DONKEN

En Flum brud i tuppkamsförpackning. Glimt i glasögonen, och stort hjärta för familjen och alla andra. Skriver om saker som gör mig pissed, och saker som jag avgudar litegrann.

Drömmen i sin helhet.

Kategori:

Morgonen 5 december drömde jag detta.

Vi är i Spanien i nåt kloster.
Svärmor har fått för sig via TV, att hon är släkt med någon katolsk präst där.
Det är en massa ljust trä, snidat överallt.

Det verkar vara framtiden, för det är många våningar men inget golv vi kan stå på.
Vi är i luften.
Vet inte om vi flyger eller om vi står på nån slags platta, men det kändes precis som att stå på marken.
Magkänslan, alltså.

Sen var det en flicka där som fick mediciner, och bromsmediciner mot cancer.
Idag hade hon blivit cancerfri, sa sköterskan som bara då gav henne
en medicin, inte bromsmedicinen.
Den behövde hon ju inte längre.
Vi tjoade och grattade henne.
De andra barnen som hade cancer där blev så glada för denna flickans skull.

I ett av alla de där spanska rummen, var Elliott från "Scrubs".
Jag var typ JD.
Vi kysstes i drömmen, men hon sa att jag inte gjorde som JD brukade göra.
Jag försökte göra annorlunda, men det blev liksom aldrig rätt.

Svärmor hade hittat en svensk präst där, att prata med om sitt ursprung.
Jag tror hennes mamma eller syster var med henne där med och pratade.

******
Auwh shit, var ska jag ens börja söka på för ord, till denna drömmen?
Sjukare dröm än vanligt... Typ.

******

Kyrka, Kapell: Ibland dop, äktenskap, moder eller tillflykt.

Präst:
Din religiösa tro;  dina relationer till religiösa föreställningar; en känsla av synd; sympati; en känsla av gemenskap; en icke-sexuell relation.

"Flyga": sväva över marken.
(Jag tror det handlar om att jag kanske inte har föttterna på jorden, lever i drömmarnas land lite, siktar uppåt, har för höga tankar om mig själv.
Lever lite uppe i det blå, helt enkelt. Men att jag ändå känner en viss stadga däruppe, där jag är.)

Kyss:
Accepterande av det man kysser; ömhet, förändring av en enhet.
Idiom- livskyss, dödskyss, kyssa någon/något adjö.

(Jag tror jag fattar det, men det stannar i min hjärna. En del av mitt liv som är väldigt inaktivt.)

Cancer: Rädsla för denna sjukdom; en del av vår personlighet eller vårt jag är inte i harmoni med vår helhet; ett uttryck för våra reaktioner på andras- framför allt moderns- känslomässiga inflytande.
Detta inflytande kan gnaga på vår känsla av välmående.
Ibland medvetande om sjukdom i den del av kroppen det handlar om.


(Den delen av kroppen, var ju för fan ett barn!
NEJ inte cancer nånstans.
NEJ det är inget som känns bra, NEJ det ska inte hända, NEJNEJ vill inte.
)

*******
Jecca skrev om att hennes systerson snart är gammal och flyttar till spanien, och det reagerade jag ju på eftersom jag drömde om spanien.
Snidat trä är vad min morfar har som hobby, han sågar ut massa småttigt och pillar med och sätter ihop lampor och annat småttigt som han gör själv.
Igår funderade jag om att prata med lasses mormor om hans släktträd uppåt på den sidan hans släkt.
Det smög sig tydligen in i drömmen..


out. DONKEN

Kommentarer


Kommentera inlägget här: