DONKEN

En Flum brud i tuppkamsförpackning. Glimt i glasögonen, och stort hjärta för familjen och alla andra. Skriver om saker som gör mig pissed, och saker som jag avgudar litegrann.

Fredagsblogg, typ.

Kategori:

Hej hej hallåå!

Fick en ANOMYM kommentar, träd fram gärna, kära du. :P

Stod att jag inte bloggat på två dar, och tja, wellwell, jag har haft fullt upp helt enkelt.
Inte varit hemma så mycket.

Men nu komnmer det ett 4e advents-inlägg, för alla er som följer den glada enbarnsmorsan.
Haha... :)

I fredags var jag då som jag skrev i föregående inlägg, hos min bästaste bästis.

Säger man bästis när man är vuxen?
FÅR man det?
Är det politiskt korrekt?

Där var jag mellan "godmorron jag vaknar, oj Lasse kom hem nu på sin lunch", och ungefär tjugo över tio på kvällen.
Vi gjorde inte så mycket förutom tjatade sönder varann på hus och ekonomi, barn, jobb, fritid, ryggont, hår och frisyrer.
Å så dåva så klippte jag henne kooooooorthårig.
Det blev snyggt, och jag sa flera gånger o frågade om hon verkligen vill ha SÅ kort,
o hon sa bara hela tiden: mehh, det är ju fortfarande för lååångt!

Å så drack vi satans mycke kaffi.
Matade Vince med massa.
Hon lekte levande barnstol.

Fick bulle osv osv osv, å så pratade vi om nyår osv.
Sen när jag skulle hem kom grannen förbicyklandes och jag frågade honom om han hade 5-56, för det hade ikke Mazu.
Det hade inte han heller, men just när han skulle ta fram en trändare iställe, så fick jag upp bakluckan.
Fyfan vad den satt hårt.
Det är KALLT ute nu, mina vänner.
Kallt och blåsigt.
Det är mycke skönare kyla i norrland, där är tempen skitlåg, och man fryser inte ändå.
Här nere fryser man i faaanimig hela kroppen bara det är nollgradigt.



Jag åkte hem dårå, tittade på flashforward med Lassi, sen la vi väl oss tror jag.
Eller, jag tittade på Mysteriet på Greveholm, första halvan. (2 disc dvd)
Lasse tittade på första avsnittet, sen kan varenda jävel lista ut vad han gjorde i soffan.
Som vanligt.

Sen jagade jag Kisse och lekte lite med honom.
Tycker så synd om han ibland, han är så social och gosig, och inte allti man har tid att leka med honom så mycke längre...
Man får leka med han när man hinner, och det uppskattas av den grabben minsann. :)
Man tar sig tid.

Men aldrig nånsin att jag kommer överväga ens att ge bort/sälja honom. Han är en av familjen. Han kräver inte mycket. Han är mycket älskad.




Ja, det var fredagen. :D

ps. Macco fick hjälpa mig skrapa frost på bilen, och ingen av oss hade handskar. Det tåg lång tid och frös av mig fingrarna, nästan. Kände inte dem. ds.

Baiiis folket.

DONKEN

Kommentarer

  • rumptott säger:

    hehe kommer du från norrland från början lr? =P

    hehe.. Erik tycker du kan de där hehe..för han tycker precis likadant som dig =D haha ja förstår inte alls varför =) hehe

    2009-12-20 | 21:50:54
  • Din så kallade fru...:P säger:

    anonym var ju visst jag.... HAHAHA glömde skriva ditt att det var jag kom jag på... var lite orolig där ett tag att något hade hänt när inte ett dugg hade hänt på bloggen på FLERA dagar...:P

    2009-12-20 | 23:13:59
    Bloggadress: http://frokenklumpeduns.blogg.se/

Kommentera inlägget här: