skulle se det.

Jag skrattade ju hela tiden, för jag är så satans dålig på att hålla masken!
Mamma tittade sen på sin talllrik, fortfarande ovetandes om mat-tjyvarna hennes barn är.

Sen såg hon, och sa: Min trillingnöt! Och tittade på Martin.
Jag fortsatte asgarva för hela situationen var så jävla underhållande.
Då tittade hon på mig, och jag tuggade ju pepparkaka för fullt, samtidigt som jag skrattade så tårarna sprutade, och sminket rann som fasen.
Jag pekade på hennes pepparkaka hon hade kvar, sen på min mun.

Hon bara skrattade då, haha, men jag fortsatte att storskratta och tårarna bara öste ur ögona på mig.

Inte en jul på länge nu som jag inte fått såntädr asgarv-ryck..
Det är roligt.
Min familj är ganska väldigt underhållande...
Haha.

Det var julens roligaste. :P
Stackars mamma.

Hon sa det fanns en trillingnöt till dock, så det var ju inte sååå elakt. Pepparkakor finns de ju masssor.
x'D


Jag och vår lilla familj utom katten, kom till mamma vid halv 13-tiden. Där hjälpte vi henne, och jag skalade ägg med Roland, vispade grädde, blandade till rödbetssallad (sillsallad är lureri för såna som mig som hatar sill, men som älskar rödbetssallad).
Gjorde tartletter osv. 

Sen kom resten, lagom sådär 2 timmar för sent. De sa de skulle komma vid 12...
Sen åt vi och roade oss och tjoade och tjimmade.

Sen Kalle Anka, som för första året på aslänge, blev utan att man åt maten framför TV'n. 
Den biten var ju redan avklarad. 
Jag hann inte ta runda 2, med tartletter och revbensspjäll, ijj. Skulle jag ju gjort. 
Typ de flesta sa till mig och skällde lite diskret att jag är så spenig. Jag äter ju NU, sa jag till mitt försvar. De sa att det inte räcker med att jag äter EN gång... :P 
Jajja. 
           
Sen blev det pakeeeeteeeerrrrr efter att både Vince och Alex somnat framför Kalle, i sina mammors famnar. 
Nej, vi tittade INTE på Anna Ankas jul istället för Kalle Ankas jul.

Pappa var tomte, som förr i tiden då han alltid var tomte. Han var ju med i år, första gången på 7 år. Det var riktigt mysigt att ha pappa med där också, Hela familjen samlad. :)

 Vi fick massor av grejer. :) Vincent fick massor av leksaker, kläder, och annat skoj. Gilla Gilla!

Jag fick en blåbärsglögg, eller vi hela lilla familjen fick den, av mattias och elins familj. :P
Bland annat.
Jag kan visa på bilder, sen när vi kommit hem till Värnamo imorron.
Vince och Alex fick varsin gå-stol.

Sen blev det Ris á lá Jaffa! Min favvis.
Alla andra familjer kör typ med risallamalta, men icke vi. Vi har en ganska osötad, inte rinnig, apelsin-variant.
Mycket godare än sockerjaffset alla andra har. Lasses familj har inget sånt alls, för de tycker det är för sött, de också. :P

Sen kom då dendär hejdåhälsningen, till alla, och den pinsamma händelsen med Elin.
 
Jag körde svärmors bil, till Ljungby, Där blev det ännu mer Paketutdelning.
Tomten kom dit med!
Det var min svåger Per.
Vincent blev varken rädd för den ena eller den andra, tomten.
Här fick vi ännu mer massa paket, både jag, Lasse och Vincent. Vincent fick nog mest. :P
Det roligaste som hände här, var att jag och Lasse hade gett Per och Viktoria ett sällskapsspel som hette "Lika par leka bäst".
Vi öppnade det vi fått av dem, samtidigt som Per öppnade det de fick av oss.
Vi hade köpt samma spel till varandra! :D
Haha.. Jag misstänker att det är Vicki som köpt till oss. Hon är också Vädur, så jaaa... :) Jag köpte ju det till dem.

Hahaha, där skrattade jag också ganska överdrivet mycket. Som vannlitt.
                 
Fick en kjol av svärmor, och Vince fick kläder av alla och leksaker, och Lasse fick en hullkentröja av mig.
Som sagt, bilder kommer senare.
Lasse fick en liiiiten blå Ukulele med. :D hahaha...
De låter ju så roligt.

Fan, nu när jag tänker efter....
(OK nu är jag kanske elak och girig som vanligt, men..)
Det jag önskade MEST var ju acrylfärg, och taveldukar.
Inget sånt.
Alls...!
Jaja, jag handlar det själv sen. Måste hitta det med bara!


Nu skriver jag inget mer för denna gången.. Pöössa.


DONKEN

Kommentarer


Kommentera inlägget här: