DONKEN

En Flum brud i tuppkamsförpackning. Glimt i glasögonen, och stort hjärta för familjen och alla andra. Skriver om saker som gör mig pissed, och saker som jag avgudar litegrann.

Drömde i natt.

Kategori:

Drömde natten till den 15e dec 2009

Jag är i en skog med några människor.
Där är hyacinter i vårt tält.

Flera människor i en dröm: inte känna sig ensam; fler aspekter av jaget är inblandade i det man drömmer om; social förmåga.

Skog: de naturliga krafterna inom dig och därigenom din kontakt med medvetandet om det omedvetna; andra människors personliga utveckling och kontakt med jaget.
IDIOM: ser inte skogen för alla träd, släktträd.


Vi är där och letar efter nåt, men det är hemligt.
På kartan har vi hittat en byggnad vi ska till, som inte är långt från vårt tält.
Vi är en grupp militärer.
Vi hittar huset, nåra av oss.
Det är mörkt hus, med en kal öppen dörr eller port.
Huset är väldigt kalt, mörkt, inga fönster vad jag kommer ihåg.
Väggar av typ betong eller spånskivor.
Målat mörkrött eller mörkt.
Som en låda med vanligt tak.

Hus skapat av drömmen: Den egna kroppen och personligheten i alla dess aspekter.
Utanför huset: utåtriktning eller relation med omgivningen.
Lagerlokal: minnen; tidigare upplevelser, aspekter av jaget som lagts i kylförvaring, liksom ambitionen medan man fostrar barnen.
Jag tyder själv: Eftersom huset är jag själv, och delar av min personlighet, så tror jag det handlar om att jag har en omålad duk, typ. Möjligheterna är oändliga.


Vårt befäl är en svart man.
Det är mörkt ute.
Ingen snö.
Från huset vi hittat lyser det mörkt dovt orangerött sken.
Vi hör svag musik inifrån.

IDIOM ljus: Ljuset i tunneln, kasta ljus över, skenet bedrar.
IDIOM musik: Ljuv musik

Jag och några till går tillbaka till vårt tält för att avvakta tills där blir tyst i huset.
Huset hette nåt speciellt, där det var utpekat på kartan, men jag minns ej vad.
Det var ett vanligt papper med svarta streck på, som var kartan.
Såg ut som det var målat i paint, ungefär.
Pilar till platserna, vägen, huset och vår tältplats.

Karta: Att komma på det klara med en riktning i livet eller bästa sättet att rikta in sin ambition eller motivation.
Pilar, riktning, anvisning: Hit ska du!

Det var vid en stor väg, inne i skogen.
De andra i gruppen stannade kvar men det gillade inte jag, för jag tyckte inte vi skulle bli upptäckta av polisen eller dylikt.
Vi var ju hemliga!
Vi hade våra sovplatser därinne i tältet.
Varmt och skönt. Jag la mig där.

Väg: Vägen leder ditåt, en väg som leder nånstans. Stora vägen. Vägledning.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: